کد خبر: 930930
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
یک کارشناس ارشد اقتصادی پیش‌بینی کرد
یک کارشناس ارشد اقتصادی اعلام کرد: بورس و اقتصاد امریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.
یک کارشناس ارشد اقتصادی اعلام کرد: بورس و اقتصاد امریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.
به گزارش «فارس» به نقل از راشاتودی، پیتر شف، مدیرعامل مؤسسه یورو پسفیک کپیتال هشدار داد بورس وال‌استریت و اقتصاد امریکا در آستانه یک رکود بزرگ قرار دارد.
وی با اشاره به تشکیل صف‌های فروش طی هفته گذشته در بورس امریکا گفت: حباب‌ها تنها در بورس شکل نگرفته است و کل اقتصاد امریکا هم‌اکنون درگیر حباب است. این کارشناس اقتصادی در مصاحبه با فاکس نیوز پیش‌بینی کرد یک رکود بزرگ اقتصادی در کنار افزایش قابل توجه تورم که بسیار گسترده‌تر و مخرب‌تر از بحران بزرگ اقتصادی در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ است پیش‌روی امریکاست.
شف گفت: من فکر می‌کنم در این بحران، شهروندان امریکا شغل خود را از دست خواهند داد و شاهد افزایش شدید هزینه‌های زندگی خواهند بود، بنابراین شرایط برای آن‌ها بحرانی خواهد شد. روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته بورس‌های امریکا سقوط کردند که اصلی‌ترین دلیل آن افت بورس شرکت‌های فناوری و گسترش نگرانی‌ها نسبت به افزایش سریع‌تر نرخ بهره در امریکا بوده‌است که باعث شد سهامداران به دنبال خروج از سهم‌های خطرناک برآیند.
شاخص بورس‌های داو جونز صنعتی و S&P ۵۰۰ بیشترین سقوط یک روزه ارزش را از ماه فوریه تاکنون تجربه کرده‌اند. بورس نزدک نیز شاهد بزرگ‌ترین فروش سهامداران از ژوئن ۲۰۱۶ به بعد بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا مقصر این اقدام را بانک مرکزی امریکا معرفی کرده و گفته است بانک مرکزی فدرال امریکا دیوانه شده‌است.
پیتر شف معتقد است بانک مرکزی فدرال امریکا مدت‌هاست که غیرمنطقی عمل می‌کند.
این کارشناس اقتصادی معتقد است چیزی که احمقانه است این است که بانک مرکزی امریکا فکر کند می‌تواند بدون ایجاد حباب نرخ بهره در این کشور را افزایش دهد. شف ادامه داد: حباب بورس امریکا در شرایط کنونی بسیار بزر‌گ‌تر از حباب سال ۲۰۰۸ است و بحران ناشی از آن نیز بسیار فراتر خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار