کد خبر: 929633
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
مدیرکل دامپزشکی استان خبرداد:
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از ارزآوری 4 میلیون دلاری از محل برخی قطعات دورریز و آلایش غیرخوراکی دام‌ها در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این درحالی است که کل درآمد ارزی استان در حوزه‌های مرتبط با دام و طیور در 6 ماهه اول امسال 5.5 میلیون دلار بوده است.

دکتر محمد سعیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: قریب 80درصد درآمدهای ارزی استان در حوزه دام و طیور مربوط به همین بخش‌ بوده که تا پیش از این دور ریخته می‌شده است.

وی از راه‌اندازی یک واحد بسته‌بندی این قطعات دورریز در استان خبر داد و افزود: تمام این قطعات و آلایش غیرخوراکی در این واحد بسته‌بندی و به طور مستقیم به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه حدود 5 میلیون دلار از 5.5 میلیون درآمد ارزی این بخش به دو محصول آلایش غیرخوراکی با 4 میلیون درآمد و کرک و موی کشیده شده بز با درآمد یک میلیون و 164 هزار دلار اختصاص دارد اضافه کرد: جوجه یک‌روزه شترمرغ، گوشت شترمرغ،پولت، تخم نطفه‌دار شترمرغ، داروهای دامی و...از دیگر اقلام صادراتی حوزه دامپزشکی در استان است که درآمدهای ارزی این بخش در حدود 500هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به ارزآوری بیش از یک‌میلیون دلاری کرک و موی کشیده شده بز تصریح کرد: این محصول نیز تا پیش از این استفاده چندانی از آن نمی‌شد اما در حال حاضر کرک بز تولیدی به سه کشور ایتالیا، انگلستان و آلمان صادر می‌شود.

سعیدی از استان سمنان به عنوان قطب تولید داروی دامی در کشور نام برد و گفت: استان سمنان به تنهایی 40درصد نیاز کشور به داروهای دامی را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه چند کارخانه بزرگ داروسازی در تراز بین‌المللی در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: وجود این واحدهای تولید دارو منجر به خودکفایی کشور در داروهای دامی شده ضمن اینکه سالانه بخشی از تولیدات دارویی نیز به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با آمادگی برخی از این کارخانه‌ها برای افزایش تولید و ایجاد خطوط جدید تولید خبر داد و افزود: استان سمنان از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه داروهای دامی برخوردار است. ضمن اینکه تولیدات داروی دامی استان از کیفیت قابل توجهی برخوردارند.

وی از وجود 34 درمانگاه و بیمارستان مرتبط با حوزه دام در این استان خبر داد و گفت: هفت باب آزمایشگاه ، 25 داروخانه و 16 مرکز عرضه واکسن‌های دامی نیز در سطح استان فعالیت دارند که دامپزشکی استان بر همه آنها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه کنترل کیفی دامپزشکی سمنان از آزمایشگاه‌های همکار مرکز تشخیص کشور است خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به‌واسطه برخورداری از بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی علاوه بر استان سمنان، به استان‌های سراسر کشور خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر