کد خبر: 929070
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
برنامه فرهنگی دانشگاه شریف برای ورودی‌های جدید جنجال‌ساز شد
اردوی ورودی‌های دانشگاه شریف را شاید بشود بزرگ‌ترین اردوی دانشجویی کشور دانست که به مدت سه روز در هفته اول سال تحصیلی انجام می‌شود.
یاسر جعفری
اردوی ورودی‌های دانشگاه شریف را شاید بشود بزرگ‌ترین اردوی دانشجویی کشور دانست که به مدت سه روز در هفته اول سال تحصیلی انجام می‌شود.

با توجه به مشکلات برگزاری این اردو‌ها همواره بر حذف یا ادامه این برنامه بحث بوده است. هزینه‌های بالای برگزاری اردویی در این سطح و با این ابعاد، بخشی از مسئولان دانشگاه شریف را به فکر عدم برگزاری یا تغییر شیوه برگزاری آن انداخته است. سیدحسن حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه شریف هم امسال طرحی تازه برای برگزاری این اردو پیشنهاد داد؛ طرحی که در آن بار اصلی برگزاری اردو بر دوش کارمندان دانشگاه است و نقش فعالان دانشجویی در برگزاری آن به حداقل رسید.

به همین دلیل هم جز انجمن اسلامی، تقریباً تمام گروه‌های اسم و رسم‌دار شریف با یک نامه مفصل و مستدل، نسبت به طرح جدید اعتراض کردند. آن‌ها می‌گفتند انتخاب «سرگروه‌ها» از دانشجویان ارشد و دکتری اشتباه و تصمیم معاونت فرهنگی برای حذف فعالان دانشجویی از «لایه اجرایی و برنامه‌ریزی» اردو هم غلط است.

اردویی که رکورد شکست
در نهایت روز شنبه ۲۴ شهریور، دو اتفاق مسیر اردو را به کلی تغییر داد. با پافشاری حسینی، ستاد برگزاری اردو چاره‌ای جز پذیرش درخواست‌های او نداشت. هزینه برگزاری اردو و مالکیت آن با معاونت فرهنگی است و اگر حسینی نخواهد، اردویی برگزار نمی‌شود. مصالحه موقت حاصل و اجازه ثبت‌نام صادر شد. ورودی‌های جدید برای ثبت‌نام در اردو صف کشیدند. تعداد ثبت‌نامی‌ها رکورد شکست و از اردوی ورودی‌های امسال استقبال چشمگیری شد. با رقم خیره‌کننده حدوداً ۸۷۰ نفر که بیشتر از آمار ثبت‌نام در چندین سال اخیر است. حسینی، اما علاوه بر کم کردن تعداد سرگروه‌ها، تعداد کادر اجرایی اردو را هم کاهش داد و در روز‌های منتهی به برگزاری این اردوی تقریباً هزار نفره در مشهد، همه اعضای ستاد اردو را در فشار شدیدی گذاشت.

صد‌ها میلیون فقط برای ۳ روز
ارقام متفاوتی برای هزینه‌های «اردوی ورودی‌ها»‌ی دانشگاه شریف مطرح می‌شود. حتی گفته می‌شود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. هزینه‌هایی که به نظر می‌رسد تکلیف مسئولان دانشگاه با آن‌ها مشخص نیست. رئیس دانشگاه حامی جدی برگزاری آن است و معاون فرهنگی‌اش، بیشترین موانع را بر سر برگزاری درست و بی‌حاشیه آن تراشید.
بسیاری از دانشجویان این دانشگاه معتقدند به جای این نوع برنامه‌های پرحاشیه، مدیران دانشگاه باید هزینه کلان آن را صرف رفاه و امکانات دانشجویان کنند. رفاهی که لذتش بیشتر از سه روز اردو خواهد بود و شامل تمام دانشجویان می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر