کد خبر: 933871
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
تحلیلگر چینی: تحریم‌های امریکا علیه ایران غیر‌منطقی بود
همچنان نهاد‌های تحقیقاتی مرتبط با نفت در حال نقد بلوف امریکا درباره حذف ایران از بازار‌های جهان مطالب متعددی را بیان می‌کنند که در جدیدترین موارد تحلیلگر مؤسسه آسیای غربی و مطالعات آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین و رئیس اتحادیه نفتی ایتالیا معتقد است که چشم‌پوشی از نفت ایران هزینه و بهای سنگینی دارد.
مهدی فتحی
همچنان نهاد‌های تحقیقاتی مرتبط با نفت در حال نقد بلوف امریکا درباره حذف ایران از بازار‌های جهان مطالب متعددی را بیان می‌کنند که در جدیدترین موارد تحلیلگر مؤسسه آسیای غربی و مطالعات آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین و رئیس اتحادیه نفتی ایتالیا معتقد است که چشم‌پوشی از نفت ایران هزینه و بهای سنگینی دارد.
تحلیلگر مؤسسه آسیای غربی و مطالعات آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین تأکید کرد به هیچ‌وجه نمی‌توان کشور بسیار مهمی مانند ایران را در زمینه‌های مختلف تجاری، نفت و انرژی کنار گذاشت.
خانم خه ون پینگ در گفت و گو با «ایرنا» تصریح کرده‌است: با توجه به ظرفیت‌های تولید نفت کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک و مشکلاتی که بر سر راه تولید نفت در جهان وجود ندارد، به هیچ‌وجه نمی‌توان جایگزینی برای نفت و انرژی ایران پیدا کرد.
او به همین دلیل قطع کامل صادرات نفت ایران یا به قول ترامپ «به صفر رساندن آن» را غیر ممکن دانست و تأکید کرد، اظهارات ترامپ و تحریم‌های امریکا علیه ایران، چنان غیر‌منطقی و نا‌صحیح بود که حتی متحدان اروپایی واشنگتن هم با انتشار بیانیه‌ای این تحریم‌ها را تقبیح کردند. تحلیلگر مؤسسه آسیای غربی و مطالعات آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین اظهار داشت نیاز جهان به نفت ایران و همچنین حمایت خیلی از کشور‌های دیگر مانند چین، روسیه و اروپا از ایران باعث شده‌است کشور‌های دنیا و متحدان امریکا با ترامپ و دولت وی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کنند. خه ون پینگ تحلیلگر مؤسسه آسیای غربی و مطالعات آفریقا آکادمی علوم اجتماعی چین در ادامه گفت: چین همچنان با حفظ برجام به روابط خود با ایران ادامه خواهد داد. او افزود: سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون ۱۲ بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تأیید قرار داده‌است و این نشان می‌دهد که ایران به این قرارداد پایبند است. همچنین - کلادیو اسپیناچی، رئیس اتحادیه نفتی ایتالیا معتقد است که برای چشم‌پوشی از نفت ایران باید هزینه و بهای سنگین‌تری پرداخت.
روزنامه ایل سوله، روز جمعه نوشت که اسپیناچی مانند سایر مسئولان ایتالیایی در بخش نفت انتظار نداشت که ایتالیا در میان هشت کشور معاف شده از تحریم نفتی ایران قرار بگیرد. وی اظهار کرد: این درست که ایتالیا نخستین خریدار نفت ایران در اروپاست و در هشت ماه سال ۲۰۱۸، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نفت از ایران وارد کرده‌است.
داریو اسکافاردی، مدیر عامل شرکت ساراس که پالایشگاه آن در منطقه ساروک در جزیره ساردنی و یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است، می‌گوید: ما همیشه از ایران نفت خریده‌ایم، اما برای مواجهه با هر گونه احتمال و شرایطی آماده هستیم. اسکافاردی افزود: سال ۲۰۱۵ برای ما یکی از پرمنفعت‌ترین سال‌های فعالیتمان بود، اما تحریم بدون ارائه راه حل، باعث آشفتگی بازار‌ها می‌شود. این روزنامه در پایان نوشت: به همین دلیل است که ترامپ از به صفر رساندن صادرات نفت ایران صرف‌نظر کرده و به هشت کشور معافیت داده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار