کد خبر: 930705
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
فرماندار پارس آباد مغان:
فرماندار پارس آباد مغان گفت: تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد مغان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی علایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از 120 هزار تن گندم و پنج هزار تن شلتوک از اراضی این شهرستان تولید شده است.

وی با بیان اینکه در ماه جاری پنج هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد زیر کشت ذرت علوفه ای قرار گرفته ، افزود: علوفه های تولید شده معمولا برای خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار پارس آباد بیان کرد: مزیت ‌های ذرت علوفه‌ ای به دلیل داشتن هیدرات های کربن و پروتئین در تولید شیر مناسب است به طوری که در دامپروری شرکت پارس پارس‌آباد از هر راس گاو 40 کیلوگرم شیر به ‌صورت روزانه حاصل می‌شود.

وی همچنین از افزایش 35 درصدی سطح زیر کشت تولید بادام زمینی گفت: هزار و 250 هکتار از اراضی به این محصول اختصاص یافته و پیش بینی کرد بیش از 6 هزار تن محصول مرغوب بادام زمینی بردا شت شود.

علایی اضافه کرد: پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر