کد خبر: 934029
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
یک روز پس از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در برخی حوزه‌های رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، مقام‌های قضایی در ایالت فلوریدا دستور بازشماری آرای دو انتخابات مهم را در این ایالت صادر کرده‌اند.
یک روز پس از ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در برخی حوزه‌های رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، مقام‌های قضایی در ایالت فلوریدا دستور بازشماری آرای دو انتخابات مهم را در این ایالت صادر کرده‌اند. علت این تصمیم اختلاف بسیار اندک میان آرای نامزد‌های دموکرات و جمهوریخواه اعلام شده که کمتر از نیم درصد است.
در بحبوحه اتهام‌زنی‌های مکرر نامزد‌های انتخاباتی امریکا به یکدیگر در ایالت فلوریدا، مقامات این ایالت در نهایت روز شنبه دستور بازشماری آرای انتخاباتی مجلس سنا و فرمانداری این ایالت را صادر کردند. به گزارش رویترز، با شمارش ۱۰۰ درصد آرای مأخوذه در ایالت فلوریدا، اعلام شده بود که «بیل نلسون» گزینه دموکرات‌ها ۹/۴۹ درصد و «ریک اسکات» گزینه جمهوریخواهان ۱/۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند و به این ترتیب، اسکات با اختلافی بسیار کم، راهی سنا می‌شد. ریک اسکات در حال حاضر، فرماندار فلوریدا است. بنا بر حکم وزارت امور داخلی فلوریدا، آرا باید به صورت ماشینی، بازشماری شود. فرماندار فلوریدا پیش از این مسئولان حوزه انتخابیه «براوارد» را به دست بردن در نتایج انتخابات سنا و افزودن ۴۶ هزار رأی تقلبی به آرای گزینه‌های دموکرات‌ها، متهم کرده و از آنان به وزارت دادگستری امریکا، شکایت برده بود. همزمان با اعلام رسمی دستور بازشماری آرا، اندرو گیلم، نامزد دموکرات‌ها گفت: «من بیانیه پذیرش شکست خود در شب انتخابات را پس می‌گیرم و بدون مصالحه و هرگونه خجلتی خواستار بازشماری تک‌تک آرا هستم.» همچنین چند شکایت رسمی درباره این دو انتخابات به دادگاه‌های محلی برده شده است؛ ریک اسکات، فرماندار در حال خروج فلوریدا که روز شنبه رسماً ادعای پیروزی در انتخابات کرد از دستور رسمی بازشماری آرا شاکی شده و همزمان بیل نلسون که برای دفاع از کرسی خود در انتخابات امسال می‌جنگد شاکی است که برخی آرا و صندوق‌ها شمارش نشده‌اند. بازشماری آرا در ایالت فلوریدا درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا دو روز پیش در توئیتی مدعی شد که «نهاد‌های مجری قانون در این کشور در حال بررسی یک «فساد گسترده» در خصوص وقوع تقلب انتخاباتی در دو حوزه انتخابی «پالم بیچ» و «براوارد» در ایالت فلوریدا هستند.» بازشماری آرا در ایالت فلوریدا کم‌سابقه نیست چرا که این ایالت در چند دهه اخیر بار‌ها نامزد‌هایی از دو حزب اصلی را انتخاب کرده به طوری که اصطلاحاً آن را یک «ایالت بنفش» می‌نامند؛ اشاره‌ای به اینکه فلوریدا به لحاظ سیاسی نه قرمز است (رنگ جمهوریخواهان) و نه آبی (رنگ دموکرات‌ها).
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار