کد خبر: 930442
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲
پس از تغییر عنوان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به جلسه اخیر کارگروه فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزودن واژه «هنر» به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث دلگرمی هنرمندان خواهد شد.
سید مرتضی ذاکر
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به جلسه اخیر کارگروه فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزودن واژه «هنر» به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث دلگرمی هنرمندان خواهد شد.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، کمیسیون فرهنگی مجلس، روز ۹ مهرماه جلسه‌ای با موضوع طرح تغییر نام «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» به «وزارت فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی» تشکیل داد. در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی با افزودن نام «هنر» به وزارت فرهنگ و ارشاد توافق داشتند. مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان درباره اهمیت درج قید هنر در عنوان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این موضوع اکنون در کارگروه فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است. در جلسه هفته گذشته این موضوع مورد تصویب قرار گرفت. طبیعتاً باید در خود کمیسیون نیز تصویب شود و بعد به مجلس ارائه شود. این موضوع یکی از درخواست‌های ۴۰ ساله هنرمندان کشور است که در عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک غفلتی صورت گرفته بود و آن هم بی‌توجهی به مسئله هنر است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی و حمایت از رشته‌های گوناگون هنر است که حداقل دو معاونت اصلی این وزارتخانه یعنی معاونت هنری و معاونت سینمایی را شامل می‌شود. همچنین بخشی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی در حوزه شعر و ادبیات قرار دارد که به مسئله هنر برمی‌گردد.
مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به اینکه هنرمندان خواستار درج واژه هنر در نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار کرد: هنرمندان و انجمن‌های هنری تأکید دارند که حتماً واژه هنر برای این وزارتخانه صراحتاً قید شود. خانه هنرمندان مدت‌هاست همراه با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس این بحث را مطرح کرده است که مورد قبول این وزارتخانه و کمیسیون فرهنگی هم قرار گرفت. این طرح در سیر بررسی و تصویب است و ان‌شاءالله به صحن علنی مجلس ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار