کد خبر: 933977
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
گفت و گوی «جوان آنلاین» با علیرضا محمدی، کارگردان مستند «جغد جنگ»
به تازگی تیزر فیلم مستند «جغد جنگ» ساخته «علیرضا محمدی» و به گویندگی «محمدرضا علیمردانی» که تلفیقی از نام فیلم و همچنین شعری از ملک الشعرای بهار است و به مضمون صلح جهانی پرداخته منتشر شد. این مستند قرار است دوشنبه ۲۱ آبان ماه در کتابخانه ملی نمایش و رونمایی داشته باشد.
سرويس فرهنگي جوان آنلاين: به تازگی تیزر فیلم مستند «جغد جنگ» ساخته «علیرضا محمدی» و به گویندگی «محمدرضا علیمردانی» که تلفیقی از نام فیلم و همچنین شعری از ملک الشعرای بهار است و به مضمون صلح جهانی پرداخته منتشر شد. این مستند قرار است دوشنبه ۲۱ آبان ماه در کتابخانه ملی نمایش و رونمایی داشته باشد.با علیرضا محمدی، کارگردان مستند جغد جنگ گفت و گو کرده‌ایم.

جغد جنگ به ۲ دیدگاه پرداخته است

علیرضا محمدی، کارگردان مستند جغد جنگ در خصوص موضوع اصلی مستند به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: مستند جغد جنگ از ۲ زاویه قابل تامل است. یکی بحث جنگ طلب نبودن مسلمانان و دیگری بحث تفکیک جریان نوپدید و نوظهور وهابیت از مسلمانان. در حال حاضر جریانات وهابی صهیونیستی معتقدند که ایران اسلامی به دنبال جنگ آفرینی و بمب‌های هسته‌ای و... است.

بررسی دکترین ضد جنگ اسلام در جغد جنگ

محمدی می‌افزاید: در واقع ما در این مستند دکترین ضد جنگ اسلام را از قول یکی از اسلام شناسان معاصر بررسی کرده‌ایم. محمدی تصریح می‌کند: نکته دوم اینکه این مستند به بحث تفکیک جریان نوپدید و نوظهور وهابیت از مسلمانان می‌پردازد. این در حالی است که ما با این ۲ رویکرد جنگ‌های بشریت را مورد بررسی قرار داده‌ایم و به این واسطه اغلب جنگ‌هایی که در سطح جهان اتفاق افتاده (جنگ‌های جهانی) را به دلیل دوری از دین و پرداختن به خرافات ذهنی به نام دین بررسی و کنکاش کرده‌ایم.

شاهد آسیب‌هایی جدی به پیکره اسلام بوده‌ایم

این کارگردان معتقد است: ما در سال‌های اخیر به واسطه افرادی مسلمان نما، شاهد آسیب‌هایی جدی به پیکره اسلام بوده‌ایم. به همین منظور ما در این مستند این تفاوت را مورد واکاوی قرار داده‌ایم.
وی ادامه می‌دهد: حرف اصلی ما در مستند جغد جنگ این است که مسلمانان جنگ جو نیستند. به همین خاطر در این فیلم تفکیک بین جنگ و دفاع از نظر قوانین بین المللی و احکام اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

جنگ طلبی و خشونت به بهانه دین کثیف‌تر از خود جنگ

محمدی می‌گوید: رویکرد اصلی ما در این کار نگاه بین المللی است نه نگاه ملی. ما با نگاه بین المللی می‌خواهیم بگوییم که جنگ طلبی برای تمام ادیان و مذاهب بد است و ابتدا با بررسی شوم بودن خود جنگ، می‌گوییم که بدتر و کثیف‌تر از جنگ، جنگ طلبی به بهانه دین است. به عنوان مثال می‌توان این مهم را در کشته شدن مسلمانان توسط داعشی‌ها آن هم با ندای الله اکبر دید.

زمان و آیین رونمایی از مستند جغد جنگ

علیرضا محمدی، کارگردان مستند جغد جنگ در خاتمه تاکید می‌کند: روز دوشنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۸ از این مستند در سالن همایش کتابخانه ملی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و چهره‌های مطرح، بزرگ و شناخته شده فلسفه و مسئولین کشوری رونمایی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار