کد خبر: 929621
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
مهم‌ترین رویکرد‌های شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» اعلام شد
دبیر علمی بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» با اشاره به مهم‌ترین رویکرد‌های این رویداد اظهار داشت: حوزه هنری متعلق به تمام شاعران این سرزمین است و این نهاد فرهنگی باید جذب حداکثری داشته باشد.
مصطفي شاه‌كرمي
دبیر علمی بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» با اشاره به مهم‌ترین رویکرد‌های این رویداد اظهار داشت: حوزه هنری متعلق به تمام شاعران این سرزمین است و این نهاد فرهنگی باید جذب حداکثری داشته باشد.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، سیدمحمدجواد شرافت دبیر علمی بخش شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» گفت: وقتی عنوان جشنواره از عنوان جوان برخوردار است، باید طی آن به دنبال کشف استعداد‌های جدید در حوزه ادبیات بود. جوان‌گرایی در هر رویدادی مطلوب است به شرط آنکه حوزه هنری به عنوان متولی جشنواره شعر و داستان جوان سوره به فکر شاعران دیگر هم باشد و فضا یا موقعیت‌های جداگانه‌ای برای رقابت و محک آثار آن‌ها نیز در نظر بگیرد که البته اینطور هم است و شاهد هستیم که جشنواره شعر انقلاب هر ساله به پختگی بیشتری می‌رسد.
دبیر علمی شعر این جشنواره که خود شاعری جوان است، درباره سایر رویکرد‌های دوره شانزدهم جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» توضیح داد: از ویژگی‌های دیگر این جشنواره، موضوع آزاد آن است زیرا حوزه هنری متعلق به تمام شاعران این سرزمین است و این نهاد فرهنگی باید جذب حداکثری داشته باشد. شاعرانی با شعر‌های مذهبی، آیینی، شعر اعتراضی و... باید با روی خوش و استقبال حوزه هنری مواجه شوند و این جشنواره برای شاعرانی است که واقعاً شاعر هستند. وی ادامه داد: در شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» در عین حال بخش ویژه‌ای با عنوان مدح پیامبر و وحدت در نظر گرفته شده و مفهوم وحدت که از ریشه‌های فکری انقلاب است، می‌تواند بسیاری از مسائل را در جهان اسلام حل کند. شرافت همچنین خاطر نشان کرد: همچنین سعی می‌کنیم در دو یا سه مرحله داوری را پیش ببریم و مرحله دوم آثار کیفی‌تر برای حضور در رقابت نهایی انتخاب شوند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» در استان گیلان گفت: برگزاری جشنواره در شهر‌هایی غیر از پایتخت علاوه بر کارآفرینی و فعال کردن شعبه‌ها و مراکز سازمان‌های دولتی در آن بخش‌ها، به دیده شدن بیشتر آثار و جلب توجه عمومی منجر می‌شود، ضمن اینکه در اقدامی درخور امسال پیش از برگزاری جشنواره، کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان در برخی از استان‌ها برگزار شده که آثار شایسته به جشنواره راه می‌یابند.
شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» ۲۷ و ۲۸ آبان ماه امسال در شهر رشت برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار