کد خبر: 930520
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی خبر داد:
رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی ایران گفت: هم اکنون 68 طرح پژوهشی در حال اجراست که از این تعداد اجرای 38 مورد آنها را اعضای هیات علمی و محققان دانشکده‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سطح استان‌ها بر عهده دارند.

علی شریف نژاد در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در تبریز ضمن قدردانی از دانشگاه تبریز و به خصوص برگزارکنندگان آن در سطح بین‌المللی و با شکوه اظهار داشت: برگزاری این کنگره با این سطح، نشان از ظرفیت‌های بالای دانشکده‌های علوم ورزشی در سطح استان‌هاست که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه بیشتر علوم ورزشی بهره‌مند شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پژوهشگاه علوم ورزشی نیز از برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی و با کیفیت بالا حمایت‌های لازم را می‌کند، یادآور شد: حمایت از طرح‌ها با رویکرد بین‌المللی و با توجه به نیاز هر منطقه از دیگر راهبردهای این پژوهشگاه است.

شریف‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از پژوهشگاه علوم ورزشی خاطرنشان کرد: اخیراً جشن 20 سالگی تاسیس این پژوهشگاه گرامیداشته شد که در حال حاضر این پژوهشگاه با داشتن 22 عضو هیات علمی در پنج گرایش تخصصی در سطح ملی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مشغول به فعالیت است.

رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی با بیان اینکه این پژوهشگاه ملی است و متعلق به همه ملت ایران است، یادآور شد: هم اکنون 68 طرح پژوهشی در حال اجراست که از این تعداد اجرای 38 مورد از آنها را اعضای هیات علمی و محققان دانشکده‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سطح استان‌ها را بر عهده دارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: اساتید و محققان دانشکده‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سطح استان‌ها باید طرح‌های خود را در راستا نیاز بومی منطقه ارائه و به اجرا در بیاورند که در این صورت از سوی پژوهشگاه علوم ورزشی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های حوزه ورزش در عرصه‌های مختلف گفت: ورزش به نوعی زبان مشترک همه ملت‌ها و جوامع است که از این طریق ضمن جمع شدن در کنار یکدیگر می‌توانند برای توسعه و ارتباط بیشتر با همدیگر همکاری داشته باشند.

یعقوب بدری‌آذرین در ادامه تصریح کرد: با استفاده  از ورزش می‌توان تندرسی و سلامتی را در جامعه نهادینه کرد و از این رو متولیان و دستگاه‌های ذی‌ربط باید بیش از این‌ها به بردن ورزش در بطن جامعه توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فلسلفه برگزاری این کنگره در حد بین‌المللی نیز یادآور شد: این کنگره فرصت خوبی برای گردهمایی متخصصان و صاحب‌نظران علوم ورزشی داخلی و خارجی، جهت ارائه آخرین دستاوردها و تبادلات علمی همزمان با رویداد تبریز 2018 و کمک به کاربردی کردن یافته‌های دانشگاهی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر