کد خبر: 933309
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
گزارش میدانی جوان از راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان:
۱۳ آبان را دیگر نمی‌توان تنها یک روز سیاسی خواند؛ ترامپ که به خیال احمقانه خود می‌خواست با فشار‌های اقتصادی مردم ایران را از پای درآورد، عملاً کاری کرد که ۱۳ آبان ۱۳۹۷ فرای همه اختلافات درونی، به روزی پر شکوه برای ایران و ایرانی تبدیل شود. روزی که نماد مقاومت سیاسی – اقتصادی ملت ایران در برابر نظام سلطه است و همچون ستاره‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد درخشید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین - مهسا گربندی: ۱۳ آبان را دیگر نمی‌توان تنها یک روز سیاسی خواند؛ ترامپ که به خیال احمقانه خود می‌خواست با فشار‌های اقتصادی مردم ایران را از پای درآورد، عملاً کاری کرد که ۱۳ آبان ۱۳۹۷ فرای همه اختلافات درونی، به روزی پر شکوه برای ایران و ایرانی تبدیل شود. روزی که نماد مقاومت سیاسی – اقتصادی ملت ایران در برابر نظام سلطه است و همچون ستار‌های در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد درخشید.

روز گذشته راهپیمایی سراسری و عظیم ۱۳ آبان در نقاط مختلف کشور با حضور گسترده ملت ایران برگزار شد. در حالی که کاخ سفید سعی داشت با جنگ رسانه‌ای و هم زمان کردن دور جدید تحریم‌ها با این روز مردم را از جمهوری اسلامی جدا کند، پیر و جوان ایرانی با شرکت در این مراسم و سردادن شعار‌های «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» ضدامریکایی‌ترین ۱۳ آبان تاریخ را رقم زدند. هم قدمی نسل‌های اول و چهارم انقلاب در کنار یکدیگر ثابت کرد، با گذشت چهل سال و با وجود همه سختی‌ها، مردم ایران همچنان پای آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و فشار‌های امریکا نه تنها از عزم آنان نکاسته، بلکه آن‌ها را مشتاق‌تر و با انگیزه‌تر کرده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار جوان آنلاین، ۱۳ آبان امسال با حضور سلایق مختلف، با شکوه‌تر و پرشورتر از هر سال بود. دست نوشته‌ها، پلاکارد‌ها و شعار‌های مطرح شده همه نشان از اوج بغض و نفرت ایرانیان از نظام سلطه داشت. شرکت کنندگان از هر رنگ، نژاد و مذهبی مصمم شده بودند، جواب دندان‌شکنی به قلدری‌ها و زورگویی‌های اخیر ترامپ و هم کیشانش بدهند.
 
با حضورمان مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان امریکایی می‌زنیم

حانیه سادات مؤمنی که یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان است و ۲۹ سال دارد، پرچم مرگ بر امریکا را در دست گرفته و آماده شرکت در راهپیمایی شده است. او به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «۱۳ آبان تاریخی است که سه اتفاق مهم در آن افتاده و در هر سه این اتفاقات امریکا دست داشته است؛ بنابراین به اینجا آمده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان امریکا بزنیم و بگوییم که دست از دخالت‌هایش بردارد. از اول انقلاب تا امروز تحریم‌های مختلفی علیه کشور صورت گرفت و این تحریم‌ها از سال ۹۰ تشدید شد، اما درست در همین زمان بود که ما خودکفا شدیم و پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، بنابراین مانور دادن ترامپ برای تشدید تحریم‌ها هم باعث نمی‌شود ما از هدف‌مان دست برداریم.»

هر دقیقه به جمعیت اضافه می‌شود و از تمام خیابان‌های فرعی سیل جمعیت می‌آید و به تعداد شرکت‌کنندگان راهپیمایی اضافه می‌شود. در کنار پیاده‌رو مرد جوانی به همراه پسر پنج ساله‌اش ایستاده. این آقا که نامش اکبر خضری است به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «من با پسرم هر سال به راهپیمایی ۱۳ آبان می‌آیم تا به امریکا ثابت کنم همیشه در صحنه و پشت رهبر معظم انقلاب هستیم و با حضور حماسی خودمان مشتی محکم در دهان یاوه‌گویان امریکایی و وابستگان آن خواهیم زد.»

خوشحالم هر سال به تعداد حاضران این راهپیمایی اضافه می‌شود

آقای تمدن در گوشه‌ای نشسته و پرچمی مقوایی با شعار «هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید» را در دست گرفته. او که تقریباً ۵۰ سالش است به جمعیت عظیم جوانانی که برای این راهپیمایی آمده‌اند نگاه می‌کند و به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «معمولاً هر سال در این راهپیمایی شرکت می‌کنم و از دیدن جوانانی که پرشور و حال به اینجا می‌آیند و هوای وطن‌شان را دارند، لذت می‌برم. امروز روز این جوانان است و خوشحالم که هر سال به تعداد حاضران این راهپیمایی اضافه می‌شود.»
 
حرف‌های مفت ترامپ باعث شد تا به اینجا بیایم

او ادامه می‌دهد: «همسرم مریض است و نمی‌خواستم امسال در راهپیمایی شرکت کنم، اما رفتار ترامپ و حرف‌های مفتش باعث شد تصمیمم عوض شود و خودم را موظف بدانم که حتماً به این راهپیمایی بیایم.»

چرا مرگ بر آمریکا؟

دانش آموزان زیادی در اینجا حضور دارند. سربند‌ها و پرچم‌هایی که در دست گرفته‌اند توجه همه را به خود جلب می‌کند. آن‌قدر مراسم باشکوه برگزار شده که دوربین‌ها بی‌وقفه در حال ثبت این لحظات هستند و عکاسان برای عکس گرفتن از سوژه‌ها شش‌دانگ حواس‌شان را جمع کرده‌اند که مبادا صحنه‌ای از چشم‌شان دور بماند.
 
حرف‌های مفت ترامپ باعث شد تا به اینجا بیایم
 
چندین غرفه نیز در اطراف خیابان قرار گرفته و هر کدام‌شان با دیگری فرق دارد. بالای یکی از این غرفه‌ها نوشته شده: «چرا مرگ بر امریکا؟ و بر دیواره‌های آن برگه‌هایی نصب شده که جنایات امریکا را نمایش می‌دهد.»
 
حرف‌های مفت ترامپ باعث شد تا به اینجا بیایم
 
نه تحریم و نه بدتر از آن اثری در ما ندارد

یکی از دانش‌آموزان که مشغول نگاه کردن به این برگه‌هاست، اسمش نفیسه زلفی است و ۱۴ سال سن دارد. او به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «من به همراه همکلاسی‌هایم به اینجا آمدیم تا با حضورمان به امریکا بفهمانیم نه تحریم و نه بدتر از آن اثری در ما ندارد و او هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. با اینکه ما ۱۴ سال‎مان است، اما در مقابل امریکای ظالم می‌ایستیم و یک مشت خاک پاک کشورمان را به آن‌ها نمی‌دهیم.»

سید ابوالفضل قربانپور، یکی دیگر از نوجوانانی است که در این راهپیمایی شرکت کرده و ۱۳ سالش است. او درباره علت حضورش در این مراسم می‌گوید: «به اینجا آمده‌ام تا به امریکا بفهمانم، ایران با اقتدار مقابل استکبار ایستاده است و تحریم‌هایی که علیه کشور ما درنظر می‌گیرند هیچ اثری ندارد و اتحادمان را داریم و با صبر بیشتر آن‌ها را از پای در می‌آوریم.»

حضورمان در راهپیمایی ۱۳ آبان، دشمن را بیشتر از قبل ناامید می‌کند
 
مجتبی یعقوبی که ۱۸ سالش است با همکلاسی‌هایش در گوشه‌ای از این راهپیمایی پرچم بزرگی را در دست گرفته که روی آن از قول امام خمینی (ره) نوشته شده است: «امریکا دوست نمی‌خواهد، خدمتگزار می‌خواهد.» او درباره علت حضورش در راهپیمایی ۱۳ آبان می‌گوید: «در این عرصه‌ای که دشمنان به کشور ما هجمه آورده‌اند، ما باید حضور داشته باشیم تا پایبندی‌مان را به نظام نشان دهیم. حضور ما باعث ناامیدی دشمنان‌مان می‌شود و در ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته است، همیشه مقاومت‌مان را نشان داده‌ایم و از این به بعد نیز همین کار را خواهیم کرد.»

علیرضا کاظمی هم در ادامه حرف‌های همکلاسی‌اش می‌گوید: «ما آمده‌ایم که ننگ بر استکبار و ننگ بر امریکا را فریاد بزنیم تا به گوش همه جهانیان برسد. حتی اگر تحریم‌ها هم تشدید شود اصلاً مهم نیست و ما همینطور با اقتدار به راهمان ادامه می‌دهیم. ذر‌ه‌ای تحریم‌ها ما را از آرمان‌ها و اهدافمان دور نخواهد کرد و تأثیری بر ما نمی‌گذارد. ما جوانان آینده‌ساز این انقلاب اسلامی هستیم و مانند پدران‌مان از امریکا برائت می‌جوییم.»

اجازه نمی‌دهیم امریکا برایمان تصمیم بگیرد

دسته دیگری از دانش‌آموزان دختر که چفیه بر دوش‌شان است، حرکت می‌کنند و پرچم‌هایی در دست دارند. سما فلاحی، یکی از همین دانش‌آموزان است که به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «چندین سال پیش دانش‌آموزان آمدند و جانشان را برای دفاع و استقلال کشور دادند. حالا ما آمده‌ایم که بگوییم به کاری که آن‌ها کردند ایمان داریم و در مسیر آن‌ها حرکت می‌کنیم. امریکا هم از حضور ما عصبانی می‌شود و به خیال خودش می‌تواند با تحریم‌ها ما را بترساند. اما هیچ کس نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد.»
 
حرف‌های مفت ترامپ باعث شد تا به اینجا بیایم
 
کمی جلوتر بنر بزرگی با طرح عکس‌های دلار امریکایی روی زمین پهن شده است و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی آن را لگد می‌کنند و با زیر پا گذاشتن واحد پول امریکا و نماد سلطه‌خواهی اقتصادی این کشور بر جهان، عزم خود را در مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمن به ویژه در حوزه ارزی نشان می‌دهند.
 
حرف‌های مفت ترامپ باعث شد تا به اینجا بیایم

اتحادمان را به جهان ثابت می‌کنیم

زهرا صفایی ۳۵ سالش است. او با لگدکوب کردن بنر دلار امریکایی به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «همانطور که امریکا علاقه‌ای به حضور ایران با این قدرت ندارد ما نیز علاقه‌ای به وجود دولت استکباری مثل امریکا نداریم. در تاریخ و در زمان‌های مختلف نشان داده شده که اگر مردم با هم باشند نه تنها تحریم بلکه بدتر از آن هم نمی‌تواند اثری در کشور داشته باشد. برای همین متحد بودن ما رمز موفقیت ما بوده و هست؛ بنابراین به این راهپیمایی می‌آییم و اتحادمان را به جهان ثابت می‌کنیم.»
 
مخالفت راهپیمایان با تکرار هر نوع مذاکره با شیطان

در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، قطعنامه تظاهرات سراسری مردم متدین و همیشه در صحنه ایران اسلامی قرائت شد و بر مخالفت راهپیمایان با تکرار هر نوع مذاکره با شیطان تأکید شد. امسال نیز به رسم سال‌های گذشته مردم کشورمان با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز ملی مبارزه با اسـتکبار، یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان، به خصوص از شیطان بزرگ نشان دادند و به سمت خانه‌هایشان حرکت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار