کد خبر: 931278
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
استاندار سمنان خبر داد
استاندار سمنان از نخستین پرواز رسمی از فرودگاه سمنان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: مردم سمنان در آستانه اربعین شاهد این اتفاق مبارک خواهند بود.

سیدشهاب‌الدین چاوشی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان سمنان با کارگروه اشتغال این استان که با حضور سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، جمعی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ روستاها در توسعه کشور بیان کرد: روستاها محور توسعه و اقتصاد مقاومتی هستند و توسعه پایدار با توجه و عنایت ویژه به روستاها محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: هر فشار تحمیل‌شده از سوی بیگانگان با توجه به روستاها از بین خواهد رفت و زمینه برای حفظ حیات اقتصادی فراهم خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه روستاییان در همه بخش‌ها همیشه مولد بوده‌اند، افزود: عشایر نیز نقش بزرگی در عرصه اقتصاد مقاومتی و در حوزه روستاها ایفا کرده و تحولات مثبتی را در اقتصاد ملی رقم زده‌اند.

چاوشی با اشاره به اینکه روستاییان دارای مغزهای متفکری هستند، بیان کرد: تاکنون هیچ نظریه‌ای علمی ثابت نکرده مغز افرادی که در شهرها و در هوای آلوده زیسته‌اند، بیشتر از روستاییان کارایی دارد.

وی با بیان اینکه روستاییان محور شکل‌گیری شهرها بوده‌اند، افزود: اگر آماری از تحصیل‌کردگان و نقش‌آفرینان در عرصه‌های مختلف استخراج شود، روستاییان در این عرصه نقش پررنگی دارند و بخش اعظمی از مدیران، نخبگان و تحصیل‌کردگان روستازادگان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز توجه به مسائل روستاییان و عشایر بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این توجه به معنای تقابل شهر و روستا نیست؛ بلکه حفظ قابلیت‌های روستاهاست.

چاوشی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تا شروع دولت تدبیر و امید، 16 هزار و 200 هکتار سامانه آبیاری تحت‌فشار در بخش کشاورزی استان سمنان فعال بوده، افزود: از پنج سال گذشته تاکنون، 16 هزار و 700 هکتار به رقم گذشته افزوده شده است.

وی یادآور شد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون، 80 میلیارد تومان از محل مالیات ارزش‌افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز و صرف عمران روستاها شده است.

استاندار سمنان همچنین از نخستین پرواز رسمی از فرودگاه سمنان به مشهد مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم سمنان در آستانه اربعین شاهد این اتفاق مبارک خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر