کد خبر: 934100
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در سال جاری با یک حجم از جرائم اقتصادی در فضای مجازی با رویکرد برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های مختلف مواجه شده‌ایم که نسبت به گذشته بیشتر و محسوس‌تر شده است
جوان آنلاین: سرهنگ مصطفی مرتضوی عصر امروز در نشست خبری انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت با اشاره به متضرر شدن انجمن بهشت از یک کلاهبرداری و اتفاقات آن اظهار داشت: در سال جاری با یک حجم از جرائم اقتصادی در فضای مجازی با رویکرد برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های مختلف مواجه شده‌ایم که نسبت به گذشته بیشتر و محسوس‌تر شده و این در حالی است که جرایم سایبری در سال جاری 126 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شاکیان انجمن خیریه حمایت از کودکان بهشت بود که در واقع شکایت معنوی داشتند، چرا که سو استفاده کنندگان از عنوان این انجمن استفاده کرده و از طریق درگاه اینترنتی در یک وب سایت جعلی اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از حساب‌ها می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان در کنار شکایت معنوی انجمن خیریه بهشت، 34 شاکی اقتصادی با مجموع 600 میلیون ضرر نیز وجود داشت که انجمن بهشت از مواضع گوناگون دچار ضرر شد، چرا که عده‌ای از خیران گمان می‌کردند این برداشت‌های غیر قانونی از سوی انجمن بهشت انجام می‌شود.

وی افزود: انجمن خیریه بهشت هیچگونه فعالیت اینترنتی نداشته و ارتباط میان خیران به صورت کاملا سنتی صورت می‌گرفت و این ارتباط در ادامه نیز به همین صورت جریان دارد و برای خیران جای نگرانی نیست.

مرتضوی پیرامون وضعیت متهم بیان کرد: متهم در خارج از کشور مقیم بود و زمانی که برای انجام بعضی از کارهای خود به صورت غیر قانونی به ایران آمد در استانی دیگر دستگیر شد و هم‌اکنون در اختیار ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پرونده هم‌اکنون در اختیار مرجع قضایی قرار دارد اما در نهایت مانند پرونده‌های گذشته پول‌های برداشت شده به حساب صاحبان برگردانده می‌شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار