کد خبر: 934247
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به جنایت خاشقجی که از قبل برنامه‌ریزی شده بوده، گفت: این دستور از مقامات بالای سعودی صادر شده بود اما اینکه خادم حرمین شریفین چنین کاری انجام دهد را اصلاً نمی‌توانم بپذیرم.

جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از فرانسه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه اطلاعات ترکیه درباره خاشقجی به کشورهای مختلف گفت: در این خصوص به هر کشوری که خواستار صدای ضبط‌شده بود، آن را ارائه داده‌ایم. سران آمریکا، فرانسه و آلمان هنگام شنیدن صدای ضبط‌شده بی‌نهایت ناراحت شدند. رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز با شوکه شدن از این صدا گفت که این اقدام را هر که انجام داده هروئین مصرف کرده است.

وی با ابراز این‌که این جنایت از قبل برنامه‌ریزی شده بوده، اظهار داشت: این دستور از مقامات بالای سعودی صادر شده بود. این‌که خادم حرمین شریفین چنین کاری انجام دهد را اصلاً نمی‌توانم بپذیرم. من احترام زیادی برای پادشاه سعودی قائل هستم اما ما خواستار این هستیم که فرد دستور دهنده این جنایت مشخص شود.

رئیس جمهور ترکیه با تصریح به اینکه از بین 18 فرد مظنون به قتل نیز می‌توان فرد دستور دهنده را پیدا کرد، اظهار داشت: عاقبت جسد خاشقجی چه شد؟ اگر دفن شده کجاست؟ آیا تکه تکه شده و منتقل شده است؟ ما نیز در سطح بین‌المللی این حادثه را دنبال می‌کنیم.

اردوغان با ذکر این نکته که "سازمان اطلاعاتی ما هیچ چیزی را نگه نداشته و هر کشوری سندی خواسته ارائه داده‌ایم"، گفت: علاوه بر عربستان سعودی، آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان و انگلیس، فایل صوتی را به همه داده‌ایم. صدا واقعاً متأثر کننده است تا جایی که مأمور امنیتی سعودی زمانی که آن را شنید گفت فردی که این کار را انجام داده هروئین مصرف می‌کند.

وی افزود: واکنش سران کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس را مشاهده کردم. کنگره در این خصوص از سیا اطلاعات خواسته است. اگر این اطلاعات ارائه شود، فکر می‌کنم نگاه‌ها به جنایت تغییر کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار