کد خبر: 929131
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان
اولین موزه صنایع‌دستی ایل سنگسر در استان سمنان، با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان در شهرستان مهدیشهر افتتاح شد.

اولین موزه صنایع‌دستی ایل سنگسر در استان سمنان، با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان در شهرستان مهدیشهر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، محمدتقی اعرابی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر در مراسم افتتاح این موزه اظهار کرد: این موزه تلاشی برای رونق صنعت صنایع‌دستی است و زمینه ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می‌کند.

وی هدف از راه‌اندازی این موزه را دانش‌افزایی در زمینه هنرهای اصیل فراموش شده و موضوعات مرتبط با آن، معرفی و احیاء صنایع‌دستی به علاقه‌مندان، راه‌اندازی بازار تولید و ارائه این محصولات در بازار فروش و رونق کسب و کار عنوان کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه در این موزه، فرهنگ و هنر اصیل سنگسری به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: این موزه یادگار هنر و عشق زنان و مردان و عشایر سنگسری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موزه در مهدیشهر فعال است، افزود: در حال رایزنی برای ایجاد موزه مردم‌شناسی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد هستیم.

فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز گفت: ایل سنگسر ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌های فرهنگی و گردشگری و ... دارد و این موزه تبلور بخشی از این داشته‌های فرهنگی است.

حسن ارگی با بیان اینکه گردشگری محور توسعه شهرستان مهدیشهر است، افزود: با تقویت محور از کویر تا کرانه، این شهرستان به محل جذب گردشگران با ذائقه‌های مختلف تبدیل می‌شود.

وی گفت: ما پشتیبان و حامی توسعه صنعت گردشگری شهرستان مهدیشهر به عنوان محور توسعه در کنار سایر ظرفیت‌ها هستیم.

مدیر موزه صنایع دستی ایل سنگسر نیز گفت: این موزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله چرمینه و دوخت چرم، کار با چوب، ساخت قفل و کلیدهای چوبی،کار با مس قلمکاری و قلمزنی، آهنگری و سفال و سوزن دوزی است.

«حسن پاکزادیان» با اشاره به اینکه بخش فروشگاه این موزه به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این بخش سوغات سنگسر از جمله نان سنتی این منطقه که شامل 42 نوع نان مختلف می‌شود و لبینات معروف ایل در این موزه به عنوان سوغات شهرستان مهدیشهر عرضه می‌شود.

در مراسم افتتاح موزه صنایع دستی ایل سنگسر، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مهدیشهر، جمعی از موثرین و مدیران شهرستانی، مدیر موزه‌های استان و علاقمندان حضور داشتند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر