کد خبر: 931787
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
گفت وگوی "جوان انلاین" با عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در پی نتیجه گیری ضعیف در رقابتهای قهرمانی جهان
 آزادکاران کشورمان در حالی امروز درچهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان  به مصاف حریفان خود رفتند که در روز نخست ، آزادکاران کشورمان در چهار وزن نخست نتوانستند به فینال راه یابند تا شانس ایران برای رفتن روی سکو کمرنگ شود.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری :  آزادکاران کشورمان در حالی امروز درچهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان  به مصاف حریفان خود رفتند که در روز نخست ، آزادکاران کشورمان در چهار وزن نخست نتوانستند به فینال راه یابند تا شانس ایران برای رفتن روی سکو کمرنگ شود.

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره ارزیابی اش از این دوره از رقابتها گفت: در این دوره ، در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد. در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر کشتی گیر ازبکستان را مغلوب کرد. در دومین مبارزه مقابل بونه رودریگز نفر سوم جهان از کوبا رفت و در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه ۸ بر ۶ پیش بود، با نتیجه ۱۰ بر ۸ مغلوب شد .او امروز در گروه بازنده ها خوب کشتی گرفت و شانس کسب مدال برنز جهان را دارد . یادمان باشد که یخکشی برای اولین بار است که در این دوره از رقابت ها شرکت می کند و کشتی می گیرد. در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست کشتی گیر الجزایری قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. قرعه او سخت بود و در دور دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در حالی که با نتیجه ۳ بر ۳ پیش بود در ثانیه های پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد. حسین خانی در وزن خودش در کشورمان بهترین کشتی گیری بود که می شد برای این دوره از رقابت ها انتخاب کرد.او مثل همیشه در ثانیه های آخر برد با باخت عوض کرد تا نتواند به مراحل بالاتر صعود کند. نتیجه وزن ۸۶ کیلوگرم بسیار شوک آور بود. درحساس ترین مسابقه ، دیوید تیلور از آمریکا توانست حسن یزدانی را شکست دهد . این شکست در حالی رقم خورد که یزدانی در تایم اول پیروز میدان بود اما به خاطر اینکه نتوانست زمانش را مدیریت کند در تایم دوم دوام نیاورد و شکست خورد. در واقع یزدانی به تکنیک خودش باشد. او نباید در این مسابقه همه قدرتش را در تایم اول از دست می داد اما چون او دوست دارد همیشه در تایم اول برنده میدان باشد برابر این کشتی گیر امریکایی شکست خورد. کشتی گیری که در چند سال اخیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشت و در این وزن قدرتمندانه کشتی می گیرد.به نظرم آمریکایی ها آنالیز خوبی از نقاظ ضعف و قدرت حسن یزدانی انجام داده بودند.امیدوارم بتواند برنز رقابتها را کسب کند. اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، پرویز هادی در دور اول روبرت باران لهستان کشتی گرفت و ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید.وی در دور دوم مقابل سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس قرار گرفت و ۱۱ بر ۲ به پیروزی رسید . هادی در  یک چهارم نهایی ۳ بر ۲ از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و به نیمه نهایی رسید. نماینده سنگین وزن کشورمان مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان شکست خورد و به دیدار رده بندی رسید. به نظرم هادی به اشتباهات تکنیکی خودش باخت .زمانی که پای حریف از تشک بیرون رفته بود برای خود حواشی بوجود آورد در حالی که می بایست تمام تمرکزش را روی ادامه کشتی می گذاشت و همان اعتراض یک امتیاز دیگر برای حریف همراه شد. در آن صحنه ای پای حریف با زانو از تشک کشتی بیرون رفته بود و بدرستی امتیازی دربر نداشت. در ادامه در حالی که  می بایست کشتی را اداره می کرد اما با یک زیر گیر نابجا خاک شد و در ادامه دو فیتیله پیچ شکست او را رقم زد. البته او در کشتی های اولش دور از انتظار ظاهر شد و توانست قهرمان المپیک و جهان را شکست دهد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد درباره کشتی های امروز گفت: باخت مقصودی برابر قهرمان المپیک قابل پیش بینی بود. مقصودی ۱۸ ساله است و یکی از امیدهای ما برای المپیک خواهد بود.او باید در این سطح رقابتها کشتی بگیرد تا ترس ریخته شود. در این وزن به غیر از خینچیگاشویلی، لوگان استیبر قهرمان جهان از آمریکا، احمد چاکایف دارنده مدال برنز جهان از روسیه و واسیلی شوپتار دارنده مدال برنز جهان از اوکراین هم حضور داشتند.رضا اطری هم که پس از پیروزی بر حریف مغولستان، در حالی که با کشتی گیر بلاروس  ۵ – ۵ مساوی بود شکست خورد تا از دور رقابت ها کنار برود.دیگر نماینده کشورمان عزت اله اکبری نماینده کشورمان در ۷۹ کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف جانی بور رفت و پیروز میدان شد. اما بهترین کشتی گیر ما در وزن ۹۲ است جایی که کریمی طوفان به پا کرده و توانسته بردهای با ارزشی را کسب کند.او ابتدا حریفانی از آرژانتین و شریف شریف اف قهرمان المپیک لندن از آذربایجان را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی برابر ساکولوف از روسیه و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا با نتیجه ۱۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. کریمی برای رسیدن به فینال باید تا ساعتی دیگر برابر برنده مبارزه جی‌دن کاکس دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از آمریکا و نیکولای سبان از مولداوی مبارزه کند. امیدواریم کریمی بتواند راهی مرحله فینال شود .

جوادی با اشاره جوان گرایی تیم ایران در این دوره از رقابتها اظهار داشت: مهمترین معیار ما برای انتخاب این کشتی گیران جوان ، تجربه اندوزی است. مقصودی  فقط ۱۸ سال دارد و قطعا آینده درخشانی در انتظارش است.ما باید به جوانان میدان دهیم و تا زمانی که آنها در میدان های بزرگ نسجییم نمی توانیم درباره آینده آنها صحبت کنیم. مقصودی نقره جوانان جهان را در اختیار دارد و در کل با توجه به اینکه نگاه ما در این وزن ها المپیکی است باید بهترین ها با به مسابقات اعزام کنیم.ما باید این جوان ها را به میدان بفرستیم تا اصطلاحا بدن شان به بدن کشتی گیران خوب مقل روس بخورد و برای آینده کسب تجربه کنند.درست است که دراین رقابتها مدال نگرفتند اما همین حضور آنها باعث می شود تا در رقابتهای بعدی با انگیزه بیشتری پا به میدان بگذارند.

وی با انتقاد از سیاست های صداوسیما گفت: واقعا نمی دانم چرا صدا وسیما کشتی های ایران را پخش نمی کند. ما در کشورمان این همه علاقمند به کشتی داریم اما متناسفانه بجای کشتی ، مسابقات آرشیوی مسابقات چند روز قبل فوتبال و سنگ نوردی را پخش می کنند. واقعا این کار خیانت به کشتی و ورزش ملی است که آنها انجام می دهند. دیروز از چهار وزنی که انجام شد فقط چند دقیقه کشتی پرویز هادی را نشان دادند. واقعا جای تاسف است سیاست آنها .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار