کد خبر: 930607
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به غارت آشکار کشور‌های عربی توسط رئیس‌جمهور امریکا تصریح کرد که برخی کشور‌های عربی - اسلامی، گویا به دولت امریکا جزیه پرداخت می‌کنند، اما ایران در چشم ترامپ بزرگ است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به غارت آشکار کشور‌های عربی توسط رئیس‌جمهور امریکا تصریح کرد که برخی کشور‌های عربی - اسلامی، گویا به دولت امریکا جزیه پرداخت می‌کنند، اما ایران در چشم ترامپ بزرگ است.
سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه در سخنانی درباره بزرگداشت مادر شهید عماد مغنیه، به باج‌خواهی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا از عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: او چندین بار گفته است که اگر امریکا نبود عربستانی وجود نداشت و کشور‌های اسلامی باید از این سخنان ترامپ عبرت بگیرند. به گزارش شبکه المنار، نصرالله تأکید کرد: «اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ایران می‌تواند در عرض ۱۲ دقیقه خاورمیانه را به کنترل خود درآورد، با هر هدفی هم که باشد، دقیق است ولی این سخنان او نشان از عظمت ایران در چشم ترامپ است. ایرانی که هرگز بر سر ثروت و حاکمیت خود چانه نزد.» سید حسن نصرالله به واکنش کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها عربستان سعودی در برابر توهین‌های دونالد ترامپ اشاره کرد و گفت که «جز لبخند، خفت و سکوت کشنده چیزی نمی‌بینیم.» اظهارات نصرالله درحالی است که ولیعهد سعودی اخیراً در واکنش به سخنان تحقیرآمیز ترامپ درباره عربستان، گفته بود که عاشق کار کردن با رئیس‌جمهور امریکا است. دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد فرق بین ترامپ و رؤسای قبلی امریکا نیز گفت که دولت‌های پیشین امریکا با دیپلماسی دست به غارت می‌زنند ولی ترامپ به صورت علنی و متکبرانه و با طمع بی‌حد و حصر غارت می‌کند. سید مقاومت گفت که ترامپ روزانه متحدان و دوستانش را تحقیر می‌کند و دست به ترساندن همه ملت‌های منطقه می‌زند. وی با بیان اینکه ترامپ با این سخنان به دنبال دوشیدن عربستان سعودی است، اظهار داشت: «این خلاصه سخنان ترامپ است و این همان دولت امریکاست. سخنان ترامپ ما را به یاد سخنان امام خمینی (ره) می‌اندازد، که همیشه در مورد دولت‌های امریکا می‌فرمود که آن‌ها غارت کننده ملت‌ها هستند.» سید حسن نصرالله افزود: «ایران محاصره شده در چشم ترامپ بزرگ است ولی کشور‌های عربی خلیج فارس و خاورمیانه در برابر چشم او در بهترین شرایط نمی‌توانند دو هفته بیشتر دوام بیاورند.» دبیرکل حزب‌الله در بخشی دیگر از سخنان بار دیگر ترامپ را با رؤسای جمهور سابق امریکا مقایسه کرد و گفت: «بر خلاف رؤسای سابق امریکا، این [اظهارات]ترامپ است که گفتمان اصیل این کشور را نشان می‌دهد؛ گفتمانی که فاقد عبارت‌هایی، چون مردم‌سالاری، عدالت و حقوق بشر است. او فقط از پول و مال سخن می‌گوید.» دبیر کل حزب الله لبنان گفت: «می‌توان گفت که امروز بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی، در مقابل حمایت امریکا از آن‌ها به این کشور جزیه می‌دهند». سید حسن نصرالله این کشور‌ها را خطاب قرار داد و پرسید: «به چه کسی دل خوش کرده‌اید؟ به ترامپی که غارتتان می‌کند و اهانت می‌کند؟» او گفت: «پول‌هایی که برخی کشور‌های عربی به ترامپ می‌دهند، اگر بین مردم این کشور‌های منطقه هزینه شود، می‌توان آن‌ها را از گرسنگی و قحطی نجات داد».
کشور‌های عربی که امنیت خود را مدیون امریکا و کشور‌های غربی هستند برای حفظ حکومت خود، سالانه میلیارد‌ها دلار به حساب کارخانه‌های تسلیحاتی و مقامات امریکایی واریز می‌کنند تا از تهدیدات ادعایی از سوی ایران در امان باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار