کد خبر: 930648
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
تولید 65 هزار تن انار در باغات استان سمنان
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان رکوردار عملکرد محصول انار در کشور است افزود: بیش از 65 هزار تن انار در باغات استان سمنان تولید می‌شود.

مهدی قرائیان اظهار داشت: در سطح استان سمنان 5 هزار و 263 هکتار باغ انار وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح 65 هزار تن محصول انار برداشت شود .

وی با بیان اینکه استان سمنان در بین استان‌های کشور دارای بالاترین پتانسیل عملکرد محصول انار است تصریح کرد: امسال علی رغم اثرات سرمازدگی سال‌های گذشته به طور متوسط از هر هکتار 15 هزار و 390 کیلوگرم محصول برداشت می‌شود .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان سمنان محصول انار تولید می‌شود افزود: بیشترین سطح زیر کشت انار مربوط به منطقه ایوانکی در شهرستان گرمسار است .

قرائیان افزود: محصول انار در همه شهرستان‌های استان سمنان به ویژه در مناطق سمنان و سرخه، درجزین و مهدی‌شهر از کیفیت بالاتری برخوردار است .

وی با بیان اینکه در استان ارقام متعددی از محصول انار کشت می‌شود افزود: مهم‌ترین ارقام زیر کشت استان ارقام گلوباریک ایوانکی، پوست سفید و پوست قرمز درجزین و رقم ملس ساوه است .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: امسال انار رقم واندرفول به عنوان رقم مقاوم به ترکیدگی و آفتاب‌سوختگی در مناطق گرم برای نخستین بار به صورت الگویی در چند منطقه از استان کشت شد .

قرائیان با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای افزایش کیفیت محصول انار در استان در حال اجرا است گفت: توسعه کشت به صورت اصولی و اصلاح و جایگزینی باغات قدیمی جزو برنامه‌های اصلی مدیریت باغبانی استان سمنان است .

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه باغات انار در برنامه ششم توسعه در استان سمنان هدفگذاری شده است تصریح کرد: بر اساس این برنامه توسعه باغات انار برای استان به میزان 95 هکتار هدفگذاری شده است .

قرائیان گفت: اصلاح و بهسازی باغات به میزان 240 هکتار و جایگزینی باغات نامناسب به میزان 450 هکتار نیز در دستور کار قرار دارد .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در قالب برنامه استاندارد سازی نهالستان‌ها و تولید نهال سالم در سال

97-96 حدود 76 هزار اصله نهال انار تحت نظارت کمیته نهال استان تولید و به صورت یارانه دار در بین باغداران توزیع شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر