کد خبر: 930261
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه:
مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی خانواده گردهمایی فعالان حوزه خانواده را مهمترین گام در برون رفت چالش های موجود عنوان کرد.

به گزارش جوان آنلاين علی فلاح مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی خانوادهدر گفت‌وگو با ستاد خبری کنگره ملی خانواده با اشاره به این نکته که خانواده اولین نهاد فرهنگ‌ساز است، گفت: اهمیت کنگره‌ها و نشست‌های حوزه خانواده آن هم در سطح ملی آنقدر زیاد است که باید گفت هر چقدر این نشست‌ها به لحاظ کمی و کیفی برگزار شود، باز هم کمبود آن مشهود است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بنابراین ما از اولین کنگره گردهمایی فعالان حوزه خانواده به جد استقبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد افزایش این‌گونه اقدامات و حرکت‌ها باشیم که نتیجه آن مستقیما به حوزه خانواده و پس از آن به اجتماع باز می گردد.

فلاح در ادامه تصریح کرد: گردهمایی و تبادل نظر درباره شناسایی آسیب‌های مربوط به خانواده بسیار حائز اهمیت است. ما باید بشناسیم چه المان‌هایی، خانواده را به سمت ضعف پیش می‌برد. هر چه این نشانه‌ها روشن‌تر شود، می‌توان برای جبران آنها اقدامات مؤثرتری انجام داد.

وی افزود: این شناخت می تواند راهکاری باشد برای جبران آسیب ها و جلوگیری از حرکت در مسیر آسیب ها و چه کسی بهتر از فعالان حوزه خانواده این چالش ها را می شناسد و می تواند راهکار برون رفت از آن را نشان مان دهد؟

مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه با بیان این مطلب که خانواده اولین سازمان مردم‌نهادی است که توسط یک زوج تشکیل می‌شود و گسترش می‌یابد، گفت: همین موضوع نشان می دهد که ما باید برای شناسایی چالش های این حوزه، به سراغ سازمان های مردم نهادی برویم که با خانواده ها، قرابت و نزدیکی دارند. نخبگان، دانشگاهیان فعال در حوزه خانواده، خیران و... نقطه هدف ماست.

فلاح با بیان این مطلب که خانواده در پیشگیری از آسیب‌ها و از سوی دیگر، ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه نقش اساسی دارد، گفت: این پیش شرط به شرطی محقق می شود که خود خانواده سالم، پرنشاط و به دور از آسیب باشد، پس ما باید تمرکزمان بر گام اصلی و اول باشد تا جامعه اصلاح شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: با این نگاه، هر چه بنیاد خانواده، استحکامش بیشتر باشد، توسعه، رشد و رفاه در کشور بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که به همین دلیل باید همه تلاش کنیم تا این نهاد در مقابل چالش‌هایی که با آن روبروست، مقاومت بیشتری داشته باشد، گفت: در ایران تشکیل خانواده هم موضوعی فرهنگی و هم تأکیدی مذهبی است بنابراین با این دو تأکید، باید استحکام این بنیاد بیش از پیش شود و از هر تصمیم و اقدامی که این بنیاد را تضعیف می‌کند، باید جلوگیری کرد تا خانواده در استحکامی پایدار باقی بماند.

فلاح با بیان اینکه برای تقویت بنیاد خانواده نیاز به دو رکن اساسی داریم، اظهار داشت: آموزش یک رکن و معیشت و اقتصاد خانوار، رکن دیگر به همین دلیل اگر مراکز آموزشی کافی ایجاد شود و اقتصاد خانوار نیز تحکیم شود، ما شاهد خانواده‌ مستحکم‌تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: با این تعریف، نهادهای اجتماعی و گروه‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش اساسی در آموزش و دستگاه‌های اجرایی مانند قوه قضائیه و دولت می‌توانند کمک‌های اداری در تقویت خانواده داشته باشند.

مشاور معاون اجتماعی قوه قضائیه تاکید کرد: همه دستگاه های دولتی به این نتیجه رسیده اند که حل مشکل خانواده، باید به دست گروه های مردمی و نه نهادهای دولتی انجام شود. دولت باید در این مسیر تسهیل کننده باشد و نخبگان و فعالان این حوزه باید برای برون رفت از آسیب ها به میان بیایند.

فلاح گفت: همین تاکید بر حضور مردمی است که باعث شده ما امروز نیاز به گردهمایی و مشارکت گروه های مردم نهاد و فعالان حوزه خانواده باشیم و از همین منظر است که کنگره ملی خانواده شکل می گیرد، کنگره ای که قرار است اواخر مهرماه در تهران برگزار شود و قطعا آثار و دستاوردهای بسیار مثبتی خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار