کد خبر: 931734
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
گزارش "جوان انلاین" از آغاز چهار وزن دوم آزادکاران در رقابتهای قهرمانی جهان - مجارستان
چهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان  در حالی امروز پیگیری می شود که آزادکاران کشورمان در چهار وزن نخست نتوانستند به فینال راه یابند تا شانس ایران برای رفتن روی سکو کمرنگ شود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : چهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان  در حالی امروز پیگیری می شود که آزادکاران کشورمان در چهار وزن نخست نتوانستند به فینال راه یابند تا شانس ایران برای رفتن روی سکو کمرنگ شود

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم در حالی امروز روی تشک می رود که ۲۷ کشتی گیر در این وزن شرکت کرده اند و نماینده کشورمان در اولین کشتی خود باید به مصاف باخبایار اردنبات مغول دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی برود. اطری اگر بتواند این کشتی گیر مغول را شکست دهد در دیدار دوم باید با ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس کشتی بگیرد.

در ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی کشتی گیر ۱۸ ساله کشورمان در گروهی سخت قرار دارد . در این گروه ۳۲ کشتی حضور دارند. مقصودی ابتدا باید با ولادمیر خینچیگاشویلی قهرمان جهان و المپیک از گرجستان مبارزه کند و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد به مصاف صلاح الدین کلیچسالیان از ترکیه می رود. در این وزن به غیر از خینچیگاشویلی، لوگان استیبر قهرمان جهان از آمریکا، احمد چاکایف دارنده مدال برنز جهان از روسیه و واسیلی شوپتار دارنده مدال برنز جهان از اوکراین هم حضور دارند. 

عزت اله اکبری نماینده کشورمان در ۷۹ کیلوگرم است که امروز باید در اولین دیدار خود به مصاف جانی بور برود. اکبری در صورت پیروزی به مصاف برنده کشتی میان میهالی ناگی دارنده مدال برنز اروپا از مجارستان و سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن می رود. در این وزن کشتی گیران نامداری چون جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان، گریگوریان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان، رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان و علی شعبان اف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس در گروه اکبری حضور دارند. 

در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی آخرین نماینده ما در این دوره از قابتها می باشد. در این وزن ۲۱ نفر حضور دارند. او ابتدا باید با ریکاردو بائز از آرژانتین کشتی  بگیرد . در ادامه و در صورت پیروزی به مصاف شریف شریف اف دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان می رود.

دیروز در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی برگزار شد که متاسفانه هیچکدام از نمایندگان ایران به فینال راه نیافتند و در شانس مجدد یخکشی ، یزدانی و هادی فقط شانس کسب برنز دارند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد. در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر کشتی گیر ازبکستان را مغلوب کرد. وی در ادامه به مصاف با رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا رفت و در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه ۸ بر ۶ پیش بود، با نتیجه ۱۰ بر ۸ مغلوب شد .

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست کشتی گیر الجزایری قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. در دور دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در حالی که با نتیجه ۳ بر ۳ پیش بود در ثانیه های پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد. شکست ۶ بر ۵ جردن باروز نابغه کشتی جهان با ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا برابر زائوربک سیداکوف از روسیه در یک چهارم نهایی از عجیب‌ترین نتایج روز نخست بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم درحساس ترین مسابقه ، دیوید تیلور از آمریکا برابر حسن یزدانی که امید اصلی برای کسب طلا در این پیکارها بود کشتی گرفت و ناباورانه ۱۱ بر ۶ پیروز شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، یزدانی در شانس مجدد باید برای برنز کشتی بگیرد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، پرویز هادی در دور اول روبرت باران لهستان کشتی گرفت و ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید.وی در دور دوم مقابل سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس قرار گرفت و ۱۱ بر ۲ به پیروزی رسید . هادی در  یک چهارم نهایی ۳ بر ۲ از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و به نیمه نهایی رسید. نماینده سنگین وزن کشورمان مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان شکست خورد و به دیدار رده بندی رسید.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار