کد خبر: 930790
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
انگلیس باز هم حریف کرواسی نشد
لیگ ملت‌های اروپا در حالی جمعه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که نه نایب‌قهرمان جام جهانی موفق به دشت اولین برد خود در این رقابت‌ها شد و نه سه‌شیر‌های مدعی!
دنيا حيدري
لیگ ملت‌های اروپا در حالی جمعه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که نه نایب‌قهرمان جام جهانی موفق به دشت اولین برد خود در این رقابت‌ها شد و نه سه‌شیر‌های مدعی!

رضایت از تساوی
کرواسی، نایب‌قهرمان جام جهانی روسیه در حالی جمعه شب از سه‌شیر‌ها پذیرایی کرد که دو تیم در نیمه‌نهایی جام جهانی هم مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند، به همین دلیل این بازی برای هر دو از اهمیت بالایی برخوردار بود، خصوصاً انگلیسی‌ها که به این بازی به چشم فرصتی برای انتقام نگاه می‌کردند. با وجود این، دیدار دو تیم در ورزشگاه خالی از جمعیت و بعد از ۹۰ دقیقه مصاف نه‌چندان جالب با تساوی بدون گل به پایان رسید تا سرمربی کرواسی با یادآوری اتفاقات جام جهانی عنوان کند: «رسانه‌های انگلیسی در جام جهانی به کرواسی احترام نگذاشتند، اما یک‌بار دیگر دیدند که حریف ما نمی‌شوند.» کرواسی بعد از شکست پرگل ۶ بر صفر برابر اسپانیا در دیدار نخست به تساوی بدون گل در دومین بازی رضایت داد تا با تنها یک امتیاز از دو بازی در رده آخر جدول گروه خود قرار گیرد. سه‌شیرها، تیم چهارم جام جهانی ۲۰۱۸ نیز که بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا را با شکست ۲ بر یک مقابل اسپانیا آغاز کرده بودند به کسب تنها یک امتیاز از دیداری خارج از خانه رضایت دادند و با حداقل امتیاز به خانه برگشتند تا اسپانیا همچنان صدرنشین شش امتیازی این گروه باشد و انگلیسی‌ها هم با تک‌امتیاز به دست آمده از خانه حریف در جایگاه دوم قرار بگیرند. نتیجه‌ای که البته گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس از آن راضی است: «همیشه باید منطقی باشیم. با نگاهی به آینده ترکیب تیم را چیدیم. به نظرم بازیکنان خوب کار کردند و نتیجه بدی هم نگرفتیم.»
یکی از نکات جالب تقابل کرواسی و انگلیس، حضور جیدن سانچو، اولین ستاره قرن بیست و یکمی سه‌شیر‌ها بود. سانچو ستاره این روز‌های بروسیا‌دورتموند که در دقایق پایانی این بازی به جای رحیم استرلینگ به میدان رفت، اولین بازیکن سه‌شیرهاست که بعد از سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده و ۱۸ سال و ۲۰۱ روز سن دارد. جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس، تئو والکات ستاره سابق آرسنال است که در سال ۲۰۰۶، زمانی که تنها ۱۷ سال و ۷۵ روز داشت، مقابل مجارستان بازی کرد و سانچو حالا می‌تواند دومین بازیکن جوان این تیم باشد. از دیگر نکات جالب این دیدار، برگزاری آن بدون حضور تماشاگران بود، مسئله‌ای که فوتبال‌دوستان انگلیسی را بر آن داشت تا از روی سقف خانه‌های اطراف این بازی را تماشا کنند!

دومین برد بلژیک
در دیگر سطح اول این مسابقات، بلژیک با درخشش لوکاکو از سد سوئیس گذشت تا با شش امتیاز صدرنشین مقتدر گروه خود باشد. بلژیکی‌ها که در بازی نخست ایسلند را ۳ بر صفر شکست داده بودند در بازی با سوئیس هم به برتری ۲ بر یک دست یافتند تا همچنان تیم بدون شکست گروه دوم سطح A. لیگ ملت‌های اروپا باشند. این تیم در حالی دومین دیدار خود در این رقابت‌ها را با پیروزی به پایان رساند که بلژیک این روز‌ها درگیر داستان فساد در فوتبال باشگاهی است، مسئله‌ای که فوتبال این کشور را درگیر حواشی زیادی کرده که البته این حاشیه نتوانست مانع برد بلژیک برابر سوئیس شود.

خیز ایتالیا برای جبران
ناکامی‌های ایتالیا گویا تمامی ندارد. بعد جا ماندن از جام جهانی روسیه، این تیم لیگ ملت‌های اروپا را هم با تساوی برابر لهستان آغاز کرد و با شکست مقابل پرتغال ادامه داد تا انتقاد‌ها از این تیم به اوج خود برسد. با وجود این، مانچینی که در گام نخست این رقابت‌ها متوقف شده، امیدوار است بتواند در دور برگشت، ورق را به سود لاجوردی‌پوشان برگرداند. روبرتو مانچینی امیدوار است در دیدار امشب برابر لهستان شاگردانش انتقام بازی رفت را بگیرند و راه را برای ادامه موفقیت‌های لاجوردی‌پوشان باز کنند. این در حا‌لی است که لهستان هم به دنبال جبران مافات است. این تیم در گام نخست با نتیجه ۳ بر ۲ به پرتغال باخته و در ادامه با ایتالیا مساوی کرده و حالا درصدد آن است که با استفاده از امتیاز میزبانی، خود را به جایگاه دوم جدول و یک قدمی پرتغالی‌های صدرنشین برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار