کد خبر: 933191
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
سجاد مرسلى
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال نیز همانند سال‌های گذشته و به شکلی گسترده‌تر در برگزاری مراسم اربعین حضور داشت که استقرار چندین موکب در مناطق چزابه، شلمچه، مهران، کربلای معلی، نجف اشرف و مسیر بین این دو شهر، حمایت از برپایی ۳۵ موکب مردمی، فراهم کردن امکانات درمانی و دارویی برای ۵۰ هزار بیمار، مساعدت در اعزام ۸۰۰ زائر اولی و تدارک بزرگ‌ترین پارکینگ توسط این ستاد برای رفاه حال زائران، از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

امسال و با راه‌اندازی پویش «روادید بهشت»، در قالب ۱۶ کاروان، ۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کشور از جمله هیرمند، نیمروز و هامون در استان سیستان و بلوچستان، شاخن در خراسان جنوبی، احمد فداله در خوزستان، بشاگرد در هرمزگان و مناطق دیگر توسط ستاد اجرایی به کربلا اعزام شدند. این زائران تنها هزینه ویزا را خودشان پرداخت کردند و مابقی مخارج سفر هر زائر معادل ۱۲ میلیون ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقبل شد. مدیرعامل بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص چگونگی انتخاب این ۸۰۰ زائر می‌گوید: «این زائران از مناطق محرومی که طرح توسعه روستایی در آن‌ها اجرایی شده است، انتخاب شدند. جوان بودن، داشتن ۲۰ تا ۴۵ سال سن و زائر اولی بودن از جمله ملاک‌های گزینش این افراد بوده است.» امیرحسین مدنی از استقرار سه موکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق مرزی مهران، شلمچه و چزابه و هم‌چنین برپایی موکب در کربلا، نجف و مسیر میان این دو شهر خبر داده و تأکید کرد: «در این موکب‌ها در قالب طرح احسان‌الحسین، روزانه ۲۰ هزار غذا و حجم قابل ملاحظه‌ای آب آشامیدنی میان زائران توزیع شد. هم‌چنین موکب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مستقر در کربلا نیز قابلیت اسکان ۵ هزار زائر را در شبانه‌روز داشت و به همین تعداد زائر را نیز اطعام می‌کرد.»

اعزام ۲۴۰ پزشک و بهیار
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم پیاده‌روی اربعین به ۵۰ هزار نفر از زائران حسینی، خدمات دارویی و درمانی ارائه داد. مدیرعامل شرکت برکت‌تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این باره می‌گوید: «امسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با استقرار چهار ایستگاه در شهر‌های نجف و کربلا، عمود ۸۲۸ بین این دو شهر و راه‌اندازی واحد سیار میان مرز‌های چزابه و شلمچه بیش از ۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی را ویزیت پزشکی کرد.» دکتر سیدمحمد پورحسینی ادامه می‌دهد: «ویزیت این زائران به‌طور کامل شامل معاینه توسط پزشک و تجویز و تحویل دارو، کاملاً به شکل رایگان انجام پذیرفت.» وی از توزیع ۱۳۰ قلم دارو در این ایستگاه‌های سلامت خبر داده و تأکید می‌کند: «۱۴۰ پزشک، پیراپزشک، پرستار و امداد جهادی در این چهار ایستگاه به شکل داوطلبانه به خدمت‌رسانی مشغول بودند. هم‌چنین ۱۰۰ بهیار و پزشک نیز با تجهیز به کوله‌پشتی‌های حاوی دارو و ادوات اولیه درمانی، در مسیر نجف تا کربلا در تردد بودند و به ۱۲ هزار نیازمند خدمات درمانی ارائه دادند.»

قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اعزام نیرو‌های جهادی شامل پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در ۱۰روزه منتهی به اربعین حسینی به ارائه خدمات به زائران پرداخت. در همین رابطه مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را به دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کرده و می‌گوید: «امسال تلاش کردیم گروه‌های جهادی فعال در حوزه سلامت و درمان را ساماندهی کنیم. در این راستا، ۱۴۰ پزشک، پیراپزشک و بهیار با کوله‌پشتی حاوی دارو و در طول مسیر پیاده‌روی میان نجف تا کربلا به ارائه خدمات درمانی به زائران پرداختند.» به گفته محمد ودود حیدری تلاش این قرارگاه متمرکز بر این مهم بوده که حالت مردمی پیاده‌روی اربعین در بخش پشتیبانی هم حفظ شود و در این راستا، از ۴۰گروه جهادی فعال در عرصه‌های مختلف حمایت شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار