کد خبر: 933856
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کیفیت شهادت حسین فهمیده فرع ماجراست
حالا خوب است از دفاع مقدس هزاران سند مکتوب و منقول و فیلم و عکس درباره انبوهی از حسین فهمیده‌ها وجود دارد که بی‌بی‌سی و من‌وتو و دیگران نتوانند به راحتی حقیقت حضور مردان کوچک خمینی را انکار کنند.
جواد محرمی
حالا خوب است از دفاع مقدس هزاران سند مکتوب و منقول و فیلم و عکس درباره انبوهی از حسین فهمیده‌ها وجود دارد که بی‌بی‌سی و من‌وتو و دیگران نتوانند به راحتی حقیقت حضور مردان کوچک خمینی را انکار کنند. الحمدلله آرشیو جنگ ما آنقدر غنی است که اجازه ندهد خورشید حقایق جنگ پشت ابر بماند، اما همین که هر از گاهی برای خدشه بر این حقیقت طمع می‌کنند باید مسئولان فرهنگی را بیش از پیش به خود بیاورد.

ما از صدام و بی‌بی‌سی ممنونیم
اینکه سینمای ایران با همه ادعا‌های جهانی بودنش هنوز نتوانسته درباره یکی از هزاران رزمنده نوجوانی که حماسه آفرین جنگ بودند فیلمی شایسته بسازد و صداوسیمای ما با وجود دارا بودن آرشیو‌های ناب از جنگ در تولید مستند‌هایی که بازتاب دهنده حقایق رشادت‌ها و شجاعت‌های دفاع مقدس باشد تقریباً عاجز نشان داده خود محل تأمل است. جلوی خبرنگار بی‌بی‌سی را نمی‌توان گرفت، اما از کم کاری خودی‌ها می‌توان گلایه کرد. اتفاقاً بی‌بی‌سی یک جور‌هایی دارد به نفع ما کار می‌کند و هر از گاهی یادمان می‌آورد که امثال حسین فهمیده‌ها چقدر مهم بوده‌اند. این دارایی‌ها را هر از چند گاهی آن‌ها به یاد ما می‌آوردند و باید از این نظر قدردان کارکنان روباه پیر هم باشیم، چون بیکاری آن‌ها ممکن است به ما هم سرایت کند. تازه از صدام حسین هم باید ممنون باشیم، خدا را شکر که تصمیم گرفت آن ۲۳ نفر نوجوان به اسارت درآمده را به کاخش ببرد و از آن‌ها فیلم بگیرد تا مثلاً شوی تبلیغاتی علیه خمینی درست کند، اما نتیجه‌اش شد سندی برای حقانیت نوجوان‌های ما، اگر او آن‌ها را به خط نمی‌کرد و فیلم نمی‌گرفت شاید الان سازمان اوج یادش نمی‌آمد که آن‌ها سوژه مهمی بوده‌اند.
اگر او می‌دانست که ما ایرانی‌ها پس از بیش از ۳۰ سال درباره آن ۲۱ شیر بچه خمینی حتی یک فیلم هم نمی‌سازیم قطعاً به خودش زحمت نمی‌داد از آن قهرمان‌ها فیلمبرداری و مستندسازی کند. از این بابت باید از صدام حسین هم ممنون باشیم.

اصل ماجرا حضور ۱۳‌ساله‌هاست
بی‌بی‌سی که با عبدالمالک ریگی به عنوان مبارز جبهه مقاومت مصاحبه می‌کند باید هم خبرنگارش حسین فهمیده را انکار کند. حالا اینکه حسین فهمیده زیر تانک بعثی‌ها شهید شده باشد یا مقابل گلوله یا در انفجار راکت و بمب فرقی نمی‌کند، اصل مسئله و اهمیت آن کیفیت شهادت امثال او نیست؛ کیفیتی که می‌تواند در میان کارزار آتش و خون و آهن به طور عادی دچار تغییر شود و در اصل ماجرا خللی ایجاد نکند.
اساساً کیفیت شهادت رزمندگان در دفاع مقدس فرع ماجراست. مهم این است که آن نوجوان ۱۳ ساله و صد‌ها نوجوان همسن و سال او با دست بردن در شناسنامه هایشان و به هر نحو دیگری توانسته‌اند خود را به جبهه‌ها برسانند و سینه شان را برای دفاع از جان و مال و ناموس این وطن سپر کنند. اصل ماجرا این است که حضور این نوجوانان منجر به ساخته شدن صد‌ها و هزاران حماسه در جنگ شده است. اصلاً صرف حضور و شهادت آن‌ها در جنگ حماسه است.
حماسه وقتی شکل می‌گیرد که نوجوان ۱۳‌ساله برای رفتن به جنگ التماس کند، از مادر و پدرش رضایت بگیرد، مثل شیر به صف دشمن بزند، تفسیر عاشورای حسین (ع) را نه درحرف بلکه در عمل به نمایش بگذارد. آن چیزی که بی‌بی‌سی و من‌وتو را آزار می‌دهد این است که در میان همپالکی‌های خودشان حتی یک آدم حماسه‌ساز پیدا نمی‌شود، اگر هم باشد خودشان با دشنه تحریف به جانش می‌افتند. وقتی امام راحل را تحریف می‌کنند دیگر نباید انتظار داشت درباره نوجوان ۱۳ ساله‌ای که در شب عملیات به صف دشمن متجاوز زده دست به کار نشوند. خدا را شکر که از تحریف امام رسیده‌اند به تحریف حسین فهمیده، وقتی خورشید را انکار می‌کنند نباید انتظار داشته باشی سراغ ستاره‌ها نروند، اما دست برقضا ستاره‌های ۱۳ ساله مکتب امام راحل آنقدر زیاد هستند که نشود همه را منکر شد.

طا‌های ماجرای اهواز هم حسین فهمیده است
حسین فهمیده‌های جنگ ما به آن هشت سال هم محدود نمی‌شوند و تا همین حالا هم می‌توان رد حماسه‌هایشان را مشاهده کرد. طاها، پسری که در ماجرای تروریستی اخیر اهواز به شهادت رسید نیز برای ما حسین فهمیده است. محسن حججی مگر چند سال داشت، در میان شیربچه‌های شیعه لشکر فاطمیون هم حسین فهمیده بسیار است. آن ۲۳ نفری که فیلمشان در حال ساخت است و قرار است ان‌شاءالله در جشنواره فجر امسال به نمایش دربیاید هم ۱۳ ساله بودند. از این نوجوان‌ها کم نداریم. حسین فهمیده را زدید، قصه علی‌اکبر حسین (ع) و قاسم‌بن حسن (ع) را چه می‌کنید. قطعاً اگر می‌توانستید عاشورا را هم از اساس انکار می‌کردید، کما اینکه این را هم امتحان کردید. تیر‌های آخرتان را هم خرج کنید. حسین فهمیده یک فرد نیست، یک نماد است. هر قدر به او سنگ بزنید، بیشتر تجلی می‌کند. شما بدون آنکه بدانید سبب خیر می‌شوید. قرار است کم کاری مسئولان فرهنگی ما را جبران کنید و نوجوان‌های ۱۳ ساله ما را از زیر غبار غربت بیرون بکشید؛ همان‌ها که به فرموده آن پیر سفر کرده جامعه ما را رهبری می‌کنند. باشد، شما راست می‌گویید حسین فهمیده تانک منفجر نکرده است، نوجوانان ۱۳ ساله ما یک تنه همه نقشه‌های رسانه‌ای شما را با پشتوانه دلار‌های سعودی‌تان یکجا منفجر کرده‌اند؛ انفجاری که صدای آن هر از چندگاهی از فرسنگ‌ها دورتر و از لندن به گوش ما می‌رسد. یک طرف ما و یک طرف هم همه دستگاه عظیم رسانه‌ای شما، کاش می‌دانستید که خون بر شمشیر پیروز است. ممنون که رهبری ۱۳ ساله‌های ما را به ما یادآوری می‌کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار