کد خبر: 931869
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی درباره نمایش آثار تجسمی در معابر عمومی و ایستگاه‌های مترو گفت: در معابر عمومی فرصت خوبی وجود دارد که مردم با آثار هنری ارتباط بیشتری برقرار کنند.
جوان آنلاين: مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه نگاه خانه زیرگذر تئاتر شهر، واقع در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و انقلاب درباره نمایش آثار هنری در معابر عمومی گفت: هرچه هنر و هنرمند از مردم فاصله بگیرد به فضای روشنفکری که کارآمدی لازم را ندارد نزدیک می‌شود. از همین رو مردم ارتباط کمتری با هنر برقرار می‌کنند و مطالعات اجتماعی نیز از آن‌ها دور می‌شود. هنر زمانی ارزش و جلوه پیدا می‌کند که بتواند در جامعه اثرگذار باشد و توسط مخاطبین دیده و درک شود.
وی ادامه داد: اینکه یک اثر در معرض دید عموم قرار گیرد، مخاطبین بیشتری در جریان این اثر قرار می‌گیرند. در نگارخانه‌ها، نگاه‌خانه‌ها و مکان‌هایی که آثار هنری به نمایش در می‌آید فرصت دیده شدن اثر توسط هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر به وجود می‌آید، اما اماکن عمومی فرصت بسیار بهتری است که هنرمندان آثار خودشان را در معرض دید مردم قرار دهند و مردمی که به نگارخانه‌ها نمی‌روند فرصت یابند تا از آثار هنری دیدن کنند.

معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه مخاطب بیشتر هنرمند را به تولید آثار بهتر ترغیب می‌کند، تاکید کرد: زمانی که یک اثر هنری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، هم مخاطبین بیشتری برای یک اثر جذب می‌شوند و هم هنرمند ترغیب می‌شود تا آثار جدیدی را خلق کند. از همین رو سبب می‌شود تا کیفیت آثار ارتقا یابد و در نهایت منجر به بهبود شرایط و رشد هنر در جامعه شود. طبیعتا تنفسگاه‌های هنری مانند همین نگاه‌خانه که در ایستگاه متروی تئاتر شهر افتتاح شد هم حال مردم را بهتر می‌کند و هم راغب می‌کند که با هنر ارتباط بهتری داشته باشند.
معلمی با بیان اینکه امروز اولین مرحله از آغاز یک پروژه در حوزه هنر عمومی است، گفت: افتتاح این نگاه‌خانه فتح بابی است برای توسعه بیشتر هنر و ارتباط آن با مردم. درخواست ما از متصدیان فضای عمومی مانند شهرداری‌ها، مترو و ... این است که اماکن عمومی را در اختیار ما قرار دهند و ما متعهد می‌شویم هیچ روزی از سال نگذاریم این نگاه‌خانه‌ها و اماکن خالی بماند. در هر مناسبت و رویدادی، آثار خودمان را که مرتبط با زمان اکران و مناسبت‌ها است در معرض دید عموم قرار می‌دهیم؛ زیرا هم نگاه‌گذرها، هم نگارگذر‌ها و هم گذرگاه‌های فرهنگی مانند پارک‌ها و پیاده‌رو‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارد که به آثار هنری مزین شود. هنرمند هر چه از مردم فاصله بگیرد کارش کمتر دیده می‌شود و میل و رغبتش در تولید اثر کم می‌شود. تولید آثار برای اندرونی‌ها طبیعتا انگیزه لازم را به وجود نمی‌آورد و بدیهی است مخاطب بیشتر انگیزه هنرمندان جامعه هنری را بیشتر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار