کد خبر: 931691
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
جنگنده‌های امریکایی در جریان عملیاتی در شمال شرقی سوریه بیش از ۶۰ غیرنظامی را کشتند؛ اقدامی که بار‌ها در طول دو سال اخیر امریکایی‌ها تکرار کرده‌اند و کمتر با فشار‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک مواجه شد‌ه‌اند.
جنگنده‌های امریکایی در جریان عملیاتی در شمال شرقی سوریه بیش از ۶۰ غیرنظامی را کشتند؛ اقدامی که بار‌ها در طول دو سال اخیر امریکایی‌ها تکرار کرده‌اند و کمتر با فشار‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک مواجه شد‌ه‌اند.
رسانه‌های سوری روز گذشته گزارش دادند بر اثر حملات ائتلاف امریکایی به دو روستا در استان دیرالزور بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند. منابع پزشکی وابسته به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند، ۶۵ تن در اثر حملات ائتلاف بین‌المللی ضدداعش طی روز‌های پنج شنبه و جمعه به دو مسجد در شهرک السوسه که تحت کنترل داعش و در شرق استان دیرالزور واقع است، کشته و زخمی شدند. ائتلاف بین‌المللی روز جمعه به نمازگزاران مسجد عثمان بن عفان در شهرک السوسه حمله کرده و ۳۵ تن کشته و زخمی برجای گذاشت. به گفته منابع مذکور، تعدادی از اجساد و زخمی‌ها همچنان زیر آوار مسجد هستند که کاملاً تخریب شده و اهالی السوسه در میان نگرانی‌ها از حملات مجدد موشکی و توپخانه‌ای تلاش می‌کنند اجساد را بیرون بکشند. خبرگزاری آناتولی هم به نقل از این منابع اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی روز پنج شنبه هم مسجد عمار بن یاسر را در السوسه مورد هدف قرار داد و در اثر آن ۳۰ غیرنظامی کشته شدند که دو تن از آن‌ها کودک بودند. همچنین نیرو‌های ائتلاف در حمله دو روز پیش خود به این شهرک ۱۳غیرنظامی را کشتند. امریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش در شمال شرقی سوریه بدون رضایت و اجازه دولت مرکزی این کشور نیرو مستقر کرده‌اند. ناظران با استناد به شواهد و مدارک معتبر زیاد از حمایت امریکا از گروه‌های تروریستی معتقدند امریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش به دنبال تجزیه سوریه و ایجاد منطقه شبه دولتی در شمال شرقی سوریه هستند. عملکرد امریکایی‌ها در استفاده ابزاری از داعش در شرق سوریه با واکنش روس‌ها مواجه شده است. مسکو بار‌ها واشنگتن را متهم کرده که شبه‌نظامیان داعش را در شرق فرات مدیریت می‌کند و قصد جدی برای نابودی آن‌ها ندارد. ژنرال ولادیمیر ساوچنکو، رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اعلام نمود که در نتیجه بی عملی ائتلاف امریکایی، تروریست‌ها توانستند بر خط ساحلی در شرق رود فرات به طول ۲۰ کیلومتر بین نقاط مسکونی «هاجین» و «السوسه» تسلط پیدا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار