کد خبر: 931506
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
رئيس اماراتي اوپك از ترس متهم شدن به بالا بردن قيمت نفت توسط امريكا، از اعضاي اين سازمان خواست هنگام بحث در مورد سياست‌هاي گروه حرفي از قيمت نفت نزنند.

به گزارش رويترز، منابع نزديك به اوپك اعلام كردند اوپك از اعضايش خواسته است هنگام بحث در مورد سياست‌هاي گروه حرفي از قيمت نفت نزنند تا از خطر اقدام قانوني امريكا عليه اوپك جلوگيري كنند.
قانون پيشنهادي امريكا با نام NOPEC كه مي‌تواند دعواي قانوني آنتي تراست عليه اين گروه راه بيندازد، مدت‌هاست معلق مانده چون رئيس‌جمهورهاي قبلي امريكا اشاره كرده بودند جلوي قانوني شدن آن را مي‌گيرند و آن را وتو مي‌كنند.
ولي دونالد ترامپ منتقد اوپك است و آن را مقصر قيمت بالاي نفت مي‌داند و مجبورش كرده توليد را افزايش دهد تا از فشار بر بازار نفت كم شود. اين كار، اوپك و مخصوصاً عربستان را درباره آنچه NOPEC مي‌نامند، عصبي كرده است. NOPEC يعني قانون «‌نه به كارتل‌هاي توليد‌كننده و صادر‌كننده نفت».
در ماه جولاي مقامات ارشد اوپك در كار‌گروهي با شركت حقوقي وايت‌اند كيس در وينا شركت كردند تا در مورد لايحه NOPEC صحبت كنند. آنها توصيه كردند در مورد قيمت نفت به صورت علني صحبت نشود و در عوض در مورد ثبات بازار نفت مذاكره كنند.
مقامات همچنين به دنبال كانال‌هاي اعمال نفوذ ديپلماتيك هستند تا اجازه ندهند لايحه NOPEC به قانون تبديل شود.
در اول ماه آگوست، دبير كل اوپك نامه‌اي به وزيران نوشت كه حاوي همين توصيه بود. سهيل المزروعي، وزير انرژي امارات كه رياست دوره‌اي اوپك را هم برعهده دارد در نامه‌اي نوشت: «‌ما رسماً اعتقاد داريم كه هدف فعاليت‌هايمان ثبات بازار است نه روند قيمت نفت.»
او اضافه كرد: «‌من از تمام اعضاي اوپك و همكاران غيراوپك مي‌خواهم در گزارش‌هايشان در مورد تلاش‌هاي مشتركمان و شرايط بازار نفت، هيچ اشاره‌اي به قيمت آن نكنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار