کد خبر: 931297
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
نخست وزیر روسیه گفت: استفاده از پول‌های ملی در مبادلات بین اعضای سازمان شانگهای می‌تواند چشم انداز پیش‌روی این سازمان را ارتقا دهد.

جوان آنلاین: دیمیتری مدودوف در جریان سخنرانی خود در نشست مشورتی سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان گفت: چنین اقدامی لازم است و دولت روسیه از چنین ایده‌ای پشتیبانی می‌کند. با این حال مدودوف افزود که این کار باید با دقت انجام شود.

مدودوف با بیان اینکه شرایط خارجی دشوار است گفت: برخی دولت‌ها با اقدامات حمایت‌گرایانه و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، به شیوه‌ای ناعادلانه در فضای جهانی رقابت می‌کنند تا جایگاه مسلط خود را در مناسبات بین‌المللی حفظ کنند. وی گفت: بخش بزرگی از این حملات متوجه روسیه و چین به عنوان دو عضو کلیدی سازمان شانگهای و ایران، همکار این سازمان می‌شود.

لی کی کیانگ- نخست وزیر چین نیز از اعضای سازمان خواست تا از تجارت آزاد و همکاری‌های اقتصادی درون سازمانی پشتیبانی کنند و گفت سازمان شانگهای بر شش حوزه امنیت، همکاری اقتصادی و تجارت چندجانبه، ظرفیت‌های تولیدی، ارتباطات، نوآوری و روابط بین مردم این کشورها متمرکز خواهد شد.

سازمان همکاری‌های شانگهای در سال ۲۰۰۱ بین شش کشور روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد و در سال ۲۰۱۷، هند و پاکستان به عنوان هفتمین و هشتمین عضو وارد این سازمان شدند. افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان اعضای ناظر و سری‌لانکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، کامبوج و نپال شرکای گفت‌وگوی این سازمان هستند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار