کد خبر: 932019
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
سردار رحیمی:
رئیس پلیس پایتخت، در اولین همایش غذای سالم/ لبنیات سالم، گفت: تلاش می کنیم تا فضای کسب و کار اصناف، تجار و کسبه توام با آرامش و امنیت باشد.

به گزار ش خبرنگار ما  سردار "حسین رحیمی"، ظهر امروز با حضور در اولین همایش (غذای سالم / لبنیات سالم) که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود، ضمن تاکید بر تلاش پلیس پایتخت بر ایجاد آرامش و امنیت در حوزه کاری و فعالیت صنوف مختلف، عنوان داشت: نیروی انتظامی وظیفه ایجاد سلامت در امنیت و آرامش جامعه را بر عهده دارد.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به ماموریت های فراوان نیروی انتظامی، گفت: پلیس اماکن عمومی تهران بزرگ با حفاظت و حمایت از اصناف و اقشار مختلف، تلاش دارد فضایی ایجاد کند تا واحدهای مختلف صنفی در آرامش و امنیت کامل به کار خود بپردازند.

رئیس پلیس پایتخت، تصریح کرد: راهبرد پلیس بر حمایت از اصناف تاکید دارد و کسانی که در چارچوب قانون فعالیت می کنند تحت حمایت کامل پلیس هستند.

وی با اشاره به این که بیشترین تخلف از سوی واحدهای صنفی بدون مجوز روی می دهد، گفت: تلاش می کنیم فضای کسب و کار تجار و کاسبان همراه با آرامش و امنیت باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: پلیس همراه کسبه است و با تمام توان برای آرامش شهروندان و کسبه فعالیت می کند.

**

 

 

پلیس باید مسیر نفوذ دشمن را تشخیص دهد

  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در سخنانی در مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: پلیس باید تشخیص دهد که دشمن از کدام مسیر قصد نفوذ دارد .

  به گزارش پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی با اشاره به اینکه جایگاه کنونی شما به عنوان یک کارآگاه ، یک موهبت و یک امانت است که به هر کسی داده نمی شود و اینکه مراقب باشید که خدای ناکرده غرور شما را فرا نگیرد و خدا را در مراحل کاری فراموش نکنید، بیان داشت: مراقب باشید که پس از یک عمر جهاد شبانه روزی و خدمت ، در روز قیامت به واسطه کم توجهی به خودتان و خانواده تان مورد بازخواست قرار نگیرید .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا  با اشاره به اینکه در حضور مقام معظم رهبری به ایشان عرض کردم که سربازان شما در مجموعه نیروی انتظامی و این مجاهدان فی سبیل الله از اعماق دل به شما سلام و درود می فرستند ، افزود:  تا روزی که در مجموعه عقیدتی سیاسی ناجا حضور داشته باشم به هیچ چیزی جز خدمت به مجموعه نیروی انتظامی فکر نخواهم کرد و به تمامی دوستان و همکاران می گویم که بنده جز عزت و منزلت شما آرزویی ندارم .

وی با تاکید بر اینکه  یک فرمانده عاقل از دستگاه تخصصی عقیدتی سیاسی به بهترین شکل بهره برداری می کند تا از نیروهای خود صیانت کند، عنوان داشت:جایگاه شما جایگاه بسیار حساسی است و یقین بدانید که دشمن برای شما دام گسترده است .

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی  افزود: سفارش طلبگی  و خادمی من به شما این است که  "بر شما باد مراقبت از خودتان – بر شما باد که خودتان را پیدا کنید – بر شما باد که قدر خودتان را پیدا کنید" که شما برای بهشت آفریده شدید و بهشت را به بها می دهند و نه به بهانه .

نماینده فرمانده معظم کل قوا در نیروی انتظامی با اشاره به سالروز شهادت حضرت عماریاسر از ایشان به عنوان شهید بصیرت یاد کرد و عنوان داشت: مقام معظم رهبری به عنوان یک انسان بصیر ، بر هوشیاری و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی تأکید فراوان دارند .

وی با تاکید بر اینکه بصیر باشید و بصیرت افزایی کنید تا با کنار رفتن غبارها ، فتنه بر شما آشکار شود، بیان داشت: پلیس باید تشخیص دهد که دشمن از کدام مسیر قصد نفوذ دارد .

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی افزود: افرادی که بر خواسته های به حق مردم موج سواری می کنند، از مردم جدا هستند و پلیس با آنها برخورد قاطع می کند . اشتباه نکنید و صف مردم را از اخلال گران اقتصادی و نظم اجتماعی جدا بدانید ؛ پلیس با مردم کوچه و بازار مهربان است اما با اخلال گران نظم و امنیت و با اخلال گران عرصه اقتصاد نامهربان و قاطع .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پایان سخنان خود عنوان داشت: مقام معظم رهبری از عملکرد فرمانده ناجا و شما کارکنان خدوم نیروی انتظامی خشنود و راضی و واقف و آگاه به تلاش ها و کمبودهای شما عزیزان هستند. فکر و تلاش همه مسئولین باید این باشد که به فکر معیشت و رفاه مجموعه پلیس باشند و این جزو مطالبات و پیگیری های اصلی مسئولین ناجاست .

**

ارائه خدمات مضاعف معاونت گذرنامه پلیس امنیت ویژه اربعین

  جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به خدمات مضاعف معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت (قرارگاه اربعین حسینی(ع)) به شهروندان، به مناسبت روزهای اربعین، گفت: این خدمات در مهر و آبان ماه امسال، نسبت به روزهای عادی افزایش چشمگیری داشته است.

  سردار "حمید هداوند"،   ضمن اشاره به عملکرد قرارگاه اربعین حسینی(ع) و انواع خدمات ارائه شده از سوی این معاونت، گفت: اخذ مدارک، ثبت در دبیرخانه، رفع نواقص، صدور گذرنامه، ارائه خدمات به مراجعان حضوری، خدمات به اتباع خارجی، رسیدگی به پرونده های مخدوش، انجام استعلام و رسیدگی به امور دانشجویان از جمله خدماتی است که در این ایام به شهروندان ارائه شده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به افزایش ارائه خدمات نسبت به روزهای عادی در این ایام، تصریح کرد: اخذ مدارک در دفاتر خدمات الکترونیکی، 93 درصد، اداره های تابعه گذرنامه 75 درصد، ثبت نامه ها 66 درصد، رفع نواقص 88 درصد، پیگیری و تسریع صدور گذرنامه 100 درصد و پیگیری های دیگر بین 75 تا 91 درصد افزایش داشته است.

سردار هداوند، اظهار داشت: با توجه به استقبال عاشقان حسینی، برای شرکت در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین امسال و بنابر تصمیم گیری های انجام شده در قرارگاه اربعین حسینی(ع) معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، در بخش های مختلف اداری، اقدام به ارائه خدمات مضاعف به زائران عتبات عالیات می کند.

وی در پایان، با اظهار امیدواری در خصوص ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات به زائران حسینی(ع)، گفت: این خدمات به صورت روزانه در مراکز دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی و ادارات معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی پایتخت ارائه می شود.#

 

*

دستگیری سارقان خودرو و کشف خودروی مسروقه

 فرمانده واحد گشت انتظامي قرارگاه شمال يگان امداد از دستگیری 2 سارق خودرو و کشف یک دستگاه خودروی مسروقه خبر داد و گفت: این سارقان در میدان تجریش شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، سرگرد يوسف سهل آبادي"   گفت: مأموران گشت انتظامي قرارگاه شمال يگان امداد هنگام گشت زنی در محدوده میدان تجریش متوجه شدند که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در حال پرسه زنی در اطراف میدان تجریش هستند.

وی افزود: با استعلام پلاک انتظامی خودروی سواری سارق، مشخص شدکه خودروی موصوف چند روز قبل به سرقت رفته است و دارای سابقه ثبت سرقت می باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری سارقان و توقف خودرو بیان داشت: در بازرسی صورت گرفته از خودروی سارق تعدادی آلات و ادوات سرقت کشف شد.

سرگرد سهل آبادی گفت: هر 2 سارق به سرقت خودرو با همکاری یکدیگر اعتراف و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس پیشگیری پایتخت قرار گرفت.

 

 

**

سارق خودرو، هنگام پرسه زنی در افسریه دستگیر شد

  رئیس کلانتری ، 118 ستارخان، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو در این محدوده، گفت: این سارق در حال پرسه زنی با خودروی مسروقه بود که از سوی ماموران گشت انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "علیرضا شعبانپور"،   گفت: روز گذشته یکی از ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده ستارخان بود که متوجه پلاک مخدوش شده یک خودرو شده و اقدام به استعلام آن از مرکز کنترل پلیس پایتخت کرد.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این خودرو سابقه سرقت از محدوده شهرری را دارد که با مشخص شدن این موضوع افسر پلیس به راننده خودروی مذکور دستور توقف داد اما راننده به جای اجرای دستور پلیس از محل فرار و سعی کرد با انجام حرکات خطرناک و مارپیچ از دست پلیس متواری گردد، که این اقدام به تعقیب وی منجر شده و در نهایت خودرو توسط مامور انتظامی، متوقف و بازداشت شد.

سرهنگ شعبانپور، عنوان داشت: متهم به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل و در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف و با تکمیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

کلانتر محله ستارخان، در پایان تصریح کرد: با شناسایی مالک خودرو، از وی دعوت شد برای تحویل خودروی خود به کلانتری مراجعه نماید.

 

**

زورگیران شرق تهران دستگیر شدند

  رئیس کلانتری 121 سلیمانیه، با اعلام خبر اجراي طرح برخورد با زورگیران و سارقان در این محدوده، گفت: در این عملیات 2 زورگیر دستگیر و ده ها قلم اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

 به گزارش خبرنگار ما،سرهنگ "محمود مالمیر"، در تشریح این خبر گفت: در راستاي درخواست شهروندان مبنی بر دستگیری و برخورد با سارقان و زورگیران این محدوده، تیم های اطلاعاتی این کلانتری اقدامات خود را بیش از گذشته پیگیری کردند و در نهایت 2 زورگیر عضو یک باند خلافکار که با اقدامات خود موجب ناامنی محله های این محدوده شده بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی از سوی مقام قضایی تیم های عملیاتی این کلانتری به محل پاتوق و مخفیگاه متهمان شناسایی شده اعزام و در یک عملیات ضربتی هر 2 متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ مالمیر، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده به ده ها فقره سرقت و زورگیری از شهروندان این محدوده اعتراف کرده و پس از شناسایی از سوی شاکیان پرونده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفتند.

کلانتر محله سلیمانیه، در پایان اظهار داشت: در این عملیات، ده ها دستگاه گوشی تلفن همراه، وجه نقد و ... کشف و ضبط شد که با شناسایی مالکانشان به آنها بازپس داده شد.

 

 

**

دستگیری سارق لوازم خودرو همراه اموال مسروقه

رئیس کلانتری ۱۵۶ افسریه، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق لوازم خودرو در این محدوده، گفت: در بازرسی از وسایل این متهم، سه دستگاه ضبط خودروی مسروقه کشف شد.

 به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "ایرج ارسلانی"،   گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که رفتار مشکوک که در میان خودروهای پارک شده در کنار خیابان پرسه می زد، مظنون شده و او را تحت تعقیب و کنترل قرار دادند.

وی افزود: این تعقیب و مراقبت ادامه داشت تا این که فرد مذکور پس از چند بار تجسس در میان خودروها و داخل آنها تلاش کرد با خم کردن در یک خودرو اقدام به سرقت لوازم داخلی آن کند که بلافاصله ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شده و پیش از این که بتواند در خودروی مذکور را باز کند او را دستگیر کردند.

سرهنگ ارسلانی، عنوان داشت: متهم که از حضور ماموران شوکه شده بود، سعی کرد با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد از دست ماموران متواری شود اما سرعت عمل ماموران این امکان را به وی نداده و در نهایت، این متهم، همراه سه دستگاه ضبط مسروقه ای که همراهش بود، به کلانتری منتقل شد.

کلانتر ۱۵۶ افسریه، در پایان ضمن اشاره به اعتراف متهم به جرایم خود مبنی بر سرقت از لوازم داخلی خودرو، گفت: این متهم پس از تکمیل پرونده به کلانتری منتقل شد و با شناسایی مالکان اموال مسروقه از آنها دعوت شد تا به کلانتری مراجعه و اموال خود را بازپس گیرند.

 

 

**

کشف 96 کيلو گرم ترياک از خودروی زوج قاچاقچی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام خبر دستگیری زوج قاچاقچی مواد مخدر، گفت: از خودروی این زوج قاچاقچی 96 کیلو و 200 گرم تریاک کشف شد.

 به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "محمد بخشنده"   گفت: ماموران این پلیس در پی دریافت خبری مطلع شدند یکی از قاچاقچیان مواد افیونی به همکاری همسرش مقداری مواد مخدر از یکی از استان های جنوبی کشور خریداری و قصد دارد تحت پوشش مسافر از شهر شیراز آن را با یک دستگاه خودروی سواری به شهر تهران منتقل کند که تحقیق در این خصوص آغاز و با تایید صحت خبر، نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از ماموران این پلیس محور مواصلاتی قم – تهران را تحت کنترل در آورند تا اینکه موفق شدند خودروی قاچاقچیان را در محور مواصلاتی اتوبان قم – تهران شناسایی و پس از دقایقی تعقیب، آنان را در عوارضی قم – تهران متوقف سازند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهمان، گفت: در بازرسی از خودروی آنان مقدار 96 کیلو و 200 گرم تریاک کشف و متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

 

**

پرسه زنی در ایستگاه مترو، به دستگيري سارقان ختم شد

فرمانده یگان انتظامی مترو از دستگيري 2 سارق خبر داد كه با پرسه زنی در سکوی متروها، ظن ماموران را برانگیخته بودند.

 به گزارش خبرنگار ما سرهنگ "علی راقی"   گفت: با گشت زنی های مستمر ، در ايستگاه های مترو، ماموران در ایستگاه تئاتر شهر ، متوجه رفتار مشکوک 2 تن از مسافران شدند که در بین مسافران دیگر در حال پرسه زنی بودند که بلافاصله ماموران پليس مترو به آنان نزدیک و ضمن دستگيري، برای تحقیقات آنان را به ایستگاه پلیس منتقل کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انجام بازجویی اولیه و بازرسی بدنی از آنان، گفت: در بازرسی بدنی انجام شده سه دستگاه گوشی همراه هوشمند از آنان کشف و متهمان اقرار کردند که یکی از گوشی ها را در روز گذشته از مسافری در ایستگاه دروازه دولت به سرقت برده اند.

وی بیان داشت: این متهمان در همان بازجویی اولیه به همکاری با یکدیگر در سرقت از مسافران مترو اقرار کردند و متهمان برای سیر مراحل قانونی، تحویل کلانتری مربوط شد.

 

**

دستگیری 240 تن از اراذل و اوباش تهران در 48 ساعت گذشته

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای چهارمین مرحله از طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر تهران، گفت: طی 48 ساعت گذشته همکارانم در پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ موفق به دستگیری 240 تن از اراذل و اوباش شده اند.

 به گزارش خبرنگار ما، سردار "حسین رحیمی" با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به اجرای چهارمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش، گفت: در 48 ساعت گذشته با اجرای این طرح، 240 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، زورگیر، متجاوز به عنف، مخلان نظم عمومی و کسانی که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بودند، دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: بر اساس گزارش های دریافتی از شهروندان، تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 و تحقیقات انجام شده از سوی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، این مرحله از طرح انجام و طی آن 225 عملیات در نقاط آلوده اجرا شد که طی آن 210 واحد صنفی متخلف همچون قهوه خانه و باشگاه بدنسازی، مورد پاکسازی قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح 68 تفرجگاه و پارک از لوث وجود اراذل و اوباش پاکسازی شد و 25 نقطه معرفی شده از سوی شهروندان نیز مورد پاکسازی قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به اینکه 45 تن از دستگیرشدگان زیر 18 سال سن دارند، گفت: این افراد دستگیر شده پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم، به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

سردار رحیمی، با اشاره به این مطلب که 51 تن از افراد دستگیر شده سابقه دستگیری و بازداشت به جرم اوباشگری داشته اند، تصریح کرد: در این طرح در مجموع، 64 قبضه سلاح سرد، 10 قبضه کلت کمری، 2 قبضه کلاش و 2 قبضه نارنجک کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در ادامه به کشف 16 انبار دپوی کتب غیرمجاز و برخورد با کسانی که به نشر کتاب های غیرمجاز می پرداختند، اشاره کردو افزود: در این عملیات 333 هزار جلد کتاب که همگی فاقد مجوز چاپ، کپی غیرقانونی و بدون اجازه ناشر به چاپ رسیده بود کشف و در این راستا 15 تن دستگیر شدند.

وی عنوان داشت: این اقدام در راستای حمایت همه جانبه از حقوق ناشران، نویسندگان و کتابفروشان به اجرا درآمد و با هماهنگی کامل اتحادیه های صنفی مرتبط انجام شد تا کتب فاقد مجوز، ضاله، غیر قانونی و کپی های بدون اجازه جمع آوری شوند.

رئیس پلیس پایتخت، همچنین به دستگیری افرادی اشاره کرد که با جعل عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه کرده و از مالکان آنها اخاذی می کردند.

سردار رحیمی، در بخشی دیگر از سخنان خود به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی سابقه دار اشاره کرد و گفت: این متهم پیش از این به جرم کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد و بیش از 7 ماه به زندان افتاد اما پس از طی دوره محکومیت مجددا به سراغ تخلفات خود رفته بود که به جرم کلاهبرداری 4.5 میلیاردی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان به وضعیت بسیار مطلوب امنیت اشاره کرد و افزود: سرقت های خرد از جمله سرقت تلفن همراه افزایش داشته است که طرح هایی را در حوزه کلانتر های شهر تهران، برای کاهش آن آغاز کرده ایم.

 

 

سارقان 50 میلیونی دستگیر شدند

  رئیس کلانتری 138 جنت آباد از انهدام باند چهار نفره سارقان در منازل جنت آباد خبر داد و گفت: از خودروی سارقان مقداری طلاجات به ارزش تقریبی 50 میلیو تومان کشف شد.

 به گزارش خبرنگار ما،‌ سرهنگ "سعید لشینی"   به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با وقوع چند فقره سرقت منزل به یک شیوه، جلسه ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی ضمن بررسی شیوه سرقت به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: با تحقیقات و تحلیل های انجام شده از سوی ماموران و گشت زنی های مستمر در محدوده های جرم خیز، در نهایت نیمه شب گذشته ماموران به سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری مظنون و پس از تعقیب و مراقبت مظنونین مشخص شد این چهار تن با خودروی سواری خود ضمن پرسه و زاغ زنی منازل، و اطمینان از عدم حضور اهالی ساختمان ها اقدام به تخریب سرقت منازل می کنند.

کلانتر محله جنت آباد، عنوان داشت: سارقان که از طریق بالکن ساختمان ها وارد منازل می شدند، در نهایت با تلاش ماموران، این چهار سارق قبل از ورود به یک خانه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازرسی از خودروی سارقان بیان داشت: در بازرسی انجام شده مقداری طلاجات به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان که به طرز ماهرانه ای در داخل خودر جاسازی شده بود به همراه تعدادی ابزار آلات سرقت کشف شد.

سرهنگ لشینی با اشاره به انتقال سارقان به کلانتری، در پایان اظهار داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده به چهار فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده به همراه ادوات سرقت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

 

با شناسایی اموال مسروقه، سارق به 10 فقره سرقت اعتراف کرد

  رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس از دستگیری سارقی با 10 فقره سرقت لوازم خودرو خبر داد و گفت: این سارق پس از شناسایی اموال مسروقه توسط مالباختگان به سرقت اموال اعتراف کرد.

 به گزارش خبرنگار ما سرهنگ "منصور حشمتیان"   گفت: ماموران این کلانتری نیمه شب گذشته هنگام گشت زنی در محدوده خیابان 220شرقی به يک دستگاه خودروی سواری که راننده آن صندلی سرنشین را خوابانده بود، مشکوک و برای بررسی موضوع به خودرو نزدیک شدند.

وی گفت: راننده خودرو که خود را در داخل خودرو پنهان کرده بود،به محض دیدن ماموران در نزدیکی خودرو ، از خودرو پیاده و قصد فرار از محل را داشت که ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و ضمن دستگیری مظنون، وی را تحت بازجویی اولیه قرار دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودروی موصوف تعدادی تجهیزات مستعمل قطعات خودرو شامل: باطري خودرو، قفل پدال خودرو، قفل فرمان تخريب شده، سنگ فرز، دستگاه فارسي بر، دستگاه دريل، اره دسيکي و سوئيچ خودروهای مختلف، جعبه ابزار کشف کردند اما منکر ارتکاب هر جرمی بود که برای روشن شدن موضوع به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ حشمتیان توضیح داد: تعدادی از مالباختگان که به همین شیوه خودروشان مورد سرقت واقع شده بود، پس از شناسایی به کلانتری دعوت تا اموال کشف شده را مورد شناسایی دهند که تعدادی از مالباختگان اموال خود را در بین اموال کشف شده از سارق شناسایی کردند.

وی افزود: سارق که چاره ای جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و در نهایت به 10 فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کر د و اموال شناسایی شده با اخذرسید تحویل مالکان آنها شد.

کلانتر محله جوادیه تهرانپارس، خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

 

دستگیری موبایل قاپ در شهرری

  سرکلانتر نهم پلیس پایتخت، با اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای در محدوده شهرری، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به چهار فقره سرقت گوشی تلفن همراه در یک روز اعتراف کرد.

سرهنگ "امید بهمنیاری"،   گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری 131 شهرری، در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که یکی از شهروندان سراسیمه به آنها مراجعه و اظهار داشت که در حال مکالمه با تلفن همراه بوده که از سوی یک سارق موتورسوار مورد سرقت قرار گرفته است.

وی افزود: با اعلام این خبر و بنابر این احتمال که سارق هنوز در محدوده سرقت حضور دارد، ماموران مشخصات خود و وسیله نقلیه این سارق را دریافت کرده و به بررسی و گشتزنی در محدوده پرداختند.

سرکلانتر نهم پلیس پایتخت، تصریح کرد: این اقدام نتیجه داد و ماموران پس از مدتی گشتزنی موفق به شناسایی سارق شده و او را که سعی داشت با توجه به ترافیک خیابان ها خود را از دست قانون رها کند، تحت تعقیب قرار داده و دستگیر کنند.

با دستگیری متهم، وی به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه شهروندان اعتراف و در بازرسی از وسایل وی نیز چهار دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه که در همان روز به سرقت برده بود، کشف شد.

به این ترتیب، متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در ادامه مالکان تلفن های همراه مسروقه شناسایی شده و از آنها دعوت شد برای تحویل اموال مسروقه شان به کلانتری مراجعه کنند.

 

 

کیف قاپ های سابقه دار گرفتار قانون شدند

  رئیس کلانتری 124 قلهک، با اشاره به دستگیری 2 کیف قاپ در این محدوده، گفت: با دستگیری متهمان، پنج کیف مسروقه متعلق به شهروندان کشف و به آنها بازپس داده شد.

سرهنگ "محمد قدیمی"،   به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص کیف قاپی های مکرر از سوی 2 موتورسوار سارق، پرونده ای در این زمینه تشکیل و تیمی از ماموران تجسس این کلانتری برای شناسایی متهم وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طی بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخصات ظاهری متهمان و موتورسیکلتشان به دست آمد و در اختیار ماموران گشت های انتظامی این کلانتری قرار گرفت و از سوی پیام های هشداری در خصوص مراقبت های لازم برای پیشگیری از سرقت و کیف قاپی به شهروندان ارایه شد.

کلانتر محله قلهک، اظهار داشت: این اقدامات ادامه داشت تا این که روز گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی این کلانتری متهمان تحت تعقیب را در بلوار شهرزاد مشاهده و به تعقیب آنها پرداخت.

سرهنگ قدیمی، تصریح کرد: متهمان که متوجه حضور پلیس شده بودند سعی کردند با انجام حرکات خطرناک و مارپیچ از دست قانون فرار کنند اما سرعت عمل و تیزهوشی پلیس به آنها این امکان را نداد و در نهایت با شلیک هوایی پلیس هر 2 متهم مجبور به توقف و تسلیم شدند.

وی اظهار داشت: متهمان به کلانتری منتقل شدند و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت از شهروندان اعتراف کردند و در بازرسی از وسایل همراهشان پنج کیف مسروقه زنانه که در همان روز به سرقت برده بودند، کشف شد.

به این ترتیب، از طریق بررسی های انجام شده مالباختگان شناسایی شدند و ضمن دعوت به کلانتری اموال مکشوفه به آنها باز گردانده شد و متهمان نیز با شکایت مالباختگان برای تحقیقات بیشتر به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

 

 

اعتراف 9 فقره ای متهم در کلانتری

  رئیس کلانتری 151 یافت آباد، ضمن اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده جانبازان، گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به 9 فقره سرقت کامپیوتر خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ "محمدرضا موسوی"، در این خصوص به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: چندی پیش ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در حوزه استحفاظی خود بودند که فردی را در حال کلنجار رفتن با قفل در یک خودرو مشاهده و برای بررسی موضوع به سمت وی تغییر مسیر دادند.

وی افزود: این متهم به محض دیدن ماموران سعی کرد از محل فرار کند که با سرعت عمل ماموران ناکام مانده و در همان محدوده دستگیر و به همراه خودروی سواری اش، به کلانتری منتقل شد.

کلانتر محله یافت آباد، تصریح کرد: متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف و در بازرسی از وسیله نقلیه وی 9 دستگاه کامپیوتر خودرو(ECU) کشف شد که متهم در اعترافات خود به سرقت آنها اقرار کرد.

به این ترتیب، پرونده این سارق تکمیل و به همراه اموال مسروقه برای تحقیقات بیشتر به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 

 

اعتراف سارق به 8 فقره سرقت قطعات خودرو

  رئیس کلانتری 190 مجیدیه، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در این محدوده، گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به هشت فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ "علی نعمتی"،   به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان در خصوص سرقت های لوازم داخلی خودرو در این محدوده، تیمی از ماموران این کلانتری برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با شناسایی محل هایی که احتمال سرقت می رفت مسیر تردد سارق یا سارقان احتمالی تحت کنترل قرار گرفت و در نهایت مشخص شدکه یک سارق حرفه ای اقدام به سرقت ها می کند که طی آن با انجام یک اقدام ضربتی این سارق در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

کلانتر محله مجیدیه، افزود: متهم به کلانتری منتقل و در بازجویی های انجام شده به هشت فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های شرق تهران اعتراف و در بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اموال مسروقه از جمله، ضبط و باند، گوشی تلفن همراه، باطری و کامپیوتر خودرو و ... كشف شد.

گفتنی است، متهم نیز در کلانتری به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرای ناحیه چهار رسالت منتقل شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار