کد خبر: 930750
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور: اصناف هر استان یک موکب مرکزی و بزرگ در مسیر پیاده‌روی به شهر‌های کربلا و نجف برپا می‌کنند
زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی نماده است. روزی که میلیون‌ها زائر حسینی راهی کربلا می‌شوند و بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان اسلام را به راه می‌اندازند. در حال حاضر پنج مرز شلمچه، مهران، خسروی، چذابه و سومار برای تردد زوار آماده شده‌اند.
میترا شهبازی
زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی نماده است. روزی که میلیون‌ها زائر حسینی راهی کربلا می‌شوند و بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان اسلام را به راه می‌اندازند. در حال حاضر پنج مرز شلمچه، مهران، خسروی، چذابه و سومار برای تردد زوار آماده شده‌اند. همچنین تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز مواکب هم در حال ارسال به مناطق مرزی داخلی و مسیر راهپیمایی زوار در کشور عراق هست. در این خصوص رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از راه‌اندازی پویش راکبان اربعین توسط سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خبر می‌دهد که قرار است طی آن هر استان یک موکب برپا کند. اتفاقی که همچون رزمایش اقتدار عاشورایی ۲ نشان‌دهنده حضور پررنگ بسیج اصناف و بازاریان در امور جهادی است.
 
هر روزی که می‌گذرد، به روز دلدادگی عاشقان حسینی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. روزی که میلیون‌‎ها نفر از مسلمانان پای پیاده راهی کربلا می‌شوند و بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان اسلام که نمادی از وحدت مسلمانان سراسر دنیا هست را رقم می‌زنند. از چند هفته قبل و بعد از اربعین جوانان خدمت‌گذار به زوار حسینی در راستای فراهم کردن اسباب آسایش زائران تلاش می‌کنند. آن‌ها پیش از شروع راهپیمایی مواکب را برپا می‌کنند و تجهیزات مورد نیاز برای حضور زوار از جمله ۲۰۰ تن دارو را به مراکز درمانی و بیمارستان‌های صحرایی منتقل می‌کنند. علاوه بر این با توجه به اینکه جهادگران تصمیم به این دارند که روزانه هزاران وعده‌غذایی گرم برای زوار آماده کنند نیز ظروف و وسایل مورد نیاز را از همین حالا به مناطق مورد نظر منتقل می‌کنند. گفته می‌شود اصناف هر استان هم یک موکب مرکزی و بزرگ در مسیر پیاده‌روی به شهر کربلا و نجف بر پا می‌کنند. در این خصوص رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تأیید این موضوع از راه‌اندازی پویش راکبان اربعین توسط سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خبر می‌دهد و می‌گوید: «اصناف یکی از فعال‌ترین گروه‌ها در مراسم پیاده روی اربعین هستند و در این ایام خدمات بسیاری را به زائرین عزیز ارائه می‌کنند. این خدمات در حوزه‌های مختلف مانند برپایی موکب و تهیه غذا در مسیر پیاده‌روی و البته در شهر‌های نجف و کربلا است.» غلامرضا حسن‌پور اضافه می‌کند: «بسیج اصناف با وجود مسائل اقتصادی و معیشتی، همانند سال‌های گذشته حضور پررنگی در پیاده‌روی اربعین خواهد داشت.»

برپایی مواکب توسط اصناف استان‌ها
گفته می‌شود که بسیج اصناف استان‌ها همچون سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای را در جهت تهیه بسته‌های فرهنگی در قالب سی‌دی، کتاب و برگزاری مراسم متعدد آغاز کرده و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای این ایام دارد. البته آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند که مردمی بودن پیاده روی اربعین حفظ شود و نهاد‌های دولتی و حکومتی و حتی بسیج چندان وارد این عرصه نشوند. آن‌ها تنها در مواردی که از عهده مردم عادی خارج است ورود پیدا می‌کنند و خلا‌های خدمت‌رسانی را پر می‌کنند تا این راهپیمایی باشکوه، هرچه بهتر برگزار شود. رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص تعداد موکب‌‎هایی که اصناف استان‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا می‌کنند، می‌گوید: «اصناف هر استان یک موکب مرکزی و بزرگ در مسیر پیاده روی یا شهر کربلا و نجف برپا می‌کنند، همچنین در مرز مهران، شلمچه و چذابه، اصناف استان خوزستان و ایلام همانند هر ساله موکب‌هایی را جهت اسکان و پذیرایی از زائرانی که در حال خروج از کشور یا بازگشت هستند برپا می‌کند، زیرا یکی از مشکلات زائران، کمبود امکانات در مرزهاست.» علاوه بر این بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با توجه به تردد بالای هرساله زوار از این مرز، یک موکب بسیار بزرگ در شهر مهران بر پا می‌کند که خدمات بیشتری به زائران ارائه دهد. در کنار این موکبات که قرار است توسط بازاریان و اصناف استان‌ها برپا شوند، حسن‌پور از راه‌اندازی پویش راکبان اربعین توسط سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: «در این پویش، از رانندگان محترم و مالکان اتوبوس‌های برون‌شهری سراسر کشور دعوت می‌شود، برای خدمت‌رسانی بیشتر به زائران حضرت سیدالشهداء (علیه السلام)، ایاب و‌ذهاب این عزیزان را به صورت رایگان یا نیم بهاء به مرز‌های کشور و بالعکس انجام دهند و در این رزمایش جهانی، بیش از پیش سهیم باشند.»

ارادت قلبی بازاریان به اهل بیت (ع)
لازم به ذکر است که بازاریان همیشه در بحث ارادت به اهل‌بیت (ع) پیش قدم بوده‌اند و مصداق این کار نیز مراسم‌های نیمه شعبان و محرم است. علاوه بر این اصناف استان‌ها در بحث برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی ۲ که از شهریورماه آغاز شد هم توانستند برگ زرینی را در کارنامه فعالیت خود به ثبت برسانند. اقدامات اصناف و بازاریان که در راستای اهدای نوشت ابزار به دانش‌آموزان مناطق محروم استان‌ها انجام شد، تحت عنوان هر کاسب یک دانش‌آموز بود که سرانجام منجر به اهدای نوشت افزار مورد نیاز ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور شد. این اقدام در استان‌های چهار محال و بختیاری، اردبیل، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین، مازندران، یزد، کرمانشاه، مرکزی، کرمان، کردستان و ... انجام شد و لبخند خوشحالی را بر صورت تعداد بی‌شماری از دانش‌آموزان مناطق محروم استان‌ها نشاند. حالا هم که قرار است آن‌ها در راستای تسهیل در رفت و آمد زوار و شریک شدن در ثواب زیارت حرم امام سوم شریک شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار