کد خبر: 930637
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
هفت مرد افغان که در جریان دستبرد مسلحانه به محموله‌های بار و انبار باعث ایجاد وحشت شده بودند در مجموع به ۵۵‌سال زندان و ۷۴۰‌ضربه شلاق محکوم شدند.
هفت مرد افغان که در جریان دستبرد مسلحانه به محموله‌های بار و انبار باعث ایجاد وحشت شده بودند در مجموع به ۵۵‌سال زندان و ۷۴۰‌ضربه شلاق محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال‌۹۵، راننده یک خودروی سنگین با مراجعه به اداره پلیس تهران گفت: «از یکی از شهر‌های جنوبی چند تن مواد غذایی بار زدم و به سمت تهران حرکت کردم. قرار بود بار کامیون را در انباری حوالی جاده مخصوص کرج تخلیه کنم. وارد جاده کرج شدم، شب شده بود به همین خاطر در حاشیه جاده توقف کردم و در کابین خودرو خوابیدم تا صبح بار را تحویل انبار بدهم. کاری که بیشتر راننده‌ها در جاده‌ها انجام می‌دهند. حوالی ساعت یک نیمه شب بود که متوجه سر و صدای وحشتناکی شدم. از خواب پریدم دیدم چند مرد با قمه و چاقو اطراف ماشین کمین کردند و یکی از آن‌ها به شدت به شیشه خودرو می‌کوبد. جانم در خطر بود به همین دلیل چاره‌ای جز تسلیم نداشتم. در خودرو را باز کردم و مردان قمه به دست وارد شدند. آن‌ها همگی تبعه افغان بودند. آن‌ها من را به مرگ تهدید کردند و دست و پایم را بستند و همه بار کامیون را به چند وانت منتقل و سپس فرار کردند.»
بعد از مطرح شدن شکایت بود که کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران تحقیق برای بازداشت دزدان شب رو را شروع کردند. بررسی‌های پلیس در جریان بود که شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد که حکایت از این داشت که سارقان به محموله‌های بار یا انبار‌های کالا دستبرد می‌زنند. کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده موفق شدند سارقان را شناسایی کنند. سارقان با دیدن مأموران پلیس سوار بر خودروی وانت شدند و سپس با پرتاب سنگ به سوی مأموران قصد فرار داشتند که با شلیک چند تیر هوایی، خودرو متوقف شد و همگی بازداشت شدند. از مخفیگاه متهمان بسیاری از کالا‌های سرقت شده هم کشف شد.
با انتقال هفت‌متهم به پلیس‌آگاهی آن‌ها تحت بازجویی قرار گرفتند و ابتدا سعی داشتند جرمشان را انکار کنند تا اینکه در بازجویی‌های فنی بالاخره لب به اعتراف گشودند و به چند سرقت مسلحانه در ساعات یک الی ۵ صبح از کامیون‌های حامل بار و چند انبار حوالی جاده مخصوص کرج اعتراف کردند. پلیس همچنین موفق شد در روند بازجویی از متهمان سه مالخر اموال مسروقه را نیز شناسایی و بازداشت کند.
به این ترتیب بعد از اقرار متهمان با احضار شاکیان به اداره پلیس و طرح شکایت آن‌ها پرونده کامل و بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در اولین جلسه رسیدگی به پرونده بعد از اعلام رسمیت جلسه، شاکیان در جایگاه قرار گرفتند و هر‌کدام بعد از طرح شکایت درخواست اشد مجازات کردند. در ادامه متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و در حالیکه سعی داشتند جرمشان را گردن هم بیاندازند از خودشان دفاع کردند.
در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود در پرونده، هر کدام متهمان را به ۷۴‌ضربه شلاق و رد مال و سه نفر از متهمان را هر کدام به ۱۰ سال حبس، دو نفر از متهمان هر کدام به هفت‌سال حبس، دو نفر از متهمان هرکدام به پنج‌سال حبس و سه‌نفر مالخر اموال مسروقه را نیز هر کدام به شش ماه حبس محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار