کد خبر: 934170
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
عملیات نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به داخل غزه که با هدف ترور یکی از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام انجام گرفت، با درایت و آگاهی نیرو‌های حماس شکست خورد و یکی از افسران ارشد صهیونیستی هم در این عملیات به هلاکت رسید.
عملیات نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به داخل غزه که با هدف ترور یکی از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام انجام گرفت، با درایت و آگاهی نیرو‌های حماس شکست خورد و یکی از افسران ارشد صهیونیستی هم در این عملیات به هلاکت رسید. عملیات درحالی صورت گرفت که طی روز‌های اخیر مسئله آتش‌بس در غزه با تفاهم رژیم صهیونیستی و مصر در حال نهایی شدن بود.
به‌رغم هشدار رهبران جنبش حماس درباره ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مقامات تل‌آویو همچنان به تحرکات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند. گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی یک شنبه شب در لباس مبدل با استفاده از یک خودروی فولکس کاملاً مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیرو‌های جنبش مقاومت اسلامی (حماس) درگیر شدند. به گزارش خبرگزاری قدس، جنبش حماس شامگاه یک شنبه اعلام کرد که «نظامیان صهیونیست در پوشش شهروندان عادی توانستند وارد غزه شده و نورالدین برکه، فرمانده قسام در منطقه خان‌یونس را ترور کنند، آن‌ها پس از عملیات ترور سعی کردند از غزه فرار کنند که در دام نیرو‌های قسام گرفتار شدند. در این درگیری یک افسر صهیونیست به هلاکت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد. در مقابل صهیونیست‌ها برای نجات نظامیان خود مجبور به بمباران غزه شدند که در جریان این بمباران هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.» کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که هدف از عملیات یگان کماندویی ارتش این رژیم در نوار غزه، ربودن نور برکه از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بوده است.
وبگاه «دبکافایل» هم به نوعی بر شکست این عملیات صحه گذاشت و نوشت: «این گروه پس از آنکه در بین آتش سنگین نیرو‌های فلسطینی گرفتار شدند، از مرکز فرماندهی عملیات درخواست کمک کرده و آن‌ها نیز جنگنده‌های نیروی هوایی را برای ارائه پوشش اعزام کردند. تا زمان رسیدن کمک هوایی، یکی از نظامیان صهیونیست با درجه سرهنگ دومی که فرماندهی این گروه را نیز برعهده داشت توسط فلسطینی‌ها کشته می‌شود. یک افسر دیگر نیز زخمی شده که حال او وخیم است.» بالگرد‌های صهیونیستی برای اینکه تجهیزات‌شان به دست نیرو‌های فلسطینی نیفتد، با شلیک یک موشک، ماشین به جا مانده را منهدم کردند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم دیدار خود را از فرانسه نیمه تمام گذاشته و برای رهبری نشست امنیتی به اسرائیل بازگشته است. عملیات یک شنبه شب در غزه، در حالی انجام شد که ساعاتی پیش از آن نتانیاهو در پاریس گفته بود که «هیچ راه‌حل سیاسی برای مسئله نوار غزه وجود ندارد و با این منطقه باید همچون داعش برخورد کرد.» این درحالی است که طی روز‌های اخیر مسئله آتش‌بس در غزه با تفاهم رژیم صهیونیستی و مصر در حال نهایی شدن بود، اما عملیات اخیر می‌تواند روند آتش‌بس را با چالش جدی مواجه کند. به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت»، درپی لو رفتن عملیات نیرو‌های صهیونیست در غزه، کابینه امنیتی اسرائیل دو شنبه شب جلسه اضطراری به ریاست بنیامین نتانیاهو، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش و دیگر مقامات امنیتی و نظامی تشکیل داد تا این گاف بزرگ امنیتی و نظامی را بررسی کند. همچنین ارتش صهیونیستی از ترس واکنش فلسطینی‌ها، تعداد نیرو‌های خود را در مرز با غزه افزایش داده است.
برخی بر این باورند که ساختار اسرائیل از درون دوقطبی شده و این ساختار به علت برخی اختلافات شدید دچار گسستگی خطرناک شده است و به همین خاطر جریان‌های مخالف بنیامین نتانیاهو که تمایلی به سازش با حماس ندارند و به دنبال سرنگونی نتانیاهو هستند مبادرت به این عملیات کرده‌اند. مقامات اسرائیلی از جمله نتانیاهو و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بار‌ها رهبران حماس را به حمله کوبنده به غزه تهدید کرده‌اند و لیبرمن یکی از حامیان طرح ترور رهبران حماس است. مقامات تل‌آویو از برگزاری راهپیمایی‌های گسترده بازگشت در نوار غزه نگران هستند و به همین خاطر سعی دارند با ترور رهبران حماس مانع از گسترش این راهپیمایی‌ها شوند.

قدرت اطلاعاتی حماس
رژیم صهیونیستی سعی داشت بدون اطلاع جنبش حماس، عملیات خود را به سرانجام برساند، اما نیرو‌های حماس این عملیات مخفیانه را ناکام گذاشتند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «صالح نعامی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست اذعان کرد: «تمامی شواهد حاکی از آن است که ارتش اسرائیل برای نفوذ به جنوب شرق نوار غزه و ترور در این منطقه برنامه‌ریزی کرده بود. اسرائیل می‌خواست این حادثه را به درگیری داخلی فلسطینیان نسبت دهد، اما بیداری و هوشیاری آن‌ها تمامی معادلات را بر هم زد.» تساحی دبوش، خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم روز دو شنبه در گزارشی اعلام کرد که «نتانیاهو تلاش داشت در روز‌های اخیر حماس را گمراه کند تا این جنبش فلسطینی تدابیر امنیتی در نقاط مرزی را کاهش دهد، وی می‌خواست که یگان عملیاتی ارتش به راحتی بتواند وارد غزه شده و عملیات خود را به اجرا بگذارد و در نهایت خارج شود، اما حماس فریب نخورد و توانست عملیات را کشف کند و عاملان آن را مورد حمله قرار دهد.» جنبش حماس در سال‌های اخیر به موفقیت‌های زیادی در عرصه موشکی و اطلاعاتی دست یافته است و مقامات تل‌آویو نیز به این امر اعتراف کرده‌اند. افزایش توانایی‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی، سبب شده رژیم صهیونیستی از وارد شدن به جنگ دیگری در نوار غزه خودداری کند.

پاسخ مقاومت
سخنگوی گردان‌های القسام، با تأیید شکست عملیات اسرائیل اعلام کرد: «به ملت خود اطمینان می‌دهیم مقاومت همیشه حاضر خواهد بود و نبرد با دشمن را با قدرت اداره خواهد کرد.»
القسام در بیانیه خود اعلام کرد: «دشمن جنایتکار صهیونیستی مسئولیت کامل این جنایت خطرناک و تبعات آن را بر عهده دارد و خون شهدا هدر نخواهد رفت.» هشداری که چند ساعت بعد عملی شد و دو شنبه شب یک دستگاه اتوبوس شهرک‌نشینان در اثر حملات راکتی نیرو‌های مقاومت هدف قرار گرفت. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند بر اثر این حمله، آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمد. رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که حدود ۱۰۰ راکت از غزه به سمت شهرک‌های «سدیروت»، «نتیفوت» و «حوف اشکلون» در نزدیکی نوار باریکه شلیک شد. شبکه العربیه اعلام کرد که پنج نفر از شهرک‌نشینان در حملات موشکی شامگاه دو شنبه زخمی شده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
ترامپ و نتانیاهو " دروغگویان بی شرم هستند " بااعلام مذاکره در غزه و پایان سوخت رسانی امریکا به ائتلاف در جنگ یمن " یکباره حمله شدید در غزه " بندر حدیده وحملات تروریست ها درشکستن قرارداد خلع سلاح در سوریه " نشان از طرح غافلگیری " این دو نفر بی شرم را حکایت
دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار