کد خبر: 931567
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
پرداخت وام به سرمایه گذاران
طرح محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در قلعه گنج با پروژه‌های مردم محور بنیاد مستضعفان در سال ۹۴ شروع شد که یکی از آن‌ها ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بود. پروژه‌ای که تاکنون ۵ هزار رأس از این بز شیری را با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور کرده است....
محمدرضا هاديلو

طرح محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در قلعه گنج با پروژه‌های مردم محور بنیاد مستضعفان در سال ۹۴ شروع شد که یکی از آن‌ها ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بود. پروژه‌ای که تاکنون ۵ هزار رأس از این بز شیری را با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور کرده است. پس از استقبال مردم از طرح محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در قلعه گنج با توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی، این طرح در خاکعلی قزوین هم به اجرا در آمد و بر همین اساس مدیر عامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان اعلام کرد: مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل ۱۵ رأس بز نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند که سرمایه اولیه آن هم به آن‌ها وام داده می‌شود.

از زمانی که بنیاد مستضعفان با دستور رهبر انقلاب مسئولیت رفع محرومیت در مناطق مختلف را در دستور کار قرار داد، قلعه گنج اولین نقطه‌ای بود که رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم آن، در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی- ایرانی آبادانی و پیشرفت از طریق ساز و کار‌های قانونی و مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و خیلی زود موضوع حمایت از اشتغال در این منطقه اهمیت یافت.

در قلعه گنج مطالعات سمت و سوی دامداری را هدف گرفت و چالش‌های آن شناسایی شد. سپس مشخص شد باید بز‌هایی که به صورت سنتی دام غالب منطقه بودند با دام‌های پربازده‌تر جایگزین شوند. در نهایت این بررسی‌ها به «بز مورسیا» که بومی جنوب اسپانیا و منطقه بارسلون بود ختم شد و مجموعاً ۳ هزار رأس از این نژاد وارد و در دامداری مجهز پرورش بز شیری قلعه گنج برای انجام آزمایشات و تست‌های اولیه مستقر شد. پس از موفقیت این طرح در منطقه قلعه گنج و استقبال مردم به خاطر تأثیر مستقیم آن در زندگی‌هایشان و مشاهده رفع محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال، این‌بار باز هم در جهت توسعه صنعت دامپروری مجتمع دامی در خاکعلی قزوین شروع به کار کرد.

پرداخت وام به سرمایه گذاران

طرح محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی ایجاد مجتمع‌های دامی با بز شیری نژاد اسپانیایی بنیاد مستضعفان پروژه‌ای است در جهت ایجاد اشتغال در مناطق محروم آغاز شده و بر اساس آن تاکنون ۵ هزار رأس بز شیری با نژاد مورسیاگرانادا اسپانیا وارد کشور شده است. از این تعداد بز ۳ هزار رأس در قلعه گنج و ۲ هزار رأس در خاکعلی قزوین هستند. پس از سرمایه‌گذاری مردم محور بنیاد مستضعفان در توسعه دامپروری، در حال حاضر ۷۰ دامداری صنعتی خرد با سرمایه‌گذاری مردمی راه‌اندازی یا در حال تأسیس است. هر کدام از این دامداری‌های صنعتی خرد با ۲۰ رأس بز مولد نژاد اسپانیایی شروع به کار می‌کنند و با نظارت کارشناسان بنیاد مستضعفان تا به بهره‌برداری رسیدن کامل پیش می‌روند؛ و نکته حائز اهمیت برای سرمایه‌گذاران در این عرصه اینکه بانک سینا وابسته به این بنیاد با سود کم بهره ۴ درصد وامی را در اختیار سرمایه‌گذاران برای خرید بز مولد قرار می‌دهد. بنابر این متقاضیان می‌توانند حتی سرمایه اولیه را از طریق تسهیلات بنیاد مستضعفان فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت مگسال بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این طرح ملی در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی شده به «جوان» می‌گوید: «مردم و متقاضیان می‌توانند با خرید حداقل ۱۵ رأس بز، نسبت به راه‌اندازی دامداری صنعتی خرد اقدام کنند.» مسعود نیکدل با اشاره به قیمت این نژاد از بز‌ها ۳ الی ۴ میلیون تومان است ادامه می‌دهد: «تلاش می‌کنیم قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد کاهش پیدا کند چرا که این پروژه در راستای مأموریت‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم به اجرا در می‌آید.»

وی درباره مجتمع دامداری در منطقه خاکعلی قزوین نیز با تأکید بر اینکه در حال حاضر در این مجتمع ۲ هزار رأس بز اسپانیایی با نژاد مورسیا وجود دارد که ظرفیت آن را به ۵ هزار رأس بز می‌رسانیم، می‌گوید: «۸۰ رأس بز در این دامداری نر و مابقی ماده هستند و دوره شیردهی این بز‌های پنج ماهه از اسفندماه امسال شروع می‌شود و می‌توانند روزانه ۵/۲ تا ۵/۳ کیلوگرم شیر با چربی بالا داشته باشند.»نیکدل درباره انتخاب بز مورسیا اسپانیا هم معتقد است: چون در دوره خشکسالی قرار داریم و این نژاد هم با کمترین و ارزان‌ترین ماده غذایی یعنی کاه بیشترین شیردهی را دارد، مناسب برای طرح‌های محرومیت‌زدایی در مناطق گرمسیری می‌باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علیرضا یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
2
شرایط خریدر چگونه است وکجا باید اقدام کنم
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
با تمام تلاش و کوششی که کردم موفق به خرید نشدم
روح اله زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
1
با سلام یونجه درجه یک ب مقدار ۵۰۰تن دارم
اگر خرید داشتین ما درخدمت هستیم
علی نقشبندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
سلام وقت بخیر
ببخشید بندە دنبال بز مورسیا هستم کدام نقطه ایران میتوانم پیدا بکنم ممنون میشم جواب بدین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
0
1
سلام چند عدد بز مورسیا میخواستم شرایطش چیه و از کجا تهیه کنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار