کد خبر: 930535
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز گفت: اگر صادرات میوه به کشور‌های همسایه نداشته باشیم قطعاً کاهش قیمت خواهیم داشت.

جوان آنلاین: محمدرضا فلاح گفت: علت گرانی در برخی محصولات مانند شلیل، هلو، شبرنگ و ... اتمام فصل برداشت آنهاست؛ این مقدار معدودی هم که در میادین و واحد‌های صنفی دیده می‌شود همگی محصولات سردخانه‌ای هستند که تقریباً رو به اتمام است.

وی افزود: البته جای نگرانی در خصوص کمبود میوه نداریم، چون مرکبات و میوه‌های مخصوص فصل پاییز در راه هستند و تا چند روز آینده از شهرستان‌های مختلف به کرج می‌رسند؛ البته الان هم نارنگی با قیمت کیلویی پنج هزار تومان در دسترس شهروندان است.

فلاح در خصوص کاهش قیمت برخی اقلام گفت: خوشبختانه با جلوگیری از صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی شاهد کاهش قیمت محسوس این محصولات بودیم که البته این روند کاهش قیمت در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی افزود: با توجه به اینکه جلوی صادرات گوجه فرنگی گرفته شده است قیمت این محصول هزار تومان کاهش داشته و با قیمت ۲۳۰۰ تومان در میادین عمده فروشی عرضه می‌شود همچنین سیب زمینی اردبیل و همدان هم با قیمت ۲۴۰۰ تومان در میادین عمده فروشی در اختیار واحد‌های صنفی و شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز در ادامه اعلام کرد: قیمت برخی محصولات مانند موز، براساس قیمت روز دلار تعیین و با نوسانات ارزی مشخص می‌شود البته این محصول نیز هم اکنون با کاهش قیمت هزار تومانی با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

فلاح در پایان اظهار داشت: اگر صادرات به صورت مدیریت شده و جود داشته باشد دچار افزایش قیمت نمی‌شویم و می‌توانیم محصولات را با قیمت پایین‌تر در اختیار شهروندان بگذاریم البته رکود موجود در بازار به معنی نبود میوه نیست بلکه خرید مردم به دلیل ماه‌های محرم و صفر کاهش داشته است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار