کد خبر: 930412
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه ویژه برای رونق خلخال و تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری کشور داریم.

نادر فلاحی در جلسه همفکری با شهردار خلخال اظهار کرد: خلخال دروازه ورود مسافران استان های مرکز کشور به اردبیل است.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تاسیسات گردشگری این شهرستان رو به رشد بوده و پروژه های متعددی در حال اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در عین حال رونق صنعت گردشگری در توان یک دستگاه اجرایی نیست و انتظار می رود سایر نهادها از جمله شهرداری در معرفی توانمندی های گردشگری شهرستان اهتمام داشته باشند.

فلاحی ادامه داد: بخشی از برنامه های مورد انتظار برگزاری جشنواره ها است بطوریکه در شهرستان خلخال جای برگزاری جشنواره ملی و بین المللی گردشگری خالی است.

وی گفت: در کنار جشنواره ها، این اداره کل آماده حمایت از برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی است و تسهیلات ارزان به فعالان صنایع دستی اعطا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین در خصوص طرح ساماندهی محله تاریخی قلعه باشی خلخال متذکر شد: طرح ساماندهی با همفکری مشاوران تدوین شده و به زودی در شورای فنی به تصویب می رسد.

وی تاکید کرد: ضرورت ساماندهی بافت تاریخی شهر در 21 هکتار به ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز انعکاس یافته تا از محل ستاد بازآفرینی شهری اعتباری به این میزان اختصاص یابد.

فلاحی ادامه داد: ساماندهی می تواند بر اساس توافق نامه فی مابین شهرداری خلخال، اداره کل میراث فرهنگی استان و فرمانداری عملیاتی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: همچنین در بافت تاریخی قلعه باشی آماده بازسازی خانه تاریخی نصیری هستیم.

وی متذکر شد: بازسازی این بنای تاریخی به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد می شود تا نیمی از هزینه به این طریق و مابقی از طریق شهرداری و فرمانداری تامین شود.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر