کد خبر: 931790
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
گزارش «جوان آنلاین» از تجمع اعتراضی مسکن مهری‌ها
خانم محرابی که یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس است درباره مشکلات مسکن مهری‌ها به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «روزی که برای ثبت نام خانه‌های مهر رفتیم قرار بود تا این خانه‌ها را ۱۸ ماهه تحویل دهند. اما حالا ۷ سال منتظر هستیم و خانه‌هایمان را نمی‌دهند. این در حالی است که مستاجر هستیم و هر سال به مبلغ رهن و اجاره خانه‌هایمان اضافه می‌شود، پول‌هایمان را هم به حساب مسکن مهر واریز کردیم و حالا گرفتار شده‌ایم.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین – مهسا گربندی: صبح امروز جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در اعتراض به عدم تحویل خانه‌هایشان، مقابل شرکت عمران شهر‌های جدید تجمع کردند و شعار‌های «دولت تدبیر و امید، امیدمون شد ناامید» و «از بس دروغ شنیدیم، مسکن مهر ندیدیم» را سر دادند.
 
متقاضیان مسکن مهر که ۷ سال پیش و به امید پیدا کردن سقفی برای زندگی در صف‌های طولانی ایستادند و برای خانه‌های مهر نام نویسی کردند حالا نه راه پیش دارند و نه راه پس! آن‌ها که برای تکمیل آورده حساب تعیین شده از سوی مسکن مهر زیر بار قرض رفتند، حالا از شنیدن وعده‌های بی‌عمل دولتی‌ها خسته شده‌اند.
 
پول‌هایمان در حساب مسکن مهر است، اما خانه‌ای نداریم

مسکن مهری که قرار بود سرپناه باشد

سال ۱۳۸۶ بود که طرح مسکن مهر برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف جامعه تصویب شد و قرار بود تا هر کسی که خانه‌ای ندارد در این طرح ثبت‌نام کند تا با استفاده از زمین‌های رایگان خانه‌ای را برایش بسازند و سرپناهی داشته باشد. هر چند اوایل این طرح، پروژه مسکن مهر خوب پیش رفت و به طور حتم اگر تمام می‌شد، مشکل مسکن بسیاری از مردم کشور را حل می‌کرد، اما با بی‌توجهی دولتی‌ها نسبت به پروژه‌های مسکن مهر نه تنها مشکلات متقاضیان این خانه‌ها حل نشد بلکه باری را هم روی دوش‌شان اضافه کرد، زیرا که این افراد همه دار و ندارشان را به حساب مسکن مهر واریز کردند و دیگر نه پولی برایشان ماند و نه خانه‌ای را به آن‌ها تحویل دادند!

هنوز از یاد‌ها نرفته است که حسن روحانی در تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تکمیل فوری پروژه‌های مسکن مهر را وعده داده بود، اما نه تنها این طرح تکمیل نشد بلکه به دلیل مزخرف دانستن این طرح از سوی وزیر راه و شهرسازی، مسکن مهر به طور کلی متوقف ماند و همین موضوع هزینه‌های تکمیل پروژه‌ها را افزایش داد. پس از آن بود که مردم مجبور شدند تا مبلغ بیشتری را متحمل شوند و این کسری بودجه را جبران کنند!

پس از اتمام دوره فعالیت دوره یازدهم، حسن روحانی بار دیگر وعده تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را داد و قرار بود که این پروژه تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد، اما هنوز هم خانه‌های نیمه تمام مسکن مهر زیر سایه بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی دولت دوازدهم تکمیل نشده و همچنان به دست صاحبانش نرسیده است.

۷ سال است که منتظریم

خانم محرابی که یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس است درباره مشکلات مسکن مهری‌ها به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «روزی که برای ثبت نام خانه‌های مهر رفتیم قرار بود تا این خانه‌ها را ۱۸ ماهه تحویل دهند. اما حالا ۷ سال منتظر هستیم و خانه‌هایمان را نمی‌دهند. این در حالی است که مستاجر هستیم و هر سال به مبلغ رهن و اجاره خانه‌هایمان اضافه می‌شود، پول‌هایمان را هم به حساب مسکن مهر واریز کردیم و حالا گرفتار شده‌ایم.»

او با اشاره به این مسئله که حتی اگر خانه‌ها را تحویل بگیرند نیز به دلیل نبود زیرساخت مناسب مشکلاتی گریبان آن‌ها خواهد شد، ادامه می‌دهد: «غیر از مشکلات تحویل خانه‌ها مسائلی مانند انشعابات آب، برق و گاز وجود دارد که داخلی نیست و این در حالی است که به بلوک‌ها، برق کارگاهی داده‌اند که مدام قطع می‌شود و گاهی برخی از ساکنین در آسانسور محبوس می‌شوند. آب بلوک‌ها نیز با تانکر تامین می‌شود که بسیار غیربهداشتی است و این ظلم در حق ساکنین مسکن مهر است که راهی جز سکونت در این خانه‌ها را ندارند.»
 
مسکن مهری که قرار بود سرپناه باشد، اما نیست!

این متقاضی مسکن مهر پردیس به قراردادی که هنگام ثبت نام در پروژه‌های مسکن مهر نوشته شده بود اشاره می‌کند و می‌گوید: «امکاناتی در قرارداد متقاضیان مسکن مهر وجود داشت پکیج، کولر، رادیاتور و تمام حداقل‌های ضروری برای سکونت در یک خانه بود. اما بلوک‌ها با چند سال تاخیر و آن‌هم ناقص تحویل متقاضیان می‌شود و کسی به حرف‌های ما توجهی نمی‌کند.»

واحد‌ها را صوری افتتاح می‌کنند

آقای فتحی هم یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس است که برای فاز هشت این شهر جدید ثبت نام کرده. او درباره علت حضورش در این تجمع به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «ما خانه‌های‌مان را تحویل نگرفته‌ایم، اما آن‌هایی هم که خوش‌شانس بودند و واحدهایشان را گرفتند، خانه‌هایشان ناقص است و مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده است. برای همین به اینجا آمده‌ایم تا مسئولان صدای ما را بشنوند و به آن‌ها بگوییم که خانه‌های‌مان را می‌خواهیم آن هم کامل! نه بدون امکانات و وسایلی که در قرارداد نوشته شده بود.»
 
مسکن مهری که قرار بود سرپناه باشد، اما نیست!

این متقاضی فاز هشت ادامه می‌دهد: «برخلاف آن چه مسئولان می‌گویند که برخی واحد‌ها متقاضی ندارد، در حالی حاضر بسیاری از متقاضیان مسکن مهر هستند که هنوز موعد انتخاب واحدشان نرسیده است و مشخص نیست که آینده‌شان چه خواهد شد؟»

آقای فتحی می‌گوید: «چند سال است که وعده می‌دهند که پروژه‌ها در حال تکمیل است، اما در عمل متفاوت است و روند ساخت پروژه‌های مسکن مهر به کندی پیش می‌رود و هر چند وقت یکبار واحد‌ها را صوری افتتاح می‌کنند.»

قرار بود که برای کمک به مسکن مهری‌ها وام ۳۰ میلیون تومانی درنظر گرفته شود، اما با دیرکرد مسئولان برای تکمیل و تحویل واحد‌ها این وام به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و بار مالی بیشتری را بر دوش مسکن مهری‌ها انداخته است. از طرفی سود دوران مشارکت را نیز از مردم می‌گیرند در صورتی که ما مقصر دیر تحویل دادن خانه‌ها نیستیم.»

او اظهار می‌دارد: «مدیرعامل شرکت عمران پردیس، فرماندار پردیس و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تغییر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز استعفا داده است. البته که این مسئولان نیز پروژه‌های مسکن مهر پردیس را تکمیل نکردند، اما تا تیم جدید انتخاب شود و کار‌ها را در دست بگیرد، کمر ما زیر مشکلات‌مان شکسته است. ما نیاز به حل سریع مشکلات‌مان داریم و مسئولان باید برای آن فکری کنند.»

پول‌هایمان در حساب مسکن مهر است، اما خانه‌ای نداریم

خانم هاشمی، اما یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر پردیس است که نسبت به عدم تحویل خانه‌اش معترض است، او در این‌باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «خودم مستاجر هستم و دخترم دانشجوی شهرستان است و باید هزینه اجاره خانه او را نیز تامین کنم. در صورتی که پول‌هایمان در حساب مسکن مهر است، خانه‌ای نداریم و واقعا تحت فشار هستیم.»
 
مسکن مهری که قرار بود سرپناه باشد، اما نیست!

او ادامه می‌دهد: «چندین بار پیگیری کردم، حتی به عمران پردیس رفتم، اما هیچ‌بار حرف منطقی درباره تحویل واحد‌ها به ما نداده‌اند و واقعا ما را در بلاتکلیفی گذاشته‌اند. مگر از آن‌ها چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم که به وعده‌شان عمل کنند و هر چه زودتر خانه‌هایمان را با امکاناتی که قولش را داده بودند تحویل دهند.»

اظهارات نسنجیده شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید

در حالی که متقاضیان مسکن مهر پردیس مقابل ساختمان مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید تجمع کرده‌اند و از مشکلات‌شان صحبت می‌کنند، این شرکت در ارتباط با این تجمع به ایلنا گفته: «این افراد کسانی هستند که تعهدات مالی خود را انجام نداده‌اند و به همین دلیل، از سامانه حذف شده‌اند. همچنین سقف پرداختی‌های معترضان، بسیارکمتر از حد مجاز بوده است و علی‌القاعده واحد‌ها به آن‌ها تحویل نشده است.» اما آیا این شرکت از تک تک افراد معترض که در تجمع شرکت کرده بودند سوال پرسیده و سوابق آن‌ها را بررسی کرده؟ یا صرفا برای فرار از پاسخگویی و مسئولیت خود چنین حرف‌هایی را به زبان آورده است؟

این اولین بار نیست که مسئولان درباره مشکلات مسکن مهر‌ی‌ها نسنجیده اظهارنظر می‌کنند. به همین دلیل، هنوز هم مسکن مهری‌ها امید دارند که بعد از تجمع امروزشان به مسئولان این حوزه وظایف‌شان را یادآوری کرده باشند. آن‌ها امید دارند که اعتراض دست جمعی‌شان باعث شود تا انتظار ۷ ساله برای گرفتن خانه‌هایشان به پایان برسد و به زودی واحدهایشان را تحویل بگیرند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
محمد
|
Germany
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
مسئولین این حرفا رو مطرح نکنن!
خود بنده متقاضی فاز ۱۱ و ۳۳ میلیون واریزی دارم و ۳۲ قسط برای خانه ای که تحویل نگرفتم پرداخت کردم!
علی
|
Turkey
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام بنده سال 90 برای مسکن مهر فاز یازده ثبت نام کردم و هر وقت پیام گرفتم مبالغم را واریز کردم و اخیرا بارها حضوری مراجعه کردم و پرسیدم که ایا نیازی هست باز هم مبلغی واریز کنم یا خیر که گفتن نه واحد را هم چند سال است انتخاب کردم درنتیجه هیچ بدقولی از طرف متقاضیان صورت نگرفته و این مسولین وزارت مسکن هستند که از زیر بار مسولیت فرار می کنند و باعث بیچارگی مردم شدند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
سلام من یکی از مالکان محنا هستم که مثل بغیه ۷ سال منتظر خونه هستم
جدیدا یکی اتفاقی رفته بانک و بهش گفتن باید ۷ میلیون جریمه دیر کرد وام بده
وامی که قرار بوده زمان تحویل بدن
عمران بدون اجازه و اطلاع وام رو پیش خور کرده
الان باید بابت وامی که قبلا بانک به عمران داده ما ضامن رسمی با ۸۰ نیلیون سفته بدیم به علاوه ۷ میلیون جریمه که ظالمانه است
جدا از اینکه قرار بوده برای ما پکیج و کابیننت بزارن الان زدن زیرش
و دیر کرد در تحویل

جالبه که همین الانم دفترچه قسط رو نمیدن که ما بیشتر جریمه نشیم
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
جوابی ندارند به مردم بدهند حرف الکی زدند..همه ی افراد آورده هاشون کامل بود حتی خیلی ها برای خانه ندیده چند سالم هست که دارن قسط به بانک پرداخت می‌کنند..
امین قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام. درود به شرافت شما رسانه محترم که حقایق را بازگو کردید. کاش این مسئولین دست از لجبازی بردارند و کمی هم به مردم احترام بگذارند
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
مناسفانه دیوار حاشا برای مسوولین بلند است و دیوتری کوتاهتر از قشر زیر متوسط جامعه نیست که مشکلات رو بهشون نسبت بدن . اینجانب پرداختی 33 میلیون بالاتر از حد نیز دارم و تا جاییکه از دوستات و آشنایان نیز اطلاع دارم اکثرا واریزی تکمیل هستند و بعضا وام پرداخت میکنند . چطور آقایلن میفرمایند مشکل از عدم تعهدات مالی متقاضیان است
دریایی
|
Netherlands
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام
امروز من و همسرم به همراه سایر هماسایگان عزیز پردیس در محل حاضر بودیم من 30 میلیون آورده داشتم و الان 7 ساله منتظر تحویل واحدم هستم. واحدم و طبقه و زون من مشخصه به جای این حرفا وظیفه شون و در قبال ما انجام بدن
فیاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
تما م پول ریختم ۲۲ ماه قسط میدم
حسین ضیا
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
بعد از گذشت هفت سال و پرداخت ۳۳تاقسط با وجود همه ی فشارهای اقتصادی چیزی جز وعده ی الکی از مسئولین دریافت نکردیم
سمیه
|
Germany
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
واقعا متاسفم برای مسئولینی که برای توجیه کارهای اشتباه خودشون هر چی دلشون میخواد میگن....ما مسکن مهری ها فقط خواسته مون تحویل کامل خونه هامون بود که از نظر حضرات ما بدهکار هم شدیم
Farshad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
آقایون مسئول برای توجیه همچین صحبتی را کردند.. افراد تجمع کننده همگی آورده کامل داشتند و حتی خیلی ها چندین ساله که برای خانه ای که هنوز تحویل نشده قسط میدهند
رجبی
|
Germany
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
ایکاش یکنفر از طاهرخانی بپرسه کی بهت گزارش داد؟؟
امیرفراهانی
|
-
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام...همه اعضاء واریزیشون تکمیل است... همه فیش واریزی دارند....
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اظهار نظر شركت مادر تخصصي عمران كاملا اشتباهه .همه افراد معترض كه امروز جلوي شركت مادر عمران تجمع داشتند،آورده شان كامل است و بدهي ندارند؛چه بسا خيلي از اين افراد واريزي بيشتري داشته اند و قسط پرداخت ميكنند،اما متأسفانه بعد از گذشت هفت سال ،با اينكه در برها نشان ميده يا ميخوانيم كه يه سري بلوكها افتتاح شده اند،اما درب اونها رو شركت عمران پرديس قفل زده و تحويل مالكان نميدهد.شما اگر قرارداد اين افراد رو ببينيد نوشته تحويل ١٨ماهه با پكيج و...و در صورت فسخ قرارداد و عمل نكردن به مفاد آن،پيش فروشنده يعني شركت عمران بايد خسارت رو جبران كنه؛الان پكيج و خيلي چيزهاي ديگه هم كه در قرارداد هست رو نميدهند؛انشعابات هم كامل نيست؛٧سال پول مردم رو نگهداشتند؛مردم زير بار اجاره خانه له شدند؛از ما ٧ميليون هم پول دوران مشاركت ميخواهند بجاي جريمه ديركردي كه در قرارداد ذكر شده؛بعد هم با اين دروغ بزرگ اين مردم ضعيف رو خراب ميكنن ؛واقعا متأسفم
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اونا دارن خودشون رو گول میزنن
م.ر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
من امروز خودم جزو معترضین بودم و ۶ میلیون اضافه واریزی دارم ۷ ساله که فقط وعده و وعید دادند.
الهه قوی البنیه
|
Germany
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام اعتراۻ و تجمع امروز به دلیل عمل نکردن شرکت عمران به تعهداتشون بوده همه ی افرادی که شرکت کردند مازاد بر تعهدات مالی واریزی داشته اند اقای مسئول لطفا واقعیت را بیان کنید
اميري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
من به شخصه خودم ٣ ميليون اضافه واريز هم دارم حتي!!! و امروز هم جزء شركت كننده ها بودم.
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام واقعا انتظار نداشتیم مسئولین اینطور برخورد کنند و این اظهارات را بیان کنند
عباس اخگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
یعنی چی که آورده ی ما کامل نیست؟
امیرفراهانی
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
باسلام.ما واریزی مون تکمیل است.....ما فیش واریزی داریم....
داوود دلیر
|
United States
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام
بنده یکی از افراد حاضر در تجمع امروز بودم واریزیم کامل و سه سال هست که قسط واحد نگرفته رو پرداخت میکنم خیلی خیلی...... متاسفم
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام و خسته نباشید
این اقایان از صبح به خودشون اجازه ندادن بیان و پاسخ مردمو بدن. دو سه تا کارمند جز رو فرستادن پیش مردم. این چیزا درد مردمو دوا نمیکنه
حامد
|
United States
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام و عرض ادب در پاسخ به مقامات مسئول که گفته اند معترضین امروز کسانی بودند که واریزی کاملی نداشتند باید عرض کنم که تمامی معترضین افرادی بودند که حتی بیشتر از مبلغ مقرر واریزی داشته اند
ریحانه افشار
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
ما هفت ساله که واریزیمون کامله وانتخاب واحد هم کردیم وسه ساله قسط پرداخت می کنیم ،پول در حسابمون کامله ولی خونه ای دریافت نکردیم
امیر سمنانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام
عرض مینمایم که 7 سال است با پول قرضی همه تعهداتم را به پردیس انجام داده ام لیکن هر روز وعده امروز و فردا میدهند و حال هم که معترض شدیم به دروغ میگویند که ما تعهدات مون رو امجام ندادیم.
ترا به خدا منعکس کنید
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
همه ما مسکن مهریها واریزیمان کامل هست .ما خانه خود را می خواهیم .همین وبس
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام
اینا جز یک دروغ که پستهای گرفتن بیش نیستن منی که پول پیش خانه ام را سال ۹۰ به مبلغ ۴۰ میلیون بوده داده ام به امید هجده ماه تحویل و الان با ۱۵ میلیون و ماهی ۲ میلیون اجاره دارم پرداخت میکنم چه کسری داشتم که هفت سال خانه تحویل ندادن و همش با وعده و وعید مردم سر کار گذاشتن اگر تو ی این هفت سال آجر روی آجر گذاشته بودم خانه دار میشدم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
والا ما واریزیمون که کامله دوسالم هست قسط خونه ای که تحویل نگرفتیم داریم میدیم خدایی این انصافه هم مستاجریم و کرایه خونه میدیم هم اینجا قسط میدیم
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام ما همه متقاضی مسکن مهر فاز 8 پردیس هستیم و از سال 91 هست که مبلغ که تو قرار داد قید شده بود را پرداخت کردیم به امید اینکه 18 ماه بعدش خانه دار بشیم متاسفانه با گذشت 7 سال همچنان ما مستاجر هستیم و مسولین این امر امروز با نهایت بی انصافی اینجوری جواب مردم میدهند
علی s
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام با تشکر از شما دوستان رسانه بابته منعکس کردن پیگیریه جمعی از دردمندانه مسکن مهر در جلویه شرکت مادر تخصصی عمران. دیگر اینکه اینان مدت ۷ سال هست که تمامه متقاضیان واز جمله اصحاب رسانه را با دروغهایشان سر کار گزاشته اند امروز تمام کسانی که تجمع کرده بودند واریزیهایشان کامل بود حتی بیشتر هم واریز کردهاند به حساب عمران .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
من یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس هستم واریزی من ۳۷ میلیون تومان هست ، و۷ سال هست که چشم انتظار واحدم هستم ، این مطلب که ماازکسانی هستیم که حذف شدیم واورده مان کم است وامروز تجمع کردیم کاملا دروغ است
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
منی که ۴۰ میلیون واریزی داشتم چطور به عهدم وفا نکردم شمای که مدام دروغ و وعده و وعید تو خالی میدهد
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با سلام
متاسفم که وعده خانه ارزان را دادند و مردم رو سر کار گذاشتند. از سال 92 حدود 38 میلیون دادم برای یه واحد تو فاز 8 به امید اینکه از مستاجری نجات پیدا میکنم. الان سال 97 هست هنوز داریم میدویم دنبال خانه. به خدا اگه بانک گذاشته بودم پولم رو الان تهران خانه خریده بودم. هر روز یه بلا سر مردم میارند.
فرزام خلیلی
|
France
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
جای تاسف زیاد دارد جهت مسئولینی که باید پاسخگو مردمی باشند که 7 سال در شرایط سخت زندگی کردم و الان فقط حق خود را میخواهند و به جای پاسخگویی و ارائه برنامه و حل مشکلات فقط 1کار رابلدند و آن هم قایم شدن و فکرکردن به منافع شخصی خود واقعا متاسفم برای شما مسئولین
کیوان
|
France
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام من از کسانی هستم که در اوایل ماههایی که نام نویسی کردند پول واریز کردم و الان دقیقا دوسال است که انتخاب واحد کردم تو این دوسال پروژه ای که من انتخاب کردم کار نکردند . متاسفانه تو این دوسال پیمانکار کلا کار را بعنوان های مختلف تعطیل کرده . چطوره که من و امثال من پول واریز کردند و زمانی که معترض میشن هیچگونه کاری از دستشون بر نمیاد ولی زمانی که حق خود را میخوان فقط ..... . من واقعا زیر مشکلاتی که برای خودم و خانواده ام پیش امده باور بفرمایید شبها وقتی میخوام برگردم خونه خجالت میکشم . واقعا اگر شرکت عمران این حرف رو میزنه بفرمایند که ما به همراه مدارکی که داریم تو یک گرد همایی به همراه خبرنگاران بیایم رو در رو با مدرک و مستدل حرف خودمون رو ثابت بکنیم . چرا خونه هایی رو که قرار بود یک سال و نیمه تحویل بدن رو 7 سال طول کشید مگر این مسکن مهره یا مسکن زهر . چرا مردم سود دوران مشارکت رو به بانک مسکن بخاطر انجام ندادن کارهای محوله دولت و راه و شهر سازی و شرکت عمران باید پرداخت کنند در صورتی که خونه ای تحویل نگرفتند .
عليرضا
|
Netherlands
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام هفت سال پيش سي مليون واريز كردم اما هنوز خبري از تحويل واحد نيست،
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
از قدیم گفتن سیر را چه غم از گشنه ،چند ساله پولمون خوابیده تو حساب برای مسکن بی مهر هم داریم قسط بانک میدیم به خاطر وامی که دادیم برای واریزی هم اجاره خونه
پیمان تاج
|
France
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
واریزی تمامی افراد شرکت کننده در اعتراض امروز تکمیل هست و تنها وشکل ما وعده های ....، عدم تحویل واحدها، عدم ارایه زمانبندی مشخص. افتتاح های سوری و پیشرفت لاکپشتی کار بعد از هفت سال است. با فعالیت کنونی عمران و پیمانکاران تا 7سال دیگه هم پرونده مسکن مهر پردیس بسته نمی شود.
ما بارها در ارگانهای مختلف پیگیر مشکلات خودمون بودیم و جز وعده و وعید چیزی نشنیدیم
محمد غفاري
|
France
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
به نظر بنده كار از دست مسئولين مسكن مهر در رفته وتوان پاسخ گويي ندارند
پیمان
|
France
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
واریزی تمامی افراد شرکت کننده نه تنها تکمیل است بلکه خیلی از انها اضافه واریزی هم دارند و سالهاست قسط پرداخت میکنند.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
واقعا خجالت نمی کشن میگن اینهایی که اومدن اینجا از افرادی هستند که حذف شدن.
چرا همون موقع به خودمون این حرف ها رو نزدن تا بهشون سند و مدرک واریزی ها رو نشون بدیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
خودمون به روحانی رای دادیم این شد وضعیت‌مون
علی فراهانی
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام برخی مدیران غیر مسئول برای توجیه بی کفایتی خودشان فرافکنی میکنند بنده خودم ۳۳ میلیون واریزی دارم که بیش از تعهد مالی ۲۹۷۵۰۰۰۰تومان میباشد که قراره بعد از تحویل !!!!! مازاد واریز شده را مسترد نمایند که البته اگر زیر قولشان مثل همه حرفها و وعده هاشون نزنند.آنوقت چطور چنین ادعایی میکنند که به تعهدمالی عمل نکردیم؟
ع م
|
Germany
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با نام و یاد خدا
با هزار امید وآرزو حداقل میراث پدری که به بنده رسید را با امید به خانه دار شدن و داشتن سرپناه در مسکن مهر با قیمت ۵۶ میلیون تومان خریدم مبلغ ۲۹/۷۵۰/۰۰۰ تومان را بطور کامل پرداخت شده است.حال من ماندم جیب خالی،من ماندم و میراث از دست رفته،من ماندم و بی سرپناهی.این بود وعده های آقایان مسوول...

در تمام این سالها
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
متاسفم برای مسئولانی که به جای حل مشکلات مردم به ما تهمت می زنن.
سید محسن حمزه نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
از ما حتی بیشتر از حد مجاز دریافت کرده 400000000ومبالغ اضافه دریافتی را هم پس نمیدهند یعنی نه واحد را داده اند ونه پول اضافه را.
چه میتوان گفت
یک بارفاز 8را پول میگرند وبعد از دریافت کامل پول فاز 8
میگویند که شما باید از فاز 11 انتخاب واحد کنید.
با توجه به دستور پرداخت برای فاز8 خیلی راحت امتیاز من را با فاز 11 تبدیل کردند
وهر چه التماس شان کردیم که من تایین پروژه کردهام وانتخابم فاز8 بوده وپول آن فاز را پرداخت کرده ام
چرا بعد از 3سال واحد من را تغیر داده اند واحد من را به کدام یک از بستگانشان دادند ومرا بلاجبار به فاز11 فرستادند ومازاد پرداختیم را هم پس ندادند.
وامروز هم آنگه کسر واریزی به ما میزنند.
مجید
|
Netherlands
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
بنده موجودی تکمیل بوده و الان دارم قسط پرداخت میکنم این مسئولین تحویل نمیدهند واحد مسکن مهر پردیس
مجید حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
برای فرار کردن از زیر مسیولیت این حرفارو میزنه. نه تنها همه وجه کامل شده تا الان بیشتر از ۳۰ ماهه که دارم اقساطشم پرداخت میکنم. کارد به استخون رسیده
مجتبی
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
ظاهرا مسئولین فراموش کردن که وظیفه شون در قبال مردم چیست.
همه عزیزانی که امروز اومدن مبالغ واریزیشون رو در همون سالهای ابتدایی ( سال ۹۲ )کامل کردن.
محمد لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
من الان دارم با 7 میلیون پیش و ماهی 1/500اجاره با سختی زندگی میکنم جرم من اینکه می خواستم خانه دار شوم 3سال است که قسط ام میدم خوشا به حال آقای آخوندی که بعداز 6 سال بازی دادن مردم خودش را راحت کرد و استعفا داد
عربزاده سلام
|
Canada
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام بنده پنجاه و سه میلیون داده ام پنچ برگی هم دارم قرار بوده سوم خرداد خانه تحویل بگیرم هنوز تحویل ندادن اعتراض کردم واحدی که هنوز کامل نیست کار بنایی دارد گفتن تحویل بگیر حق اعتراض هم نداری باید این فرم را امضا کنی متهم امضائ نکردم
منیر عسگری کارچانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
والا چی بگم مردم.بیکار نبودند که بياند و فریاد کنند فشار زندگی ، از طرف دیگه کرایه های سر سام آور مردم رو به تنگ آورده ، و اميدشون به مسکن مهر که برند ساکن بشند و سر پناهي داشته باشند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اینکه می گویند افراد معترض کسانی هستند که آورده اشان تکمیل نیست واقعا اشتباه است.
در مسکن مهر پردیس قطعا چنین مشکلی وجود ندارد من خودم با اینکه هنوز واحدم را تحویل نداده اند سی قسط وام را داده ام که بهانه دست این بی مرام ها ندهم در حالیکه همه می دانند اقساط مسکن باید پس از تحویل مسکن پرداخت شوند.
رها
|
Germany
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
ما واريزمون كامله واحدها آماده تحويل نيست.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام، واقعا متاسفم برای انتشار چنین اخبار کذبی ، بابا تو رو خدا این پروژه رو تموم کنید و مشکل رو مشکل مردم نگذارید ، والا منم که واريزيم تو فاز هشت ، آذر گستر میانه تکميله اگر از کار اجازه می دادند در این تجمع شرکت می کردم و خیلی های دیگه هم همین مشکل را دارند والا تجمع واقعی رو مشاهده می کردند ولی متاسفانه اگر امثال بنده هم ميومديم در راه مسکن مهر شغل خودمون هم از دست میدادیم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام ماهم پول رو به موقعش واریز کردیم وقرار شد1397/6/31تحویل بدن اما پروژه ی که افتتاح هم نشده تحویل چجوری میخواستن بدن اصلا هم تکمیل نیست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اگه منو خیلی های دیگر می توانستیم در تجمع شرکت می کردیم و تعداد چندین نفر میشد ، ما هم واريزيمون کامله و پنج برگی هم داریم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با اینکه بارها این مشکل رسانه ای شده
همه ی مسئولین ازین مشکل بزرگ خبر دارند باز هم نه هیچ کاری انجام نمیدهند.
مرتضی ترقیخواه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
سلام...
واقعا جای تاسف داره واسه این مسئولین که به جای پاسخگویی اینقدر راحت میگن تجمع کنندگان واریزی شون کامل نیست
حسن زاده زون ۵ فاز ۱۱
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
اکثریت تجمع کنندگان امروز هم واریزی شون کامل هست وهم خونه ای که هنوز تحویل نگرفتن در حال پرداخت اقساط آن می باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
1
متاسفم برای شرکت عمران پردیس
صالحی
|
United Kingdom
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
سلام
من وقتی ثبت نام کردم تمام پول جهیزیه و عروسیمون رو به امید زود خانه دار شدن ریختیم به حساب و تکمیل کردیم موجودی مون رو

الان هفت سال میگذره بچه دوم من هم بدنیا اومده اما از خونه ها خبری نیست
تو این خرج گرونی بخدا کمرمون شکست
خدایا خودت به داد ما مظلومان برس
جعفر مهربان
|
United States
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
واقعا متاسفم برای مسولانی که اینقدر بی خیالند و ما در آتش اجاره بها میسوزیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
من خودم ۳۳ واریزی دارم تازه ۱۷ میلیون هم بابت خرید امتیاز دادم هنوز دارم قسط این پولها رو میدم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
با سلام و تشکر از شما
بنده از از سال ۹۱ تمام واریزی هارو سر تایم اعلام شده از جانب شرکت عمران پردیس انجام دادم و هرسری جز دروغ چیزی تحویل نگرفتم. من مستاجر هستم و دیگر توان اجاره دادن ندارم و تمام سرمایه ام را در مسکن مهر از دست دادم ولی چیزی تا به امروز دستگیرم نشده.
و مهمتر از همه اینه که اگر من پولی نداده بودم و حذف میشدم انقدر دلم نمیسوخت چون دارن دروغ تحویل رسانه ها میدن.
و من فقط حقمو میخوام.
باسپاس از شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
آخوندی هفت سال مردم را منتظر مسکن مهر گذاشت. همش گفت مسکن مهر را قبول نداریم و مسکن اجتماعی می‌آوریم آخرش هم گفت نمی‌توانم و رفت!!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
من ساکن فاز 11 زون 5 هستم. واحدم را هم 4 ماه هست که تحویل گرفتم ولی الان بعد از گذشت این مدت نه آب لوله کشی نه برق شهری و نه گاز دارم و در این سرما در حال زندگی هستم. هیچ امکانات شهری و بهداشتی هم نداریم. حتی زباله هایمان را هم جمع آوری نمیکنند. در مورد امثال من که خیلی زیاد هستند چه جوابی دارید؟
صادقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
مسئولين خجالت نمي كشند كه اينقدر دروغ سر هم مي كنند ما همگي حدود ٣٣ ميليون تومان واريز كرديم ،٣ ميليون بيشتر از مبلغ تعيين شده، ،٧ سال ميشه كه از پول هاي ما همه حور استفاده كردند جز ساخت مسكن!!
ضرغامی
|
United States
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
با سلام.و درود
بابت نشر اخبار صحیح از مسکن.مهر باید از رسانه ها تشکر کرد
متاسفانه برخی از مسیولین بابت سرپوش گذاشتن بر کم کاری خودشان و بله قربان گو بودن که خوشایند بالا دستی باشد اخبار کذب و دروغ میگویند که امیدوارم دوزخ الهی نصیبشان شود
اکثر متقاضیان به تعهدات خود عمل کرده و این دولت بوده که هیچوقت به تعهدات خود عمل نکرده دروغگویی بس است این ظلم به پایان خواهد رسید و مصوبین ان به سزای اعمالشان
محمد کوهساريان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
همشون دروغ ميگن ،،،همه ي سهم خودم از واريزي مسکن رو سال نود ودو تکميل کردم تا الان منتظر تحويل واحدم هستم انتخاب واحدم کردم زون3فاز يازده بلوک14 ولي هنوز وعده ي سالهاي بعد رو ميدن فقط دروغ دروغ دروغ ديروزم تو اعتراض شرکت کردم بازم وعده ي دروغ حتي جوابم ندادن
Amir Asgari
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
سلام سال ۹۰ واریزی مو تکمیل کردم با توجه به این که قرار بود واحد ها ۱۸ماه بعد طبق قرار دادی که با شرکت عمران داریم تحویل داده شود، ولی متاسفانه بعد از گذشت ۷سال خبری از تحویل واحد نیست
حال با توجه به گرانی اجاره خانه ها تکلیف ما متقاضیان چیست؟
مونا.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
تمام.کسانی که دیروز آمدند واريزشون کامل بود اومدند ببیند کی واحدهاشون میدند من تو قز یازده جنوبی آزاد با بدبختی رفتم یک واحد خریدم الان پنج ساله ، حالا چطور دوشيفت کار میکنم سر پرست خانوار هم هستم پدرم در اومده کرایه خونه ، مخارج سنگین ، مردم در خارج به پناهندگان. همه امکانات رو میدند ما تو کشور خودمون پول دادیم خ.نه خودمون نميدند روبروی ما واحدهای سازمانی رو یک ماهه آماده کردند و دادند پس اگر بخواند میتونند بدند
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
... آقای روحانی سلام رییس جمهور محترم خواهشا ازتون میخوام حداقل طرفدار من که بهتون رای دادم باشید پروژه جهاد نصر زنجان فاز هشت بلوکهای c هنوز راه نیفتاده میگن مدیر عاملش آقای ... میگه اگ بخشی از پول ما رو بدن ما شروع میکنیم یه فکری به حالش بکنید... تا آخر سال تکمیل بشه ما از این وضعیت در بیایم
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ماهم فاز ۱۱هستیم .واریزیمون کامله .
سه ساله منتظر این خونه ایم تا عروسی کنیم .خدا لعنتشون کنه
افسانه
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
من دیروز اونجا بودم و 37 میلیون واریزی دارم که زیادی هم هست. پس بنابراین نتبجه میگیریم که بابد به ابن اظهار نظرهای کذب بگوییم.... . دروغگو .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
از مسکنی که قرار بود به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر داده بشه هم بگین
میثم
|
Netherlands
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
با سلام و تشکر از شما
۷ سال هست که سهم خودم رو از مسکن مهر پرداخت کردم ولی به جای تحویل مسکن هر روز وعده میدن که خونه شما رو تحویل میدیم و یک دروغ جدید تحویل ما میدن آقای روحانی یکی از وعده هاش تحویل مسکن مهر بود چی شد پس ؟
م.مح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
من ۷ سال مسکن مهر خریداری کردم و پول واریزیم بیشتر از اونیهست که باید واریز میکردم ولی از خونهایمان خبری نیست تا کی باید وعد و عید دروغ بشنویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
به وزیر مستعفی باید گفت دیدی مسکن مهر عالی بود و تو مزخرف بودی؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
...مگه مردم چی میخوان یه خانه که اونم پولش رو دادن
من 7 ساله پول دادم اما از خانه فقط یه اسم بلوک رو دادان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
1
0
ماتوان باز پرداخت وام مسکن مهر رانداریم ...55میلیون گرفت وملت رابیچاره کرد ودست آخر یک خونه ی نیمه کاره به ماتحویل دادند وحتی گفتند دربهایش راخودتان بگذارید چیزهای دیگر بماند...
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
2
خواهشمندم پول واریزم می خوام من غرز کردم سال هشتادو شش
حمید
|
Romania
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
ما که تکمیلی کامل بودی
م باز اضافه آورده و وام رسید به ۴۸ میلیون
حالا که با هزار ادا عمران پرند نامه تحویل داده
مدیر پروژه میگه تا ۵ میلیون نزنین حسابم کلید نمیدم بهتون
عمرانم میگه به من چه بدین بهشون.
دزدخونه باز کردن
محمدامیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
ببخشید من چند ساله در مسکن مهرشهراهواز به اقای شهبازی پیمانکار مهرشهر نزدیک‌ دومیلیون پول واریز کردم نزد بانک مسکن تاالان هیچ خبری نشد خواهشن یه جوابی بدهید ممنون
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
سلام ماسال ۹۱و۹۲مبلغ چهارمیلیون برای مسکن مهراستان کرمانشاشهرستان دالاهوواریزکردیم وتاامروزسال ۱۳۹۹منتظریم خبری نشده به تازگی فهمیدیم که همه روفروختن به کسای دیگه ومااین وسط سرمون بی کلامونده این چه قانونیه که حق ماروضایع کرده بیش از۱۰۰خانواربی بضاعت وبدبخت هستیم که بنیادمسکن استان کرمانشااین بی مسعولیتی روجوابگونیست توروخدابه دادمابرسیدعده ای سوادندارن نمیدونن چکارکنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار