کد خبر: 930032
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی در کشور گفت: تا زمانی که بانک ها سود بالایی را در قبال سپرده ها پرداخت می کنند، نباید انتظار داشت که اقتصاد مقاومتی به صورت کامل محقق شود چراکه پرداخت سود بالا و بیش از سود بخش تولید، مانعی جدی در این مسیر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد در دیدار مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصادی کشور ما بانک ها هستند، اظهار داشت: متأسفانه تعداد زیادی بانک تأسیس شد و ارگان های دولتی نیز بانک تأسیس کردند که این کار اشتباه بود.
وی افزود: بنده معتقد نیستم که بانک، غیر دولتی باشد بلکه باید دولتی بوده تا بتوان، پول را در اقتصاد به کار گرفت نه اینکه جمعی فقط به دنبال سود خود باشند؛ بانک خصوصی به دنبال سود است و به سمت بازار سکه و دلار که بازار پرسودی است می رود و بدون شک این پول ها در حوزه تولید به کار گرفته نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بهترین مدل بانکداری، سیستم قرض الحسنه است، گفت: در هیچ کشوری، بهره بانکی اینگونه نیست بدون شک تا زمانی که بانک ها اینگونه سودهای بالا پرداخت می کنند، اقتصادی مقاومتی به صورت کامل محقق نمی شود چراکه پرداخت سود بالا و بیش از سود بخش تولید، مانعی جدی در این مسیر به شمار می رود.
وی تصریح کرد: اگر منابع مالی در اختیار دولت باشد، دولت می تواند آن را به تولید اختصاص دهد و با رونق گرفتن تولید مالیات بیشتری دریافت کند و از این طریق می تواند کشور را اداره کند.
آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اگر سود بانکی به این میزان پرداخت نشود، مردم پول های خود را به تولید برده و زمینه ایجاد ارزش افزوده و رونق اشتغال فراهم می شود؛ تا زمانی که سودها به این صورت باشد، هیچ کس حاضر نیست سرمایه خود را به تولید اختصاص دهد و بدون هیچ دغدغه و ریسک و پرداخت مالیات در بانک سرمایه گذاری می کند.
وی با بیان اینکه ریشه فسادهای اقتصادی در مسئله بانکداری است، عنوان کرد: سیستم بانکی باید کاملاً قرض الحسنه شود و یا اینکه سودهای بانکی به میزان 4 درصد کاهش یابد.
پرداخت 350 هزار وام قرض الحسنه در اصفهان
 مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک تخصصی قرض الحسنه است و در هیچ حوزه دیگری فعالیت ندارند و تسهیلات خود را فقط به اشخاص حقیقی اختصاص می دهد.
رضا اسفندیاری با بیان اینکه 10 بانک بزرگ کشور سهام دار این بانک هستند، افزود: تا کنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان منابع جذب شده و 100 تسهیلاتی که امکان پرداخت داشت، به مشتریان پرداخت شده است همچنین 350 هزار فقره وام قرض الحسنه به مردم استان اصفهان پرداخت شده است.
وی گفت: تلاش برای ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه، کسب رضایتمندی خوبی از مشتریان و رعایت تکریم مراجعین از جمله مواردی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره بدان توجه داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار