کد خبر: 931568
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
امنیت و سلامت اربعینی‌ها اولویت اول
اربعین با شور و شوق و اشک در چهره تک تک زائرانش عجین شده. دلدادگانی که هرکدام آن‌ها با دلدادگی راهی کربلا و حرم اباعبدالله (ع) می‌شوند و حالا پیاده روی و راهپیمایی جهت رسیدن به معشوق را برگزیده‌اند....
سجاد مرسلی
اربعین با شور و شوق و اشک در چهره تک تک زائرانش عجین شده. دلدادگانی که هرکدام آن‌ها با دلدادگی راهی کربلا و حرم اباعبدالله (ع) می‌شوند و حالا پیاده روی و راهپیمایی جهت رسیدن به معشوق را برگزیده‌اند. حالا صف اربعینی‌ها ردیف شده و همان‌طور که شور و اشتیاق زائران را نمی‌توان در چند سطر بیان کرد، فعالیت و اقدام مسئولان را نیز نمی‌توان در چند جمله ثبت کرد. با این حال امنیت و سلامت زائران اولویت اول خادمان به شمار می‌آید و در همین راستا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از هموطنان خواسته تا در حین تردد در مسیر‌های منتهی به مرز به تابلو‌های هشداردهنده به خصوص تابلوی انفجار مین توجه کنند.

حالا همه چیز آماده و مهیاست تا بار دیگر حماسه‌ای عظیم در عالم دلدادگی رقم بخورد. زائران اربعین دسته دسته به مرز‌ها می‌رسند و از مرز‌ها عبور کرده و راه کربلا را در پیش می‌گیرند. روز گذشته سخنگوی ستاد اربعین خوزستان از تجهیز پارکینگ مرز‌های چذابه و شلمچه به سیستم روشنایی و دوربین‌های مدار بسته خبر داد و گفت: «تاکنون در هر دو مرز چذابه و شلمچه ۱۰۴ هکتار پارکینگ انجام شده و همچنین ۶۰ هکتار در حال اجراست.»رضا نجاتی افزود: «پارکینگ‌ها به سیستم روشنایی، دوربین مداربسته و امکانات لازم مجهز هستند و پارکینگ‌های چذابه و شلمچه طی برگزاری مزایده‌ای به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: «اجرای ۳ هزار دستگاه روشنایی برای چذابه، استقرار پایگاه‌های امدادی در مسیر تردد زائران در هر دو مرز، فعال شدن چهار پایگاه در مبادی ورودی استان و همچنین راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با ارتش از جمله اقدامات انجام شده ستاد اربعین است.»البته معاون فرماندهی انتظامی خوزستان با تأکید از زائران خواسته تا به تابلو‌های هشدار و بخصوص انفجار مین در مسیر مرز‌ها توجه کنند. سرهنگ علی قاسم‌پور گفته: «خوشبختانه نیروی انتظامی با فعالیت و کوشش شبانه روزی شرایطی را فراهم کرده تا زائران حسینی با امنیت و آرامش مطلوبی در این گردهمایی شرکت کنند، اما با توجه به اینکه در خارج از حریم جاده‌های منتهی به مرز، مناطق پاکسازی نشده از مین وجود دارد، هموطنان حتماً حین تردد به تابلو‌های هشدار دهنده انفجار مین توجه جدی داشته باشند.»معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان از زائران خواسته برای تسهیل سفر به توصیه‌های پلیس توجه کرده و با مأموران انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

ویزا‌ها از مراکز معتبر تهیه شود

نکته مهم اینکه بار‌ها اعلام شده زائران حتماً با ویزا و گذرنامه معتبر به مرز‌ها مراجعه کنند، چون امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد. فرمانده قرارگاه اربعین ناجا نیز که به مرز چذابه رفته بود با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت، نظم و انضباط عبور زائران و ارائه خدمات در حوزه امنیتی تعریف شده، برای ایام اربعین را بر عهده دارد، گفت: «تأکید بر این است که زائران حتماً با ویزا و گذرنامه معتبر به مرز‌ها مراجعه کنند، چون امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد و اگر کسی مدارک معتبر به همراه نداشته باشد به عقب برگشت داده می‌شود.»

سردار محسن فتحی‌زاده با تأکید بر عدم وجود مشکل در مرز‌ها عنوان کرد: «برای تردد کامیون‌ها با مسئولان و کشور عراقی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا ظرفیت پذیرش بار‌های تجاری افزایش پیدا کند و تخلیه بار کامیون‌های به انتظار نشسته در پایانه انجام شود و تا زمانی که تبادل کالا و پذیرش از طرف عراقی وجود دارد، باید تمام ظرفیت را به کار بگیریم تا مسیر عبور زائران به راحتی فراهم شود.»وی با تأکید بر اینکه زائران باید ویزا و روادید را از دفاتر رسمی دریافت کنند، بیان کرد: «هرچند به تمام این موارد رسیدگی و با افراد جاعل برخورد قضایی و انتظامی لازم خواهد شد ولی زائران باید با دقت بیشتری ویزا را از مراکز معتبر تهیه کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار