کد خبر: 930889
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
معاون اول رئیس‌جمهور: هنوز هم از صادرکنندگان دولتی، خصوصی و شبه‌دولتی بابت بازگشت ارز گله‌مندیم
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای نفت مشتریان جدیدی پیدا کرده‌ایم، گفت: هنوز هم از صادرکنندگان دولتی، خصوصی و شبه‌دولتی بابت بازگشت ارز گله‌مندیم.
به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم روز جهانی استاندارد اظهار کرد: صادرات غیرنفتی کشور روند خوبی گرفته اگرچه ایران ظرفیت بالایی دارد. این در حالیست که کالا‌های دانش‌محور سهم بالایی دارند و در بخش کالا‌های صنعتی صادر شده باید ارزش افزوده در آن‌ها بالاتر باشد. ما الان چند هزار شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده داریم که آمار مناسبی است.

وی اظهار داشت: گاهی سیاست‌های خوب انتخاب شده ولی با تغییر مدیر و رئیس‌جمهور کار متوقف شده است این در حالیست که ضعف ما اکنون در همین است اگرچه نیروی انسانی توانمندی شکل گرفته است.
جهانگیری گفت: ترامپ فکر می‌کند عربستان سعودی می‌تواند نفت ایران را جبران کند، اما نمی‌تواند و اکنون قیمت نفت افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بخش دیگر منابع درآمدی ما صادرات است، اما اکنون زمانی است که مردم از صادرکنندگان و بخش خصوصی توقع دارند و می‌خواهند که منابع حاصل از صادرات را در اختیار کشور قرار دهند. این هنر نیست که عده‌ای بگویند که حالا که کشور مشکل دارد ما هم سود بیشتری ببریم، پس جوانمردی چه می‌شود؟
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتظار دولت از صادرکنندگان خصوصی، شبه دولتی و دولتی این است که ارزحاصل از صادرات خود را سریع‌تر و بیشتر بیاورند؛ البته صادرکنندگان خوب به میدان آمده‌اند و اگر گله‌ای هم باشد راجع به بازگشت ارز حاصل از صادرات است؛ پس باید الان به میدان بیایند.

وی افزود: پول نفت را از روش‌هایی که داریم می‌آوریم، البته صادرات نیز افزایش می‌یابد. این در حالیست که مردم به کالا‌های داخلی گرایش بیشتری پیدا می‌کنند.
جهانگیری اظهار داشت: شرایط غیرعادی تحریم الزام می‌کند که ارز مدیریت شود و تولیدکننده کشور یک فرصت طلایی در تحریم دارد. اگرچه تحریم ظالمانه و زورگویانه است، اما یک فرصت حمایت از تولید داخلی است که اکنون تولیدکنندگان داخلی باید بدانند قیمت را غیرطبیعی بالا نبرند و به مردم ظلم کنند؛ کیفیت هم باید افزایش یابد پس تولیدکننده منصف کسی است که کالا را با قیمت مناسب و کیفیت خوب ارائه دهد.

وی ادامه داد: در جنگ کنونی اقتصادی هدف کاهش منابع درآمدی ایران است و می‌خواهند امکان ورود محصولات موردنیاز از جمله کالا و مواداولیه وجود نداشته باشد و مردم در مقابل حکومت اعتراض کنند؛ هدف ما این است که منابع خود را افزایش دهیم و امریکا ادعا دارد که می‌تواند صادرات نفت ایران را صفر کند؛ پس مردم انتظار دارند که مسئولان بگویند صادرات متوقف نشده، اما اکنون با توجه به اینکه برخی کشور‌ها خرید نفت ایران را متوقف کرده‌اند، اما ما مشتری‌های جدیدی پیدا کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار