کد خبر: 933381
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
مجتبی باستان
در فروردین ماه ۱۳۹۴ عربستان با پشتیبانی امارات، بحرین، کویت و قطر، سودان، اردن، مصر و حمایت ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه‌های واهی در یک حمله نظامی تحت عنوان «عاصفه‌الحزم» به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن حمله کرد و این حمله تاکنون خسارت‌های زیادی را به این کشور مظلوم وارد کرده است. این در حالی است که محور عربی، غربی و عبری همچنان تا امروز این حمله را ادامه داده‌اند.
صرف‌نظر از توصیف چگونگی این حمله متجاوزانه و وحشیانه، اگر از زاویه نگاه حقیقت‌بین و بشردوستانه به آن بنگریم بی‌شک این تجاوز برای عربستان و هم‌پیمانانش دستاوردی جز رسوایی و ذلت به همراه نداشته است که به صورت مختصر و موجز به بخشی از آن‌ها اشاره می‌شود:
۱- بدعت‌گذاری در تجاوز و حمله یک کشور مسلمان به کشور مسلمان دیگر در دوران حساس کنونی بدون دلایل محکمه‌پسند بین‌المللی.
۲-ائتلاف‌سازی جهت حمله چند کشور تا بن‌دندان‌مسلح به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن که ابزار دفاعی آن‌ها نسبت به ساز و برگ نظامی متجاوزان بسیار ناچیز است.
۳-نمایان شدن چهره کریه آل‌سعود در همکاری با رژیم صهیونیستی در این جنگ به گونه‌ای که برای بسیاری از کشور‌های مسلمان واضح است که دیگر عربستان مانند گذشته داعیه جبران شکست‌های اعراب از صهیونیست‌ها را ندارد و به سمت عادی‌سازی روابط در حرکت است.
۴-تلاش برای متلاشی کردن و پا نگرفتن یمن واحد، چراکه یمن قوی و متحد در فضای ژئوپلتیک نزدیکش، می‌تواند فضای اقتصادی خصوصاً انتقال منابع انرژی را در دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه راهبردی باب‌المندب به مخاطره بیندازد. چنانچه یمن به قسمت‌های کوچک‌تری تبدیل شود، تسلط وکنترل عربستان بر آن بیشتر می‌شود.
۵-رژیم سعودی در یمن قصد ادامه این جنگ را دارد و ادامه این جنگ باعث کشتار و قتل عام مردم مسلمان و مظلوم و بی‌دفاع خواهد شد.
طبق آمار رسمی یکی ازسایت‌های معتبر یمن به نام «المرکز القانونی للحقوق والتنمیه» تاکنون بیش از ۱۵ هزارنفر کشته و ۲۳ هزار نفر مجروح شده‌اند. رژیم سفاک سعودی باید روزی تاوان و پاسخ این جنایات را به افکار عمومی دنیا و مسلمانان جهان بدهد.
۶-بازکردن پای بیگانگان و اعتقاد به حضور آنان برای برقراری امنیت در منطقه. رژیمی که امنیت عاریتی برای خودش ایجاد کرده وکاملاً وابسته استکبار جهانی خصوصاً امریکای جنایتکار است. این رژیم دیگر نمی‌تواند داعیه‌دار مرکزیت جهان اسلام باشد، زیرا یکی از مبانی متعالی اسلام ناب، مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم است. همه می‌دانند حمله ناهمتراز آل‌سعود به یمن با پشتیبانی امریکا انجام شده است.
۷-هویدا است که ملک سلمان و پسرش به دنبال حذف رقبای سیاسی خود از صحنه بوده‌اند به همین خاطر جنگ یمن را به راه انداختند تا اقدام به بازسازی قدرت در آل‌سعود نمایند. این رؤیا نه تنها محقق نشده بلکه این به دلیل مقاومت یمنی‌ها نیز آشفته‌تر شده است.
۸-عربستان به دلیل جایگاه لرزان مردمی و سیستم سنتی و پادشاهی بدوی خود، به شدت نگران تأثیرپذیری مردم کشورش خصوصاً شیعیان و دیگر ملل عرب از مدل انقلابی یمنی‌ها است، با تمام قوا به دنبال پیروزی در این جنگ است. در صورتی که این نظام غیرمردمی و غیردموکراتیک به یکی از نقاط ضعف عربستان در انظار عمومی جهان تبدیل شده است.
۹- ملت‌های مختلف خصوصاً مسلمانان پی برده‌اند که این حمله برای چپاول منابع نفت و گاز و نیز تسلط بر دومین تنگه راهبردی جهان یعنی تنگه باب‌المندب است. تقریباً ۶ درصد تجارت جهانی از مسیر این تنگه عبور می‌کند.
۱۰-تلاش برای ایجاد ناتوی عربی از رهاورد جنگ یمن، که این موضوع نیز یکی از توطئه‌های دیگری است برای توسعه قدرت نامشروع خود در منطقه و نیز زمینه‌ای برای همراه کردن دیگر کشور‌های عربی که تاکنون در این زمینه توفیقی برایش حاصل نشده است.
۱۱-کمک‌های مادی و معنوی رژیم سعودی به تروریست‌های تکفیری بر کسی پوشیده نیست، زیرا این رژیم طی سال‌های اخیر به دلیل شکست‌های پیاپی در کشور‌های عربی سوریه، عراق و لبنان، جایگاه سیاسی و استراتژیک خودرا در منطقه از دست داده است به همین خاطر تلاش می‌کند از رهگذر یک پیروزی سریع در یمن، توازن استراتژیک خود را در منطقه باز یابد.
۱۲- نیابت داشتن رژیم آل‌سعود از استکبار جهانی (امریکا و رژیم‌صهیونیستی) برای مقابله با مقاومت اسلامی در یمن بر کسی پوشیده نیست.
۱۳-کمیته مردمی انقلاب یمن وانصارالله می‌تواند به زنجیره پیروزی‌های جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در منطقه بیفزاید و این نکته یعنی حضور محور مقاومت درنزدیک مرز‌های رژیم سعودی، بهمین دلیل این رژیم تا استقرار سیستم ونظام وابسته به خود در یمن به حمله ادامه می‌دهد.
۱۴-رهاورد دردناک این حمله، علاوه بر کشتار غیرنظامیان در یمن برای آل‌سعود عبارت است از شیوع بیماری‌های مختلف از جمله وبا برای میلون‌ها مسلمان یمنی.
۱۵-شریک استراتژیک عربستان در حمله به یمن کشور امارات است که برای توسعه و گسترش نفوذ خود در منطقه جنوب غرب آسیا به دنبال غارت و چپاول در یمن است. نقش امارات اگر بیشتر از عربستان نباشد یقیناً کمتر هم نیست.
نتیجه اینکه آل‌سعود و متحدانش بعد ازگذشت چهارسال نه تنها به اهداف خود در یمن نرسیده‌اند بلکه با مقاومت مردم یمن بینی این رژیم سفاک به فرموده مقام معظم رهبری به خاک مالیده خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار