کد خبر: 933573
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
دو منبع آگاه دولت هند اعلام کرد
هند قصد دارد تا توافق اولیه‌ای را با ایران طی ماه جاری امضا کند تا از این به بعد پرداخت مبادلات تجاری خود را از طریق روپیه و توسط بانک UCO انجام دهد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مالای میل، دو منبع آگاه دولت هند اعلام کردند: هند قصد دارد تا توافق اولیه‌ای را با ایران طی ماه جاری امضا کند تا از این به بعد پرداخت مبادلات تجاری خود را از طریق روپیه و توسط بانک UCO انجام دهد.

یکی از این منابع آگاه اعلام کرد ما باید برخی کاغذ بازی‌ها را انجام دهیم و این توافق باید هرچه زودتر انجام شود. ما قصد داریم تا این توافق حتماً در ماه جاری به امضا برسد.

هند که معافیت تحریمی از آمریکا گرفته است ساز و کار مشابه تحریم‌های قبلی را اجرایی می‌کند و این کشور در تحریم‌های دور قبل توانست ۴۵ درصد پرداخت‌های خود را با روپیه انجام دهد.

ایران سعی می‌کند که به جای مطالبات خود کالا‌های هندی وارد کند و این مسئله دردوره قبل تحریم‌ها، صادرات هند به ایران را افزایش داد. پرداخت نفت ایران با روپیه می‌تواند تا حدود زیادی ارزش پول روپیه در برابر دلار را تقویت کند.

یکی از این منابع آگاه گفت: پالایشگاه‌های هندی در قبال خرید نفت ایران پرداخت خود را با روپیه انجام می‌دهند که این روند از ماه سپتامبر اجرایی می‌شود و همچنین ایران یک مهلت ۶۰ روزه برای پرداخت پول نفت به هند داده است.

همچنین منابع آگاه گفتند که آمریکا به دنبال این است که میزان خرید نفت هند از ایران را در محدوده ۱.۲۵ میلیون تن یا ۹ میلیون بشکه در ماه نگه دارد. تاکنون وزیر نفت هند پاسخی در این باره نداده است.

منابع صنعتی همچنین اعلام کردند که شرکت‌های هند، پالایشگاه‌های بزرگ این کشور، شرکت پالایشگاهی مانگالور و شرکت پتروکمیکال امروز سفارش نفت به شرکت ملی نفت ایران داده‌اند تا در ماه دسامبر ۹ میلیون بشکه در ماه، نفت خریداری کنند.

شرکت IOC شش میلیون بشکه و MRPL سه میلیون بشکه واردات خواهند کرد. هنوز سخنگوی شرکت‌های MRPL و IOC اظهارنظری در این باره نکرده‌اند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
حدود 320 هزار بشکه در روز. رقم بالایی نیست و بسیار کم میباشد ضمن اینکه 40 درصد ان روبیه برداخت میشود و مابقی ان کالا های بونجل. واقعا روحانی و ظریف جکار کردند با این اقتصاد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار