کد خبر: 931181
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه کشور گفت: کشمکش ها توسعه کشور را کُند کرده است.

جوان آنلاین: علی لاریجانی در مراسم بهره برداری از ۱۰ پروژه عمرانی در فرودگاه مهرآباد گفت: در شرایطی که کشور به سند هوایی نیاز دارد، اقدامات خوبی از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

وی صنعت هوانوردی را صنعت ممتازی دانست وافزود: این صنعت باید از تکنولوژی روز برخوردار شود  و برای آموزش های مدرن در این صنعت باید فکری کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید اندیشه توسعه ای داشته باشیم، بیان داشت: ممکن است در کشور پروژه های مختلف وجود داشته باشد، ولی باید توجه شود چه نیازی به آنها هست. اگر این اقدام انجام نشود، با انبوهی از پروژه ها مواجه خواهیم شد.

لاریجانی با بیان اینکه متأسفانه در کشور از این نظر ضعف داریم، یادآور شد: دلیل اصلی آن دو مسئله است، یکی ساختاری و دیگری رفتاری؛ ضعف ساختاری به این برمی گردد که اساس سازمان برنامه و بودجه تغییر کرده است. این سازمان اساسا یک سازمان توسعه ای بود و بودجه در آن وجود نداشت، جایی بود که برنامه توسعه کشور را تهیه می کرد، ولی در زمان هویدا که درآمدهای نفتی افزایش یافت، بودجه را به آن اضافه کردند و تبدیل به سازمانی شد که بتواند چگونه جذب و خرج کند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه باید کشور مرکز فکری برای توسعه داشته باشد که کار آن بررسی همین مسائل باشد، گفت: در این صورت هر دستگاهی مجبور است تفکر توسعه ای داشته باشد و این پرسش را مطرح کند که این منابع را برای چه هدفی خرج می کنیم، ولی متاسفانه با توجه به اینکه از نبود چنین مرکز توسعه ای غفلت شده، این اندیشه به سایر دستگاه ها هم سرایت نکرده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه به جای داشتن فکر و اندیشه توسعه ای در کشور،  کشمکش گسترش یافته، ادامه داد: برخی به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف، فحش و بد و بیراه دادن هستند که همین کارها روند توسعه را کُند کرده است و حتی گاهی اهلیت ها زیر سؤال می رود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید بعد از سالها متوجه شده باشیم که این کشمکش ها توسعه کشور را کُند کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به بخش های نظارتی کشور نیز توصیه می کنم که دنبال مُچ گیری نباشند. همان مقدار که حُریت برای نماینده مجلس ذاتی است، شجاعت نیز برای مدیران یک عنصر کلیدی است و نباید آن را تضعیف کرد. نهادهای نظارتی به توسعه شجاعت مدیران کمک کنند تا با جسارت بیشتری کار کنند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
ناظرین باید مچ متخلفان بگیرند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار