کد خبر: 930175
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱
در 1000 مهد کودک
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۶ هزار کودک در یک هزار مهدکودک استان مورد پذیرش قرار گرفته که تا پایان مهرماه این تعداد افزایش خواهد یافت.

محسن ارشدزاده  اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر دارای یک‌هزار مهدکودک است که شامل ۵۰۰ مهدکودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی است.

وی افزود: از مهر سال‌جاری ۴۶ هزار کودک در مهدکودک سراسر استان پذیرش شده که ۱۵ هزار نفر آنها در روستا مهدها هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: قطعاً تا پایان مهرماه میزان پذیرش در مهدکودک‌ها افزایش خواهد یافت و کودکان زیادی تحت پوشش مهدکودک‌های استان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برای رشد کودکان و جلوگیری از سوءتغذیه آنها، برنامه یک وعده غذای گرم خواهیم داشت که از هفته آتی در مهدکودک‌های روستایی به مدت ۶ ماه آغاز خواهد شد.

ارشدزاده متذکر شد: بهزیستی برای کاهش هزینه‌های شهریه مهدکودک‌ها به خانواده‌های مناطق محروم و حاشیه‌نشینی شهری کمک‌ می‌کند.

وی با اشاره به آمار کودکان کار آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز روزانه حمایتی و آموزش خیابانی در این خصوص وجود دارد که با محوریت آموزش و ارائه خدمات مددکاری به صورت روزانه ارائه خدمات می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: در این مرکز علل حضور کودکان در کار و تبعات منفی آن به کودکان و خانواده‌هایشان آموزش داده می‌شود و اگر کودکان کار جمع‌آوری شده برای بار دوم و یا سوم به مرکز انتقال یابند، به دادگستری معرفی شده تا برخورد جدی‌تر انجام گیرد.

وی با تاکید به اینکه طبق بررسی انجام گرفته کودکان کار آذربایجان‌شرقی مشکل چندانی نداشته و از خانواده سالم و با توانایی کار هستند، گفت: تعداد محدودی از این کودکان جزو جامعه هدف بهزیستی بوده که مورد پذیرش قرار گرفته و تحت پوشش هستند که امسال ۱۰۰ کودک در این راستا ساماندهی شده است.

ارشدزاده بیان کرد: برنامه‌های نقدی و غیرنقدی برای این کودکان انجام گرفته و امیدواریم با همکاری و کمک مسوولان هیچ کودک کاری را در خیابان‌های استان نبینیم.

وی با بیان اینکه از آبان سال گذشته تا شهریور سال جاری ۹۰ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی شده‌اند، گفت: این موضوع از آبان‌ماه آغاز شده و تا شهریور سال دیگر ادامه می‌یابد و هر کودک ۳ تا ۶ سال فرصت دارد تا بیش از یک بار مورد غربالگری بینایی قرار گیرد تا بعدها با مشکل بینایی روبه رو نشود.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: طبق آمار استخراج شده،  ۱۶۰ هزار کودک در استان وجود دارد که همه ساله ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر آنها مهاجرت از استان دارند و این یک مشکل برای ما محسوب می‌شود تا جامعه هدف کامل در دست نداشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر