کد خبر: 930346
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: از سال گذشته حمایت از یک NGO (سازمان مردم نهاد) را برای قرار دادن مدارس در سانس صبح سینما‌ها برنامه‌ریزی کردیم.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: از سال گذشته حمایت از یک NGO (سازمان مردم نهاد) را برای قرار دادن مدارس در سانس صبح سینما‌ها برنامه‌ریزی کردیم. خوشبختانه از ابتدای سال سینمای کودک را در اکران داشته‌ایم و با توجه به اینکه فیلم‌ها به شکل طبیعی با گرفتن سرگروه اکران سینمایی دارند به نظرم امسال سال متفاوت‌تری برای سینمای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.
حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در سال‌های گذشته فیلم‌های کودک و نوجوانان در اکران نوروزی سهمی نداشتند، اما امسال «فیلشاه» در اکران نوروز قرار گرفت و فروش خوبی هم داشت، بعد از آن فیلم «خاله قورباغه» اکران شد که می‌توانست فروش بهتری داشته باشد، اما متأسفانه تبلیغاتش کم بود. ایل بیگی با بیان اینکه برای فصل پاییز فیلم «آهوی پیشونی سفید ۲» اکران می‌شود و علاوه بر آن چند فیلم دیگر قراردادهایشان را بسته‌اند، گفت: در مجموع سال خوبی را برای حوزه کودک و نوجوان می‌توانیم داشته باشیم.
قائم مقام بنیاد سینمای فارابی بیان کرد: با رئیس شورای صنفی نمایش نیز گفت‌وگو‌هایی برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان برای اکران داشته‌ایم، آن‌ها هم تصمیماتی گرفته‌اند که به زودی اعلام می‌کنند و همدلی خوبی برای حمایت از سینمای کودکان و نوجوان شکل گرفته است، علاوه بر آن توافقاتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آمدن مدیریت جدید در چند ماه گذشته داشته‌ایم و همکاری‌هایی را شروع کرده‌ایم که ادامه آن همکاری‌ها شرایط را برای سینمای کودکان و نوجوان بهتر خواهد کرد. ایل بیگی گفت: از سال گذشته حمایت از یک NGO را برای قرار دادن مدارس در سانس صبح سینما‌ها برنامه‌ریزی کردیم. ما به عنوان بنیاد سینمایی فارابی با حمایت از این NGO از آن‌ها حمایت و تلاش می‌کنیم تا سانس‌های صبح سینما‌ها برای بچه‌های مدارس فعال باشد و بدین صورت از ظرفیت بی‌استفاده صبح‌ها به شکل خوبی استفاده کنیم، البته در گذشته زنگ مدارس را داشتیم، اما امروز به شکل خصوصی انجام می‌شود.
وی افزود: ارتباط با سالن‌های سینما، آموزش و پرورش، شناسایی سالن‌هایی که شرایط را برای نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در صبح‌ها دارند در مناطق مختلف شهر تهران به راه افتاده و کم کم در استان‌ها هم ایجاد می‌شود تا از ظرفیت تمام مدارس کشور برای دیدن فیلم‌ها استفاده کنیم.
موضوع پخش کننده متخصص در حوزه کودک و نوجوان نقصی اصلی برای حمایت بیشتر از سینمای کودک بود که خوشبختانه بعد از گفت‌وگو‌ها و همکاری‌هایی که بین ما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام گرفت، این موضوع مرتفع شد. همچنین از شرکت فیلمسازی که انیمیشن‌های «فیلشاه» و «شاهزاده رم» را ساختند با طرحی که برای پخش تخصصی در حوزه سینمای کودک ارائه دادند، حمایت کردیم تا بتوانند مجوز پخش بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار