کد خبر: 930329
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
حاشیه‌نگاری دور جدید تمرینات تیم ملی برای بازی با بولیوی
سردار آزمون سرانجام برابر اصرار‌های کرش از خداحافظی‌اش از تیم ملی منصرف شد و دیروز در تمرینات شرکت کرد تا برای بازی با بولیوی آماده شود.
سردار آزمون سرانجام برابر اصرار‌های کرش از خداحافظی‌اش از تیم ملی منصرف شد و دیروز در تمرینات شرکت کرد تا برای بازی با بولیوی آماده شود.
عصر این روز‌ها اگر به غرب تهران و پژوهشگاه صنعت نفت تهران سری بزنید، کرش و شاگردانش را می‌بینید که در زمین این پژوهشگاه در دومین اردوی‌شان در حال آماده شدن برای جام ملت‌ها هستند و در دومین بازی تدارکاتی‌شان، ۲۴ مهر در ورزشگاه آزادی از بولیوی میزبانی می‌کنند، تیمی از امریکای جنوبی که نسبت به حریفان چند وقت اخیر تیم ملی، تیم قدرتمند تری است و ملی‌پوشان کشورمان محک جدی‌تری خواهند خورد.

اصرار کرش نتیجه داد، سردار برگشت
بازگشت سردار آزمون، داغ‌ترین خبر اردوی جدید تیم ملی بود، آن هم در شرایطی که آزمون پس از جام جهانی در واکنش به انتقاداتی که از وی به دلیل عدم گلزنی در جام جهانی شده بود، قید بازی در تیم ملی را زد و گفت: از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است. کارلوس کرش که آزمون در پازل تاکتیکی‌اش نقش مهمی دارد، برخلاف برخوردش با موقعیت‌های مشابه سردار در مذاکره با مهاجم ترکمنی تیم ملی فوتبال خواهان بازگشت او شد. با این حال آزمون به صراحت تکرار کرد که در جام ملت‌ها حضور نخواهد داشت. با وجود این کرش برای بازی با ازبکستان آزمون را در لیست تیم ملی قرار داد، اما این مهاجم به‌رغم حضور در تهران به اردو نیامد تا خداحافظی‌اش جدی باشد. البته به نظر می‌رسد مذاکرات کرش با آزمون به نتیجه رسیده و شماره ۲۰ تیم ملی این‌بار دعوت کرش را رد نکرد و عصر دوشنبه به اردوی تیم ملی ملحق شد تا پرونده خداحافظی‌اش بایگانی شود. بازگشت آزمون در شرایطی است که برخی منتقدان عقیده دارند که این بازیکن به دلیل پشت کردن به تیم ملی کشورش پس از جام جهانی باید عذرخواهی می‌کرد و سپس به تمرین تیم ملی ملحق می‌شد. با این حال آزمون که این هفته‌ها در لیگ روسیه و کازان روز‌های خوبی را سپری می‌کند، بدون عذرخواهی و با پادرمیانی کرش و فدراسیون به تیم ملی برگشت. آزمون دیروز در تمرین تیم ملی شرکت کرد تا برای بازی دوستانه ۲۴ مهر تیم ملی کشورمان با بولیوی آماده شود.

هزینه میلیاردی برای آوردن بولیوی
حضور تیم ملی فوتبال بولیوی برای یک بازی دوستانه در ایران برای فدراسیون فوتبال یک میلیارد آب می‌خورد. دیروز خبرگزاری تسنیم در خبری در این رابطه نوشت بولیوی تیم پنجاه و هشتم رده‌بندی فیفا و ضعیف‌ترین تیم قاره امریکای جنوبی که بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی برای حضور در رقابت‌های کوپا‌امریکا ۲۰۱۹ آماده می‌شود، برای حضور در ایران مبلغ ۱۰۰ هزار دلار از فدراسیون ایران دریافت خواهد کرد. همچنین فدراسیون ایران باید مبلغ ۹۰ هزار دلار برای تهیه بلیت هواپیمای اعضای این تیم بپردازد و در کنار آن هزینه‌های اسکان آن‌ها در کشورمان را هم نیز پرداخت کند. با این حساب فدراسیون فوتبال باید نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار هزینه کند.
از آنجایی که قرار است طبق گفته وزیر ورزش فدراسیون‌ها از ارز ثانویه استفاده کنند و با توجه به اینکه قیمت این ارز حدود ۹ هزار تومان است، مشخص می‌شود که فدراسیون فوتبال باید حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای حضور تیم ملی بولیوی در ایران هزینه کند.

گلایه‌های تمام نشدنی آقای سرمربی
با وجود حل شدن مشکلات ارزی تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی، کارلوس کرش همچنان از اوضاعی که تیم ملی دارد، گلایه‌مند است. او که این روز‌ها ترجیح می‌دهد زیاد جلوی دوربین رسانه‌ها ظاهر نشود و در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی حرف‌هایش را بزند، در جدیدترین پستش نوشته است: «عدم حمایت از برنامه آماده‌سازی تیم ملی به صورت مؤثر و در زمان مناسب، با منابع و راهکار‌های واقعی باعث ناامیدی هواداران تیم ملی خواهد شد و باعث شرمساری و تحقیر تمام رؤیا‌ها و توقعات هوادارانی است که با توجه به دستاورد‌های تیم ملی بالاتر نیز رفته... توانستیم کار‌هایی را مقدور کنیم، در همان جایی که دقیقاً دیگران پیش‌بینی می‌کردند که غیرممکن است به موفقیت دست یابیم، بعضی از آن‌ها حتی آرزو و توقع شکست ما را داشتند... درحال حاضر که ما مقابل باد‌های ویرانگر هستیم، من به دنبال شجاعت و وفاداری شما برای ایجاد انگیزه در بازیکنانمان هستم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار