کد خبر: 931166
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رییس دفتر سابق تلویزیون لبنانی المیادین مطرح کرد:
اقدام افتضاح‌آمیز و غیر پسندیده عربستان نسبت به روزنامه‌نگار سعودی موجب شده است که حتی دوستان ریاض هم از سیاست‌های آل‌سعود روی برگردانند.

جوان آنلاین: ظهر دیروز دوشنبه اخباری مبنی‌بر بمب‌گذاری و انجام عملیات تروریستی در اطراف سفارت ایران در ترکیه منتشر شد، اخباری که بیشتر رسانه‌های ترکی و عربی افکارعمومی را به‌سوی آن معطوف ساختند.
هر چند صحت این خبر از سوی دستگاه وزارت خارجه ایران تکذیب شد، عربستان سعودی که این روزها در باتلاق کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی درمانده است با کمک دیگر رسانه‌های همسوی خود در منطقه به انتشار این گونه اخبار دست زدند تا افکار عمومی جهان را از تمرکز ‌روی کنسولگری عربستان در استانبول به سمت سفارت ایران هدایت کنند که با تکذیب به موقع جمهوری اسلامی ایران این توطئه سعودی با شکست همراه شد.

العربی الجدید یکی از این رسانه‌های عربی منطقه بود که اقدام به پوشش اخباری با موضوع حمله به سفارت ایران در ترکیه کرد و مدعی شد که «عنوان شده عملیات انتحاری در اطراف سفارت ایران در استانبول روی دهد و نیروهای امنیتی ترکیه اقدام به برقراری امنیت در اطراف سفارت و خیابان منتهی به آن کرده‌اند.»

همچنین روزنامه حرییت ترکیه با اشاره به اخباری از حمله چند وقت پیش به سفارت ایران در پاریس، نوشت: حرکت عبور و مرور در خیابان‌های منتهی به سفارت ایران در استانبول بسته شده است و سفیر ایران از سفارت خارج شده است.

این در حالی است که یکی از مقامات سفارت با رد هر‌گونه حمله انتحاری یا بمب‌گذاری در سفارت گفت: برخلاف شایعات و مطالب مطرح‌شده هیچ‌گونه حمله‌ای صورت نگرفته و هیچ تهدیدی متوجه سفارت نشده و پلیس ترکیه بیرون سفارت تدابیر امنیتی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به فعالیت عادی سفارت اظهار داشت: همه کارکنان و سفیر در سفارتخانه حضور داشته و بخش کنسولی نیز فعالیت عادی و روزمره خود را دنبال می‌کند.
این مقام سفارت اظهار داشت: پلیس هنوز توضیحی به ما درباره افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده و ما منتظر توضیح پلیس هستیم.
همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ادعایی مبنی بر بمبگذاری انتحاری در سفارت ایران در آنکارا را تکذیب کرد و اظهار داشت: خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.

آقای «محمد‌حسن البحرانی» رییس دفتر سابق تلویزیون لبنانی المیادین در تهران با اشاره به انتشار اخبار غیر واقعی درباره حمله به سفارت ایران در ترکیه‌، به روزنامه «صبح نو» گفت: با توجه به اینکه روزنامه‌نگار عربستانی مدت دو هفته‌ای است در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شده است برای اینکه توجه افکار عمومی جهان و ترکیه را از کشته شدن «جمال خاشقجی» به دیگر موضوعات معطوف سازند، دست به انتشار این‌گونه اخبار جعلی می‌زنند.
رییس دفتر سابق تلویزیون لبنانی المیادین در تهران، افزود: عربستان سعودی به این نتیجه رسیده است که برای فرار از موضوع قتل خاشقجی نمی‌تواند افکار عمومی را به جهت دیگری هدایت کند. از این رو اقدام به تخریب روابط ایران و ترکیه از طریق رسانه‌های خود و ایجاد موج خبری می‌کنند ولی نمی‌دانند که روابط تهران و آنکارا آن‌قدر قوی و مستحکم است که با این‌گونه اخبار آسیبی نمی‌بیند.
البحرانی، ادامه داد: اقدام افتضاح‌آمیز و غیر پسندیده عربستان نسبت به روزنامه‌نگار سعودی موجب شده است که حتی دوستان ریاض هم از سیاست‌های آل‌سعود روی برگردانند.
وی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی‌بر وحدت و همبستگی است، گفت: ایران برخلاف سیاست‌هایی که ریاض در پیش گرفته است بر وحدت و همبستگی تاکید دارد و روش مخالفان منطقه‌ای خود را برای آن‌ها به کار نمی‌برد. با اقداماتی که ریاض دراستانبول ترکیه انجام داده است مشخص و روشن است که در سیاست‌های خود شکست خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار