کد خبر: 933206
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷
روایتی از شهید دانش‌آموز مهرداد عزیزاللهی
مصاحبه از صدا و سیما پخش می‌شود، حضرت امام خمینی آن فیلم را می‌بیند و می‌خواهد تا مهرداد را پیش ایشان ببرند. امام مهرداد را می‌بینند و بازوی او را می‌بوسند و او هم دست امام را می‌بوسد
وقتی نام بسیج دانش‌آموزی و شهدای نوجوان دفاع مقدس به میان می‌آید، بسیاری از مردم ایران یاد دانش‌آموز شهید اصفهانی می‌افتند که با صراحت و شجاعت از حضورش در جبهه دفاع و آنجا را محل خودسازی توصیف می‌کند و از همه پدر‌ها و مادر‌ها می‌خواهد که اگر خودشان نمی‌توانند به جبهه بیایند حداقل مانع رفتن فرزندانشان نشوند.

شهیدمهرداد عزیزاللهی را می‌گویم. نوجوان بسیجی اصفهانی که قبل از شهادت خود گفت‌وگویی ماندگار و تاریخی با خبرنگار حاضر در خطوط مقدم جبهه انجام می‌دهد. ۱۳ آبان روز بسیج دانش‌آموزی بهانه‌ای می‌شود تا با خانواده این شهید عزیز تماس بگیرم. صدای لرزان و آهسته پدر شهید از آن سوی خط تلفن به گوشم می‌رسد. خودم را معرفی می‌کنم و می‌گویم می‌خواهم از خاطرات خود از مهرداد بگویید. اما حال و احوالش برای گفت: وگو کردن مساعد نیست و همین افتخار همکلامی را از ما می‌گیرد، اما نمی‌شود در روز دانش‌آموز از این شهید و مجاهدت‌هایش سخن نگفت. برای همین یک بار دیگر متن آن مصاحبه را خواندم و این وجیزه را نوشتم تا یادکردی باشد از این دانش‌آموز شهید.

تعدادی از رزمنده‌های نوجوان و جوان کنار هم در جبهه نشسته‌اند. خبرنگار نزدیک خاکریز می‌شود و میکروفن را به سمت مهرداد می‌گیرد و از او می‌خواهد خودش را معرفی کند و مهرداد با قرائت آیاتی از سوره طه سخنش را آغاز می‌کند: «رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی واحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی.» و بعد با سلام به امام زمان (عج) و نایب بر حقش قلب تپنده مستضعفان جهان امام خمینی صحبتش را ادامه می‌دهد.
مهرداد از انگیزه خود برای حضور در جبهه اینگونه می‌گوید: «آنچه باعث شد من به جبهه بیایم روایت آن برادر‌هایی بود که قبلاً به جبهه آمده بودند و از جبهه برایم صحبت کرده بودند. اینکه جبهه چه خاصیت‌هایی دارد. اینکه هر کسی بیاید از همه لحاظ در جبهه ساخته می‌شود و ناخالصی‌ها و گناهانشان از بین می‌رود. به جبهه آمدم شاید کمکی در راه خدا بکنم.»

خبرنگار می‌پرسد: «خانواده راضی به حضورتان در جبهه بودند؟» و او می‌گوید: «اتفاقاً پدر و مادرم زمینه حضور من را در جبهه فراهم کردند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم. از دیگر پدر‌ها و مادر‌ها هم می‌خواهم که اینقدر احساسی نباشند. اینقدر به فرزندانشان وابسته نباشند. هم خودشان بیایند و هم به بچه‌ها اجازه بدهند که به جبهه بیایند که ان‌شاءالله در جبهه ساخته شوند. باید بیایند حتی برای یک هفته هم که شده در جبهه باشند، حتی برای تماشا.»

مصاحبه از صدا و سیما پخش می‌شود، حضرت امام خمینی آن فیلم را می‌بیند و می‌خواهد تا مهرداد را پیش ایشان ببرند. امام مهرداد را می‌بینند و بازوی او را می‌بوسند و او هم دست امام را می‌بوسد.
شهید «مهرداد عزیزاللهی» در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره «ام‌الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد. این دانش‌آموز شهید تنها نمونه‌ای است از هزاران هزار عاشق دلباخته ولایت فقیه که به ندای امام زمان خود لبیک گفت و در این راه جان به جان آفرین تقدیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار