کد خبر: 930142
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
سیدمسعود اطیابی:
کارگردان فیلم سینمایی «تگزاس» درباره انتخاب فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: این فیلم را دیده‌ام و به نظرم آثاری مثل «بدون تاریخ، بدون امضا» اگر نماینده سینمای ایران در خارج از کشور نباشند، بهتر است.
مصطفي محمدي
کارگردان فیلم سینمایی «تگزاس» درباره انتخاب فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: این فیلم را دیده‌ام و به نظرم آثاری مثل «بدون تاریخ، بدون امضا» اگر نماینده سینمای ایران در خارج از کشور نباشند، بهتر است.
سیدمسعود اطیابی کارگردان و تهیه کننده سینما درباره حد و مرز سیاه‌نمایی در تولیدات سینمایی با تأکید بر اینکه نشان دادن مشکلات، گرفتاری‌ها و معضلات جامعه یکی از کارکرد‌های مهم سینماست و باید در هنر هفتم وجود داشته باشد، افزود: نشان دادن معضلات جامعه در خارج از کشور که باعث تحقیر جامعه می‌شود کار درستی نیست و بنده نیز با آن مخالف هستم. کارگردان فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» تأکید کرد: نشان دادن نکات کور و مبهم جامعه ممکن است نمایش سیاهی باشد، اما نباید آن را انکار کنیم بلکه باید درصدد اصلاح آن برآییم. اطیابی تعریف درست سیاه‌نمایی در سینمای هر کشور را نشان دادن موضوعی دروغ یا مشکلی که اصلاح ناپذیر است، دانست و گفت: در واقع مطرح کردن چیزی خلاف واقعیت را می‌توان سیاه‌نمایی گفت: نه اینکه از معرفی ضعف‌های جامعه با هدف اصلاح تعبیر سیاه‌نمایی کرد. تهیه کننده فیلم «اختاپوس» درباره انتخاب فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان نماینده ایران در اسکار نیز گفت: این فیلم را دیده‌ام و به نظرم اثر خوبی است، اما با توجه به شرایط روز جامعه آثاری مثل «بدون تاریخ، بدون امضا» اگر نماینده سینمای ایران در خارج از کشور نباشند، بهتر است. وی افزود: این فیلم در دوره‌ای که رسانه‌ها علیه ایران اخبار منفی منعکس می‌کنند، نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد ضمن اینکه چنین آثاری بیشتر کارکرد داخلی دارند.
اطیابی ادامه داد: حالا که فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شده است باید از آن حمایت کنیم تا موفقیتی دیگر را برای سینمای ایران به دست آورد. این کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه باید در انتخاب فیلم برای اسکار تجدید نظر کلی کنیم، گفت: متأسفانه مدت‌هاست تنها چند نفر برای سینمای ایران تصمیم‌گیری می‌کنند که به نظرم وقت آن رسیده تا این افراد تغییر کنند. این تهیه کننده و کارگردان سینما، خاطرنشان کرد: در واقع ابتدا باید درباره افرادی که سال‌هاست درباره انتخاب فیلم‌های ایرانی به جشنوار‌های خارجی تصمیم‌گیری می‌کنند تجدید نظر کنیم تا بعد درباره معیار‌های فیلم خوب برای معرفی به اسکار بحث شود. اطیابی با اشاره به اینکه این افراد متأسفانه نگاه ملی ندارند، گفت: به طور کلی اگر قصد داریم چیزی را در سینما حل کنیم ابتدا باید تصمیم‌گیران برای سینمای کشور را تغییر دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار