کد خبر: 930674
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
مسیر ایلام-مهران به عنوان مهمترین محور ارتباطی زائران اربعین در حال چهار خطه شدن است.
جوان آنلاین:‌ اربعین هر سال مسیر ایلام- مهران با سنگینی از ترافیک را به دوش می‌کشد، مسیری ۱۰۲ کیلومتری که روزانه بیش از ۲۶۰ هزار خودرو از سراسر کشور در ایام اربعین از این مسیر تردد می‌کنند.

جاده ایلام به مهران این روز‌ها به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، مسیری که تلاش می‌شود با چهار خطه کردن آن به مسیری امن برای تردد زوار تبدیل شود هم اکنون تا اربعین حسینی نیز فقط چند روز دیگر باقی مانده است.

مسیری که امسال مسئولان آستین همت را برای چهار خطه کردن آن بالا زدند تا تیغ ماشین آلات و اجرای شبانه روزی عملیات راهسازی ترافیک سال‌های گذشته را کمتر کند.

محمد عزیزی از یکی از مسافران که در طول مسیر این جاده تردد دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از خراسان رضوی برای زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شومریال جاده مسیر ایلام به مهران نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده است.

وی گفت: با وجود این که در سال‌های گذشته در طول مسیر ایلام به مهران حتی یک تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی وجود نداشت، امسال این شرایط بهتر از سال‌های گذشته شده است.

آخرین وضعیت جاده ایلام-مهران

محمدرضا شریفی معاون راهداری راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر ایلام-مهران چهارخطه شده، همچنین ۲۶ کیلومتر آن تا اربعین امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: از این مسیر فقط ۱۴ کیلومتر دیگر باقی می‌ماند که بعد از اربعین ۹۷ برنامه داریم که آن را در سال آینده به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران در ۳ قطعه با تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهسازی استان این روز‌ها با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

شریفی گفت: قطعه اول که از سمت مهدی آباد شروع می‌شود تا سه راهی ماربره به طول ۱۰.۵ کیلومتر دو قسمت آن به طول ۴.۵ کیلومتر برای اربعین امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: قطعه دوم چهار خطه کردن مسیر ایلام - مهران، تا اربعین امسال امیدواریم حداکثر بتوانیم ۱۲ کیلومتر به بهره برداری برسانیم.
آماده سازی کنارگذر مهران برای اربعین

نظام ملکشاهی فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حجم بالای ترافیک در ایام اربعین بیشتر از ورودی شهر مهران شکل می‌گرفت که چاره آن احداث کنارگذر غربی این شهر بود.

وی افزود: در این راستا ظرف ۳ ماه زیرساخت‌های این کنارگذر آماده شده است که با احداث آن ۴۵ درصد بارترافیکی شهر مهران را کم می‌کند.

 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار