کد خبر: 930651
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
از محل زکات جمع‌آوری شده 6 ماه گذشته صورت گرفت؛
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از اعطای ۴۱۰ کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان سمنانی از محل زکات جمع‌آوری شده در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: طی 6 ماهه اول امسال 6 میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان از مجموع مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات معادل ۸۲ درصد صرف کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان سمنان شد .

محمد قوسی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات تا پایان سال جاری در استان سمنان پیش بینی شده بود افزود: با مشارکت هفت میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومانی مؤدیان زکات، ۱۵۵ درصد تعهد این نهاد نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده محقق شده است.

وی بیان کرد: ۸۲ درصد از مجموع کل زکات بااعتبار 6 میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان سهم مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و فقرا استان سمنان بوده است.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد استان سمنان از اختصاص ۹۲ فقره کمک‌هزینه جهیزیه بااعتبار ۶۰۰ میلیون تومان از محل جمع‌آوری زکات به مددجویان و نیازمندان در شرف ازدواج استان سمنان خبر داد و گفت: ۲۲۲ کمک‌هزینه بااعتبار ۱۸۲ میلیون تومان برای درمان بیماران تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هزینه‌شده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و حمایت کمیته امداد از دو هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در استان سمنان افزود: ۴۱۰ کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد بااعتبار ۶۰ میلیون تومانی اختصاص یافت.

قوسی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۸۷۲ کمک‌معیشت بااعتبار یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان سمنان از محل زکات در نیمه نخست سال جاری پرداخت‌شده است یادآور شد: هفت هزارو ۴۵۶ کمک‌های موردی به فقرا با هزینه کرد سه میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان از محل جمع‌آوری زکات همراه شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از ساخت ۱۸ مسکن از محل مشارکت مؤدیان در پرداخت زکات بااعتبار ۸۳ میلیون تومان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در همین مدت ۳۶ مسکن با هزینه کرد ۲۳۵ میلیون تومان مرمت و بازسازی‌شده است.

وی به اختصاص ۱۸ درصدی زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت و بهسازی پروژه‌ای عام‌المنفعه بااعتبار یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: ۲۲ پروژه در نیمه سال ۹۷ ساخته و مرمت‌شده و بازسازی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار