کد خبر: 931960
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین تشریح شد
سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین، از برگزاری ۱۵ برنامه فرهنگی در ایام راهپیمایی عظیم مردمی در مرز ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا خبر داد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین، از برگزاری ۱۵ برنامه فرهنگی در ایام راهپیمایی عظیم مردمی در مرز ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا خبر داد.
اوحدی در نشست خبری سلسله نشست‌های «چهل سال با رسانه‌ها» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار است در فرهنگسرای رسانه برگزار شود، گفت: در بستر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یکی از مسائلی که مدنظر قرار گرفت نقش رسانه‌ها بود. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی مختلف به اهمیت رسانه و وظایف خطیر اهالی رسانه اشاره کردند. ایشان فرمودند، سلاح رسانه مانند سلاح شیمیایی می‌تواند مخرب باشد. رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری ۴۰ نشست برای بررسی عملکرد رسانه‌ها در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: نقش رسانه در جنگ روانی، کرامت انسان‌ها، دیپلماسی سیاسی، اخلاق و امیدبخشی از جمله مسائلی است که در این نشست‌ها بررسی می‌شود، البته تاثیر رسانه در این سال‌ها انکار‌ناشدنی است و رسانه در حقیقت دین خودش را به انقلاب ادا کرد. اوحدی با بیان اینکه امروز بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ نشریه در ایران منتشر می‌شود، گفت: ما ۳۰۰ روزنامه و ۴۰ خبرگزاری داریم در حالی که در کشور‌های مدعی که در همسایگی ایران هستند نهایت شش نشریه وجود دارد. وی ادامه داد: ما ۳۵۰ شهید رسانه داریم. از میان اهالی رسانه بسیاری اسیر و جانباز شدند. در فاجعه منا شهیدی از اهالی رسانه داشتیم. در اتفاقات عراق و حملات داعش ما ۱۰ شهید رسانه‌ای برای دفاع از حرم داشتیم و رسانه‌های انقلابی بودند که مظلومیت‌های فراوان مردم سوریه و عراق را بیان کردند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مسیر کربلا
اوحدی در ادامه نشست گزارشی از اقدامات قرارگاه مردمی اربعین ارائه داد و گفت: امسال برای نخستین بار در مرز‌ها و مسیر نجف تا کربلا حضور خوبی داریم و در مرز ایران و عراق و در مسیر راهپیمایی بین نجف تا کربلا ۱۵ برنامه فرهنگی برای زائران تدارک دیده‌ایم. وی گفت: امسال ۵/۲ میلیون ایرانی و ۲۰۰هزار زائر غیرایرانی از مرز‌های ایران وارد عراق می‌شوند.
اوحدی با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های گذشته، کار رسانه‌ای درباره مراسم اربعین در تراز اقدامات پشتیبانی این مراسم نبوده است، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار با حمایت وزارت ارشاد، سه سینمای سیار برای اکران فیلم‌هایی که مناسبت این ایام را دارد در سه مسیر خروجی مستقر می‌شوند.
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری، ادامه داد: برپایی مراسم پرده‌خوانی، نقالی، تعزیه‌خوانی و... هم در این محل‌ها تدارک دیده شده است. به دلیل رویداد اربعین حسینی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب نمایشگاه بزرگ کاریکاتور نیز با همکاری مسعود شجاعی طباطبایی در سه مرز برپا می‌شود. نمایشگاه عکس، نمایشگاه آشنایی با شهدای مدافع حرم و نمایش بخشی از موزه عبرت از دیگر بخش‌های این رویداد است. اوحدی از برپایی هشت شب شعر آیینی شعرای عراقی و ایرانی تعزیه در یادواره شهدای شاخص محور مقاومت در عراق خبر داد و گفت: علاوه بر آن برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های مسیر اجرا می‌شود.
راهپیمایی جاماندگان اربعین
سعید اوحدی با اشاره به اینکه امسال نیز راهپیمایی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود، درباره این مراسم معنوی، توضیح داد: مراسم از ۶:۳۰ صبح با زیارت عاشورا آغاز می‌شود و از پنج مسیر به حرم می‌روند. پذیرایی هم انجام می‌شود و کارکنان شهرداری با لباس مشخص به اجرای بهتر کمک می‌کنند، البته پیش‌بینی ما حضور بیش از ۲ میلیون جمعیت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین است. اتوبوسرانی تهران ۲ هزار اتوبوس را برای بازگشت زائران در پیاده‌روی تهران از حرم عبدالعظیم حسنی در نظر گرفته است.
موکب‌های مشترک جوانان ایرانی و عراقی
حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در این نشست از راه‌اندازی موکب‌هایی با عنوان «موکب اتحاد» در مسیر اربعین خبر داد و گفت: در این موکب‌ها جوانان ایرانی و عراقی در کنار هم حضور خواهند داشت و مدل پذیرایی هم به این شکل خواهد بود که ایرانی‌ها به سبک عراقی‌ها و عراقی‌ها به سبک ایرانی‌ها پذیرایی خواهند کرد. اجرای سخنرانی‌های سه زبانه و حضور روحانیانی مسلط به سه زبان و برنامه‌هایی نیز برای کودکان در این موکب‌ها تدارک دیده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار